Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spirit Island

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Spirit Island

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    IK heb even geprobeerd wat meer detail in je zeer mooie compo te krijgen omdat dit zeer de moeite is om er alles uit te halen.
    Voilà sè, dat is 't wa 'k wou zeggen. Schitterende foto dus, en nu alles eruit gehaald wat erin zit zonder te vervallen in de overdreven en onnatuurlijke HDR-toestanden.
    Love it - knappe foto RDB, meesterlijke bewerking Spikke

Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
      Voilà sè, dat is 't wa 'k wou zeggen. Schitterende foto dus, en nu alles eruit gehaald wat erin zit zonder te vervallen in de overdreven en onnatuurlijke HDR-toestanden.
      Love it - knappe foto RDB, meesterlijke bewerking Spikke

Greetz, Kariboe
      Helemaal mee eens.
      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Tja , Pascal, wat kan ik daarop zeggen... dat ik toch dringend eens moet een opleiding volgen in PS bewerking , in tegenstelling tot wat hier al beweerd is ben ik helemaal geen PS'er, tot m'n grote spijt... ik zeg al lang dat ik me daar wat meer moet in verdiepen maar de weinige vrije tijd die ik heb gaat dan naar fotograferen. Nu zie ik terug een reden om het toch maar eens te gaan doen
        Ik ben wel benieuwd naar hoe je dit nu hebt gedaan en in welke tijdsspanne, kun je daarover een woordje uitleg geven ( desnoods via Pm ) ? Hij mag zeker blijven staan dus, daar heeft je bewerking alle reden toe
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
          Tja , Pascal, wat kan ik daarop zeggen... dat ik toch dringend eens moet een opleiding volgen in PS bewerking , in tegenstelling tot wat hier al beweerd is ben ik helemaal geen PS'er, tot m'n grote spijt... ik zeg al lang dat ik me daar wat meer moet in verdiepen maar de weinige vrije tijd die ik heb gaat dan naar fotograferen. Nu zie ik terug een reden om het toch maar eens te gaan doen
          Ik ben wel benieuwd naar hoe je dit nu hebt gedaan en in welke tijdsspanne, kun je daarover een woordje uitleg geven ( desnoods via Pm ) ? Hij mag zeker blijven staan dus, daar heeft je bewerking alle reden toe
          Hoi,

Ik heb gewoon je foto de laag gedupliceerd en wat om gefleurd met de levels en curven.
          Ik heb wat delen selectief geselecteerd en deze opgehelderd en de saturatie per kleur wat nog boven gehaald.
          Vooral die prachtige lucht die je hier hebt ,heb ik geprobeerd om meer details in de lucht te krijgen waardoor je diepte een stuk beter word.
          Je moet al iets van layers kennen met het gommetje om zo een effect te krijgen zonder dat je eigenlijk randen of halos ziet.
          Oefening baart kunst en ik stel voor dat je eens even op de verschillende tutorials van CS op het internet gaat zoeken om de basis bewerkingen te leren.
          Youtube is daarvoor een zeer handige site.
          Als ik zeg dat ik hier alles heb geleerd van CS wat ik nodig heb dan lieg ik niet.
          Om het zo uit te leggen via PM is nogal moeilijk.
          Het is nooit de bedoeling van me om foto's te gaan "verbeteren" van andere mensen maar als het zo een mooie opname is dan doe ik dat met veel plezier met de goedkeuring van de TS dan..
          En ik heb toch de indruk dat je plaatje voor de anderen ook beter is geworden wat alleen maar positief is..
          Voor mij is dit nog steeds eentje van de betere deze week.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

de laatste versie is de max

hebben we niet gedaan in 2000
            maar heb er wel een mooie poster van :-)
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Hoi,

Ik heb gewoon je foto de laag gedupliceerd en wat om gefleurd met de levels en curven.
              Ik heb wat delen selectief geselecteerd en deze opgehelderd en de saturatie per kleur wat nog boven gehaald.
              Vooral die prachtige lucht die je hier hebt ,heb ik geprobeerd om meer details in de lucht te krijgen waardoor je diepte een stuk beter word.
              Je moet al iets van layers kennen met het gommetje om zo een effect te krijgen zonder dat je eigenlijk randen of halos ziet.
              Oefening baart kunst en ik stel voor dat je eens even op de verschillende tutorials van CS op het internet gaat zoeken om de basis bewerkingen te leren.
              Youtube is daarvoor een zeer handige site.
              Als ik zeg dat ik hier alles heb geleerd van CS wat ik nodig heb dan lieg ik niet.
              Om het zo uit te leggen via PM is nogal moeilijk.
              Het is nooit de bedoeling van me om foto's te gaan "verbeteren" van andere mensen maar als het zo een mooie opname is dan doe ik dat met veel plezier met de goedkeuring van de TS dan..
              En ik heb toch de indruk dat je plaatje voor de anderen ook beter is geworden wat alleen maar positief is..
              Voor mij is dit nog steeds eentje van de betere deze week.
              Pascal, knappe bewerking van de originele foto en het brengt alles tot zijn recht! Ook fijn om te lezen hoe je dit allemaal gedaan hebt, maar het probleem is dat ik er geen snars van snap. Vooral het selecteren van bepaalde delen om deze op te lichten of saturatie bij te voegen. Ik ken daar niks van en met layers werken vind ik ook al zo moeilijk. Het enige waar ik iets of wat mee kan werken is de curves, highlight & shadow, saturation, brightness & contrast en dat is het zo wat.

Comment

Deze bewerkte versie is inderdaad een 'juweeltje' !!!

Comment

Hoe duidelijk kan een mens zijn? Ik was toch zo al jaloers genoeg heb ik geschreven. En dan
                  dit. Neen hoor. Hier aan kan je zien dat er uit al een prima foto soms nog net dat iets meer
                  te halen valt. Of hoe ga je van een prachtige foto naar een meesterwerkje. Well done,
                  heer spikke. En bedankt om met je kennis voor de draad te komen.

Comment

Dé klassieker van BC, schitterende compositie en idd een basis photoshop kan vaak helpen (moet ook nog veel leren en niet alleen op vlak van bewerking.

In juni ben ik er ook!! Ik ben net terug van New York, maar dat kon me in vergelijking met de nationale parken toch het minst van al bekoren van de USA. De natuur is daar zo prachtig en hier blijkt weer dat Canada echte pareltjes heeft.
                    Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

Comment

Pascal z'n meesterlijke bewerking heeft me aangestoken om ook even aan het experimenteren te gaan , de weg is nog lang maar alle begin is moeilijk, in de startpost heb ik een bewerking op het origineel geplaatst, geef gerust jullie mening
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                        Pascal z'n meesterlijke bewerking heeft me aangestoken om ook even aan het experimenteren te gaan , de weg is nog lang maar alle begin is moeilijk, in de startpost heb ik een bewerking op het origineel geplaatst, geef gerust jullie mening
                        Je hebt je plaat duidelijk meer punch gegeven hoor.
                        >voor mij je update beter dan je eerste..
                        Ik zou gewoon nog een stopje meer in je lucht geven en dan is hij helemaal af voor mij.
                        De details in de dennen op de voorgrond zijn opmerkelijk beter geworden.

Ik raad ook iedereen aan als ze een foto posten op SC dat ze dan ook kritischer gaan zien wat te posten zodat de kwaliteit van SC naar boven gaat.
                        Het wordt dan ook aangenamer en moeilijker voor de MODS om een selectie te maken..
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

prachtige foto.
                          Al gepoogd om te zetten in Zwart Wit?
                          Ansel Adams achterna

mvg

franky

Comment

Zeer mooie foto hoor

Comment

hele mooie foto..... de update ziet er qua bewerking wel beter uit...

Comment

ja, als je ze zo net onder elkaar ziet valt de eerste meteen af hoor. De update is stukken beter . 't is een pareltje
                                "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Working...
                                X