Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van iets grotere hoogte...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Van iets grotere hoogte...

Vandaag even naar het eiland gevaren waar de vuurtoren staat. Was best lastig om daar aan te leggen met de stroming en golven, maar we leven nog Mijn vrouw weet er alles van.

'Blijf maar naar de lens kijken.' 'Zo goed?' 'Yup, moment, ik moet even instellen. Nog even geduld. Blijf maar kijken. Bijna, nog even... lachen... daar komt ie...' Ik had ze al gezien. Het was opkoment tij en af en toe kwam er 1 of meerdere kleine rollers achter elkaar. Het was toen een kwestie van timing :D En ik had

Deze vuurtoren 'Birdrock Lighthouse' werd in 1876 gebouwd door de britten. 50 jaar later werd het eiland en de vuurtoren getroffen door een alles verwoestende orkaan en vloedgolf. Eens stonden er palmbomen en begroeing, nu is het 1 grote ruine. Was heel eng om de treden te beklimmen want sommige ontbraken en ook de railing op 120voet hoogte was half weg

Maar we hebben een leuke dag gehad

Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Re: Van iets grotere hoogte...

heerlijke opnamen hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Heb je een filter gebruikt of heb je dit in PS gedaan? Ik vind je luchten een beetje zwart geworden... dus niet dieper van kleur.
      VERNIEUWD: http://www.ezfotografie.nl
      http://www.fietsjunks.nl

Comment

Tja, Madmax is weer op "den buiten" en dat zullen we geweten hebben... Vooral de derde is 'leesbaar'... Bij de andere 2 'besef' het camerastandpunt niet zonder jouw uitleg... En hoeft het nog gezegd - heerlijke, zeer sprankelende platen...

Oorspronkelijk geplaatst door fietsjunks
        Heb je een filter gebruikt of heb je dit in PS gedaan? Ik vind je luchten een beetje zwart geworden... dus niet dieper van kleur.
        Zwaar gepolariseerd waarschijnlijk ?!?

Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
          Tja, Madmax is weer op "den buiten" en dat zullen we geweten hebben... Vooral de derde is 'leesbaar'... Bij de andere 2 'besef' het camerastandpunt niet zonder jouw uitleg... En hoeft het nog gezegd - heerlijke, zeer sprankelende platen...

Zwaar gepolariseerd waarschijnlijk ?!?

Greetz, Kariboe
          Van "zwaar gepolariseerd" krijg je niet grijs/zwarte luchten, eerder diep donkerblauw...
          VERNIEUWD: http://www.ezfotografie.nl
          http://www.fietsjunks.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fietsjunks
            Van "zwaar gepolariseerd" krijg je niet grijs/zwarte luchten, eerder diep donkerblauw...
            Ik vermoed elke keer weer het gebruik van dat Lee ND-softgradient filter van hem Maar die keren dat ik het vermoedde wist MadMax te vertellen dat hij het niet gebruikt heeft.
            Ik weet het dus niet, maar dat verloop naar dat donkere in de lucht valt mij ook op. Wie weet heeft het wat te maken met het licht op de breedtegraad waar zijn paradijsje ligt?

Ik vind het wel leuke foto's, maar een vreemd perspectief (met de 16-35L??). Die roestige leuning compenseert dat, en die foto vind ik dan ook het beste.
            meer over mijn fotografie is te vinden op
            http://www.nandoonline.com

Comment

Mooie foto's! als ik ze zo bekijk, lijken ze maar vanaf enkele meters hoog genomen te zijn... mooi!
              www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Bruyn
                Mooie foto's! als ik ze zo bekijk, lijken ze maar vanaf enkele meters hoog genomen te zijn... mooi!
                Mijn gedacht, alleen bij nr 3 heb je echt een idee qua hoogte
                Allesins mooie reeks

Groetjes JLM

Comment

Thnx allemaal

De foto's heb ik zo proberen te nemen dat ik niet al te veel vervorming kreeg met de groothoek, en de toren was 'maar' 40 meter hoog. Ook heb ik geprobeerd mijn vrouw en boot er niet op te zetten, dan zie je nl hoe klein ze zijn vanaf die hoogte.
                  Vandaar dat er ook in te titel 'iets' grotere hoogte staat
                  Ik heb ze wel waar het 10 x zo hoog lijkt hoor

Die donkere 'zwart/grijs-gekleurde' lucht is mijn fout. Ik had ipv een ND3 een ND9 ervoor + polarisatie. Tijdens het schoonmaken van de filters heb ik ooit een keer het verkeerde middel gebruikt dat de letters er half afhaald En in het felle zonlicht zag ik niet meteen het verschil.

Bij foto's 1 en 2 heb ik dat lichtelijk kunnen herstellen maar bij 3 heb ik het zo gelaten.
                  Toch vond ik de foto's mooi genoeg om hier te plaatsen.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Knappe serie! Ik vind de tweede en derde de sterkste, bij de eerste komt het niet echt over dat je bovenop een vuurtoren staat. Bij de derde komt dit wel beter over dankzij de railing op de voorgrond. De tweede is erg sterk dankzij de abstractere compositie.

Bij alledrie is het wel enigszins spijtig dat de lucht zo grijs is, een diepblauwe lucht had hier beter bij gepast imho. Daar kan je natuurlijk niet veel meer aan doen nu. Afgezien daarvan is het een erg knappe serie van een prachtige locatie!

Comment

Weer eens bangelijk...
                      Voorkeur voor de kleurenvariatie in nummer 3, compo ook dik in orde!
                      jeetje als je ff niet in deze rubriek gekeken hebt, je mist wat

Comment

Het blijft een indrukwekkende streek, er is weinig, maar wat er is leg je zeer goed vast

Comment

Working...
                        X