Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reis USA #1: grand canyon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: reis USA #1: grand canyon

Mooi gebied inderdaad, afgelopen februari/maart hebben we daar nog gefietst en uiteraard ook foto's gemaakt!

Ik vind je foto's erg flets en kleurloos, daar mag wel een PS behandelingetje overheen...
    VERNIEUWD: http://www.ezfotografie.nl
    http://www.fietsjunks.nl

Comment

Zeer mooie foto's. Voor mij is de eerste foto de mooiste, dat groen geeft het net iets extra's.
      http://www.mtange.nl

Comment

De eerste foto had nog mooier geweest als je een ND grad
        gebruikt had. Misschien voor de volgende reis een setje filters
        kopen... (Ik ben er ook geweest en ook zonder filters)

In PS kan je natuurlijk ook dit effect simuleren met de nodige layers
        of plugins...

groeten,
        Patrick

Comment

Zeer mooie reeks

Met als voorkeur 3,1,2
          Nikon materiaal

Comment

Inderdaad een serieuze WOW-factor in deze foto's. Voor mij geniet 1 de voorkeur. Ik heb wel het gevoel dat er wat te hard verscherpt is. Foto 2 en 3 vallen daardoor af voor mij.
            http://www.flickr.com/photos/frederiklerouge

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patevi
              De eerste foto had nog mooier geweest als je een ND grad
              gebruikt had. Misschien voor de volgende reis een setje filters
              kopen... (Ik ben er ook geweest en ook zonder filters)

In PS kan je natuurlijk ook dit effect simuleren met de nodige layers
              of plugins...

groeten,
              Patrick
              die eerste foto is gemaakt vanuit een helicopter, niet echt tijd omdan met filters te zitten spelen enzo
              1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
              EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

heb de foto's nu trouwens op een ander scherm gezien, en ik moet dus idd iets aan mijn scherminstellingen doen, het verschil is veel te groot
                zo een spider-ding om te calibreren is wel heel duur zeker?

en over het tijdstip:
                op 2 weken hebben we ze een 3000km afgelegd, dus we hadden niet de tijd om bij elk mooi plaatsje de juiste tijd af te wachten.
                EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

heb mij dan maar zo een colorvision spyder2 besteld, onmogelijk foto's goed te krijgen als je scherm niet juist staat e

heb ondertussen wel even opnieuw geprobeerd, hoop dat ze beter zijn.
                  zal enkel de links geven, want ik denk dat ik ze niet meer als foto mag posten (ivm de max 3 per topic regel)
                  klopt dit mods?

Comment

yep beter zo

laat de rest maar komen

zal toffe herinneringen boven brengen
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Die drie nieuwe (gelinkte) foto's zijn veel beter geworden.
                      Die eerste vind ik zelfs heel heel mooi geworden.
                      meer over mijn fotografie is te vinden op
                      http://www.nandoonline.com

Comment

bedankt voor de vele reacties, nu weet ik tenminste dat ik een probleem heb met mijn scherm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kruger
                          tis een eekhoorn hoor
                          Dat is een chipmunk, een eekhoornachtige
                          www.corradomac.be

Comment

Two of the park's most celebrated inhabitants are the Albert squirrel and the Kaibab squirrel. The Kaibab squirrel only lives on the north rim and the Albert squirrel are found only on the south rim. They shared the same ancestor, the tassel-eared squirrel. Widely separated by the vast canyon, each cousin has evolved into two separate and distinct species.

tis dus een albert squirrel, een chipmunk is nog iets anders

Comment

De vernieuwde versie's zijn stukken beter....zeeeer knappe platen, laat de rest maar komen

Groetjes JLM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
                                Yup, ik zit hier met een gecalibreerd scherm.
                                Die rivier was bij wijze van spreken. Laat ik er meteen bij zeggen dat de foto's voor mij een groot wow gehalte hebben. In dit gebied zou ik ook wel eens 2 weken willen rondtoeren.

Ik mis gewoon wat diepte en contrast in de foto, hij is veel te flets, zeker gezien de kleuren in no2
                                No1 mag ook wat meer hebben.

Even snel aan de levels getrokken om het verschil te laten zien en het zal ergens er tussenin uitkomen. Kan met het origineel natuurlijk beter om het groen in bedwang te houden, maar het is maar een voorbeeld.

Zijn de foto's trouwens omgezet naar sRgb? dat kan ook nog wel eens schelen. Als je in RGB de fotos op het net zet, wil je wel eens vage kleuren krijgen. Kijk maar eens op deze link.

Hoi, Ik lees hier en daar in de tips en truks wel eens wat over die twee dingen. Ook werd ik in een kleine tutorial van mij door Faan erop gewezen de foto om te zetten naar sRgb voordat je hem opslaat voor het web. Ik dacht, waar heeft ie het over :clown: :o Ik heb daar nooit acht op geslagen omdat ik de verschillen niet

Ik vind de bewerking al stukken beter, maar met wat meer geduld is daar zeker iets heel moois uit te halen.
                                https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Working...
                                X