Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reis USA #1: grand canyon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• reis USA #1: grand canyon

hey,
    Zaterdag terug gekomen van een 2 weekse rondreis in het zuid-westen van de VS.
    Ik zal dus de komende weken heel wat foto's te tonen hebben (thanks god for the epson p-2000 )
    Hier alvast de eerste 3, van in (en boven) het grand canyon national park.
    commentaar welkom

foto's gemaakt met de 20D, eerste en derde foto met de 24-105, de tweede met de 10-22 (die zat er nu eenmaal op toen dat beest daar ging poseren )

Last edited by GeForceFX; 8 augustus 2006, 23:22.
    1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
    EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Re: reis USA #1: grand canyon

Van bij de eerste ging er een spontane WAUW door mij heen. De tweede prachtig met die eekhoorn , maar drie is gewoon subliem!

Poster waardig gewoon!

Comment

Ik vind de eerste de beste, de derde mocht voor mij iets minder belicht, maar ik kan me wel voorstellen dat de zon daar zeer fel schijnt. In elk geval 3 mooie foto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi
        Van bij de eerste ging er een spontane WAUW door mij heen. De tweede prachtig met die eekhoorn , maar drie is gewoon subliem!

Poster waardig gewoon!

die wauw ging ook door mij als ik er over vloog

kan tellen als eerste heli-vlucht
        EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

3 heel mooie, maar ik zou ze nog even door PS halen. Hier mist toch nog een beetje contrast.
          Zelf heb ik even 3 bekeken en bleek dat er een heel mooi bruine rivier doorheen ging, die ik nog niet eens had opgemerkt.
          Ik vind 2 heel leuk met die eekhoorn!!
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
            3 heel mooie, maar ik zou ze nog even door PS halen. Hier mist toch nog een beetje contrast.
            Zelf heb ik even 3 bekeken en bleek dat er een heel mooi bruine rivier doorheen ging, die ik nog niet eens had opgemerkt.
            Ik vind 2 heel leuk met die eekhoorn!!

zeker dat uw scherm juist staat ingesteld, hier valt die rivier toch heel goed op.
            als je wil mag je even de foto aanpassen en hier een link zetten

Comment

Mooie reeks! Ondanks dat de eerste wat 'heiig' is, toch geniet deze mijn voorkeur.

Grtz,Fabienne
              Talent bezitten is mooi. Nog mooier is het ontdekken van talent in anderen.
              BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
              The name of the game is to fill the frame!
              http://Fabke.fotopic.net

Comment

Volgens mij is die "eekhoorn" een prairiehond.

De eerste foto is inderdaad ... WOW.
                Maar ik heb nog al foto's gezien van deze plek en ze hebben blijkbaar allemaal last van smog.
                Is het daar effectief zo smoggerig of hoe komt dat eigenlijk?
                David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeForceFX
                  zeker dat uw scherm juist staat ingesteld, hier valt die rivier toch heel goed op.
                  als je wil mag je even de foto aanpassen en hier een link zetten
                  Yup, ik zit hier met een gecalibreerd scherm.
                  Die rivier was bij wijze van spreken. Laat ik er meteen bij zeggen dat de foto's voor mij een groot wow gehalte hebben. In dit gebied zou ik ook wel eens 2 weken willen rondtoeren.

Ik mis gewoon wat diepte en contrast in de foto, hij is veel te flets, zeker gezien de kleuren in no2
                  No1 mag ook wat meer hebben.

Even snel aan de levels getrokken om het verschil te laten zien en het zal ergens er tussenin uitkomen. Kan met het origineel natuurlijk beter om het groen in bedwang te houden, maar het is maar een voorbeeld.

Zijn de foto's trouwens omgezet naar sRgb? dat kan ook nog wel eens schelen. Als je in RGB de fotos op het net zet, wil je wel eens vage kleuren krijgen. Kijk maar eens op deze link.

Hoi, Ik lees hier en daar in de tips en truks wel eens wat over die twee dingen. Ook werd ik in een kleine tutorial van mij door Faan erop gewezen de foto om te zetten naar sRgb voordat je hem opslaat voor het web. Ik dacht, waar heeft ie het over :clown: :o Ik heb daar nooit acht op geslagen omdat ik de verschillen niet

Last edited by MadMax; 9 augustus 2006, 05:18.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Leuk, met die eekhoorn. Dat zijn van die unieke momenten...
                    Net als MadMax vind ik ze wat flets. Dat moet zeker beter kunnen.
                    meer over mijn fotografie is te vinden op
                    http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg
                      Volgens mij is die "eekhoorn" een prairiehond.

De eerste foto is inderdaad ... WOW.
                      Maar ik heb nog al foto's gezien van deze plek en ze hebben blijkbaar allemaal last van smog.
                      Is het daar effectief zo smoggerig of hoe komt dat eigenlijk?
                      tis een eekhoorn hoor

Comment

ben es curieus voor de rest van de foto's
                        of ik ze allemaal nog herken
                        waren daar in juni '99
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
                          Yup, ik zit hier met een gecalibreerd scherm.
                          Die rivier was bij wijze van spreken. Laat ik er meteen bij zeggen dat de foto's voor mij een groot wow gehalte hebben. In dit gebied zou ik ook wel eens 2 weken willen rondtoeren.

Zijn de foto's trouwens omgezet naar sRgb? dat kan ook nog wel eens schelen. Als je in RGB de fotos op het net zet, wil je wel eens vage kleuren krijgen. Kijk maar eens op deze link.

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=121898

dan zal het aan mijn scherm liggen.
                          hoe hebt gij uw scherm gecalibreerd?

foto's zijn genomen in RAW, en in PS CS2 bewerkt, daar met die RAW viewer contrast enzo geregeld, en daar staat het op sRGB, dus da is wel juist denk ik.

Comment

Mooie foto's
                            Maar denk dat het tijdstip niet ideaal was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeForceFX
                              dan zal het aan mijn scherm liggen.
                              hoe hebt gij uw scherm gecalibreerd?

foto's zijn genomen in RAW, en in PS CS2 bewerkt, daar met die RAW viewer contrast enzo geregeld, en daar staat het op sRGB, dus da is wel juist denk ik.
                              Persoonlijk zou ik de foto's via raw openen in RGB en later voor web terugzetten naar sRgb. De prints worden dan mooier.

Calibreren.
                              Er zijn verschillende manier om dat te doen, maar ik het het met Eye One gedaan. Apparaat dat je op je scherm hangt en met software calibreerd. Er zijn ook andere. De Spyder geloof ik van pantone colervision of zo iets.

Google maar eens of zoek bij tips en truks hier op het forum. Tis niet goed koop en je moet het elke 2-4 weken herhalen wil je het goed doen.

Maar probeer het eerst maar gratis met windows gamma.
                              ga naar configuratiescherm/adobe gamma. Vandaar wijst het zich vanzelf.
                              Dan ben je al een stapje verder.

Ik ben niet zo'n bewerker in RAW. Daar pas ik alleen mijn belichting en eventuele foute witbalans aan. De rest doe ik in PS via curven of levels (cntl+L) en USM (unsharp mask) en uiteraard nog een aantal andere dingen als de foto het behoeft.

Succes en kom maar op met die mooie foto's
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
                              X