Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bidden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Bidden

    Ik vind dat zo'n foto zeker moet kunnen, ik word bijna dagelijks met de dood geconfronteerd, en volgens mij hangt er nog steeds veel te veel taboe rond, doodgaan is een onderdeel van het leven, daar is nu eenmaal niets aan te veranderen, ik zou er totaal geen probleem van maken moest zo'n foto van mij onverwacht getrokken worden. Als je met palliatieve verzorging bezig bent wordt sterven en doodgaan ineens een heel stuk bespreekbaarder, en zo hoort het ook vind ik. En toch blijft het verschrikkelijk moeilijk om een eerlijk antwoord te geven wanneer iemand aan mij vraagt : "ga ik dood?" Dan stel ik me dikwijls de vraag.... moet ik een eerlijk antwoord geven of geef ik het antwoord dat die persoon op dat ogenblijk wil horen? Gelukkig heb ik nog maar een paar zeldzame keren in die situatie gestaan.
    Iedereen mag zijn eigen mening hebben vind ik, zolang je die maar niet probeert op te dringen aan iemand anders. ( Geldt dat trouwens niet een beetje voor alles? )


    PS : wat de PM berichten van de moderators betreft ( heb er ook al 2 gehad ) kan ik enkel maar positief zijn, deze PM's zijn zeer gefundeerd, tactvol, correct en met de nodige beleefdheid geschreven. En ik durf hier gerust een pluim geven aan PCWiet.
    Last edited by Franciskine; 12 oktober 2005, 21:31.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #47
      Re: Bidden

      Origenele foto heb ik niet gezien maar deze zw/w omzetting laat een aspect van het menslijk leed zien....voor iemand die "gelovig" is zal dit zéker niet als vernederend beschouwd worden, je komt immers uit voor je overtuiging...
      Ik vind het een héél sterke foto die misschien viertien dagen te vroeg komt...
      Vind het alleen een beetje spijtig dat daarom zo veel heisa is ontstaan....
      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
      BD0290BE

      Comment


      • #48
        Re: Bidden

        /offtopic

        @Kariboe : Ik persoonlijk ben me daar terdege van bewust hoor

        /ontopic
        Last edited by Hanske; 12 oktober 2005, 21:45.
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

        Comment


        • #49
          Re: Bidden

          Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans
          Volgens mij moet dit zeker kunnen. Het "onderwerp" is met "eerbied" en "respect" in beeld gebracht.
          Volledig akkoord. Veel meer respect dan sommige andere "streetshots"
          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

          Comment


          • #50
            Re: Bidden

            Hallo Kariboe,

            Bedankt ...
            En ja, daar zijn we ons ook wel degelijk van bewust hoor - anders hielden we niet zo hardnekkig vol .
            We proberen BD op een zo goed mogelijke manier te laten functioneren voor iedereen - en dat lukt uiteraard nooit helemaal, maar we doen wel ons best.
            Gezien de "precaire" situatie waarin BD korte tijd geleden verkeerde - alles is nog bijlange na niet opgelost maar er wordt wel hard aan gewerkt - komen sommige dingen zeer ongelegen voor het "moreel" van hen die er weer hun schouders onder zetten. Als er dan een aantal insinuaties gemaakt worden, dan zakt het energiepeil weer aanzienlijk.
            Ik hoop dat iedereen dat begrijpt en daar een beetje respect voor heeft.
            Dat wordt in elk geval geapprecieerd ...

            Jaja


            Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
            Heu Jaja en bestuur en (vooral ook) moderatoren... Jullie zijn er zich toch voldoende van bewust dat er hier ook een zwijgende (overgrote) meerderheid is die wél het werk van vele vrijwilligers apprecieeert, die wél begrijpt dat moderators niet onfeilbaar zijn, die wél aanvaarden dat zij hier te gast zijn...
            En die niét voorturend op de loer liggen om iemand anders (moddereter of forummember) op een onnauwkeurigheid te betrappen en die een eventueel probleem 'gemodereerd' en via 'praten' proberen op te lossen...

            Het zal wel, maar misschien kan het geen kwaad in naam van de velen dit even te vermelden...


            Positief bedoeld bericht - voor wie het nog verkeerd zou willen begrijpen...
            Greetz, Kariboe
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #51
              Re: Bidden

              Oorspronkelijk geplaatst door jaja
              Hallo Kariboe,

              Bedankt ...
              En ja, daar zijn we ons ook wel degelijk van bewust hoor - anders hielden we niet zo hardnekkig vol .
              We proberen BD op een zo goed mogelijke manier te laten functioneren voor iedereen - en dat lukt uiteraard nooit helemaal, maar we doen wel ons best.
              Gezien de "precaire" situatie waarin BD korte tijd geleden verkeerde - alles is nog bijlange na niet opgelost maar er wordt wel hard aan gewerkt - komen sommige dingen zeer ongelegen voor het "moreel" van hen die er weer hun schouders onder zetten. Als er dan een aantal insinuaties gemaakt worden, dan zakt het energiepeil weer aanzienlijk.
              Ik hoop dat iedereen dat begrijpt en daar een beetje respect voor heeft.
              Dat wordt in elk geval geapprecieerd ...

              Jaja

              Ik hoop ook dat mijn opmerking niet wordt geïnterpreteerd als een aanval op het bestuur, mods of andere personen. Ik weet uit eigen ervaring - zit ook in de RvB van een paar vzw's - wat er allemaal komt bij kijken. En mijn waardering voor dit soort werk ligt hoog!

              Maar ik wou een beetje ageren tegen de "superboetes" die toch gemakkelijk de sfeer aantasten. Een beetje meer tolerantie zou het toch voor iedereen wat aangenamer maken? Iemand bannen geeft hem al snel het gevoel van "ongewenst" te zijn, en dat kan toch niet een een vereniging als BD, tenzij het echt de spuigaten uitloopt. Tenslotte heeft Dromer lidgeld betaald om zich net als de anderen hier een thuishaven te wensen waar het goed toeven is. Zulke mensen moet je niet al te snel gaan weren. Zijn intenties waren zeker niet verkeerd.

              Dit gezegd zijnde: het is natuurlijk aan het bestuur om te bepalen hoe de vzw gerund wordt. Het is niet makkelijk een schip als dit op een rechte koers te houden. Maar ik wou toch dat mijn standpunt hierin gekend was.
              Fullator
              Fotostudio Candela Zone
              website: http://www.chronax.be
              website: http://www.marquisemodels.eu

              Comment


              • #52
                Re: Bidden

                Bij deze dan gezegt, mijn straf zit er op, ja ik ben als een klein kind in de hoek gezet omdat een van de moderatoren het nodig vondt om een vraag te stellen die niet paste, ze had beter direct een pm gestuurd naar mij waar ik dan uitleg kon geven.
                Dus stellen dat ik in de fout ging gaat mij te ver daar ik ook meerdere foto's van het forum verwijderd heb. Ik ben eerlijk gezegt geschokt door deze uitsluiting. Geen enkele inspraak heb ik gehad, en daar had ik geen recht op mailt mij een mod, je moet de regels van het spel lezen is het antwoord van de BD leiding.
                Het is bij mij overgekomen als een mens die door een rechter veroordeeld wordt zonder gehoord te worden, geheel ongehoord, in geen enkel beschaafd land bestaat zo iets.
                Ik kan en zal later een defintief besluit nemen wat mij te doen staat, maar gevolgen gaat dit zeker hebben. Aan de mensen die mij gesteund hebben, bedankt en nog eens bedankt.
                En nu nog eens straffen om deze tekst te schrijven ?.

                dromer
                Last edited by dromer; 13 oktober 2005, 06:49.

                Comment


                • #53
                  Re: Bidden

                  For all we know.. this was one of the countless people that pass through graveyards out of curiousity... Therefore nothing to do with sadness, grief, loss. Graveyards are great places to walk around.
                  Full of history and stories.

                  Reactions are totally different when photos are posted of Tyne Cot, or other war graves... Especially when a veteran can be posed reading a head stone.

                  Grief is personal, lets not even go close to censoring personal feelings. Highlighting them is a way to show we respect them. I think Dromer has done this.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Bidden

                    Oorspronkelijk geplaatst door dromer
                    Bij deze dan gezegt, mijn straf zit er op, ja ik ben als een klein kind in de hoek gezet omdat een van de moderatoren het nodig vondt om een vraag te stellen die niet paste, ze had beter direct een pm gestuurd naar mij waar ik dan uitleg kon geven.
                    Dus stellen dat ik in de fout ging gaat mij te ver daar ik ook meerdere foto's van het forum verwijderd heb. Ik ben eerlijk gezegt geschokt door deze uitsluiting. Geen enkele inspraak heb ik gehad, en daar had ik geen recht op mailt mij een mod, je moet de regels van het spel lezen is het antwoord van de BD leiding.
                    Het is bij mij overgekomen als een mens die door een rechter veroordeeld wordt zonder gehoord te worden, geheel ongehoord, in geen enkel beschaafd land bestaat zo iets.
                    Ik kan en zal later een defintief besluit nemen wat mij te doen staat, maar gevolgen gaat dit zeker hebben. Aan de mensen die mij gesteund hebben, bedankt en nog eens bedankt.
                    En nu nog eens straffen om deze tekst te schrijven ?.

                    dromer
                    Als iemand "als een klein kind" zijn posts begint aan te passen omdat hij ergens niet mee akkoord gaat, dan kan de forumleiding dat niet zomaar laten passeren.

                    Inspraak? Rechter? Een forum is geen rechtzaal en geen democratie. Deze discussie is hier vroeger al eens gepasseerd. Voorbeelden van democratische forums hebben we toen niet gezien. Kandidaturen van de protesterenden om een vrijwillige taak binnen BD op zich te nemen, evenmin.

                    Als je de regels overtreedt, kun je een rode kaart krijgen en dan ga je van het veld af, zonder inspraak, zonder rechter. En de volgende keer speel je gewoon terug mee.

                    Dat is hoe ik er persoonlijk over denk.

                    seppuku.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Bidden

                      Ik neem daar akte van en zal een pm sturen naar de forumleiding met mijn ontslag als lid van BD. Ik ben het kotsbeu om telkens van een mod lik op stuk te krijgen.
                      Ik ga ook verzoeken al mijn foto's van het forum te halen.

                      groeten

                      dromer
                      Last edited by dromer; 13 oktober 2005, 12:57.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Bidden

                        Oorspronkelijk geplaatst door lut
                        Ik zou het niet appreciëren moest men een foto van mij op het kerkhof posten.
                        Privacy op een gevoelige plaats !!!
                        Als anderen mijn mening delen, dan wens ik deze topic te verwijderen.

                        Dan zullen we de TV maar niet meer opzetten zeker ?
                        De beelden in de ruimste zin van het woord die daar in een gewone 'nieuwsuitzending' vertoond worden de dag van vandaag tarten toch alle verbeelding ...
                        In vergelijking daarmee vind ik deze foto er zeker niet 'over', integendeel, ik vind dit een prachtige, gevoelsvolle en respectvolle foto en zou er zelf zeker niets op tegen hebben moest ik in deze situatie gefotografeerd worden
                        Ik vind de reactie van 'Lut' dan ook wat overdreven om direct over verwijderen te spreken, zeker in haar fuctie van 'mod' !

                        Ik vind het ook spijtig dat Dromer blijkbaar weer onmiddellijk een ban oploopt omdat hij in een moeilijk moment wat overreageerd

                        @ dromer, spijtig dat we je mooie foto's hier niet langer kunnen bewonderen

                        @ moderatorengroep, ik ben er me van bewust dat het in goede banen leiden van een 'mastadont' als dit forum niet simpel is, ik zou het zelf niet willen doen en misschien (waarschijnlijk zelfs) ook niet goed kunnen doen, ik zou het in deze wetenschap dan ook nooit doen, maar toch vind ik dat een beetje meer menselijkheid in dit geval niet misplaatst zou zijn (mijn mening), ook als is het een vrijwilligersjob, geen democratie enz enz, je kiest er toch zelf voor uiteindelijk, en als je het niet goed doet moet je misschien ook je conclusies sneller trekken..., misschien ben ik verkeerd maar ik vind dat er hier de laatste tijd veel mensen 'buitengegooid' worden of misnoegd wegblijven;;
                        Last edited by Wimpy; 13 oktober 2005, 14:26.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Bidden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixel
                          Ik vind de reactie van 'Lut' dan ook wat overdreven ...(
                          Dat heeft Lut al lang toegegeven.
                          Er is correspondentie geweest tussen Dromer en mij.

                          Hij had misschien een beetje gas kunnen terugnemen en ook enig begrip voor mijn standpunt tonen. Verder mag hij het gelijk volledig aan zijn kant houden wat de discussie in deze topic betreft.

                          Ik had de vraag gesteld in naam van de leden die mijn mening deelden, en aangezien anderen niet kunnen ingrijpen, stelde ik de vraag.
                          Een betere woordkeuze had misschien minder irritatie teweeg gebracht. OK, gedane zaken nemen geen keer.
                          (Herlees mijn zinnetje als: indien anderen het wensen, dan wil ik wel ...)

                          Voor hoofdstuk 2 voel ik me niet verantwoordelijk, evenmin als de forumleiding.
                          Die keuze heeft hij zelf gemaakt.

                          Kunnen we nu terug wat van onze hobby genieten?

                          Comment


                          • #58
                            Re: Bidden

                            Oorspronkelijk geplaatst door dromer
                            Het is bij mij overgekomen als een mens die door een rechter veroordeeld wordt zonder gehoord te worden, geheel ongehoord, in geen enkel beschaafd land bestaat zo iets.
                            Ik kan en zal later een defintief besluit nemen wat mij te doen staat, maar gevolgen gaat dit zeker hebben. Aan de mensen die mij gesteund hebben, bedankt en nog eens bedankt.
                            Ik snap het probleem niet echt? Je zegt dat je weg wil? Dan maakt zo'n ban toch niets uit? Waarom kom je dan nog terug om de sfeer wat verder te verzuren?

                            Oorspronkelijk geplaatst door dromer
                            Ik neem daar akte van en zal een pm sturen naar de forumleiding met mijn ontslag als lid van BD.
                            Niet alleen een PM maar ook ineens in algemeen? Wat is daar het nut van? Ik heb er al velen zien gaan, en ook al verschillende op hun sokken zien terugkomen, maar moet daar steeds zo'n scene over gemaakt worden door degene die vertrekt? Als je ergens niet meer wil komen dan blijf er dan gewoon weg, maar ga niet terug om nog verder te discussiëren, enz...

                            Oorspronkelijk geplaatst door lut
                            Dat heeft Lut al lang toegegeven.
                            Er is correspondentie geweest tussen Dromer en mij.
                            Lut, je toont je duidelijk de slimste hier (en zo hoort het ook). Ik vond je reactie ook iets te ongenuanceerd, maar de andere reactie is gewoon kinderachtig en daar ben jij, noch de forumleiding verantwoordelijk voor.

                            Oorspronkelijk geplaatst door lut
                            Kunnen we nu terug wat van onze hobby genieten?
                            Zeker en vast! Ben juist terug van boekenfestijn en hoewel het boek van Erik er niet was heb ik toch een paar andere gekocht die nieuwe ideën brengen
                            Gallery: http://www.fotogallerij.be

                            Comment


                            • #59
                              Re: Bidden

                              Oorspronkelijk geplaatst door dromer
                              Ik ga ook verzoeken al mijn foto's van het forum te halen.
                              Vind ik een heel spijtig verzoek maar euh, daar moet je toch geen verzoek voor doen ??? Gewoon van jouw website verwijderen (of van naam veranderen) en het worden hier voor meer dan 3000 leden allemaal rode kruisjes.

                              En voor de rest (zonder partij te kiezen) kan een goed gesprek of even buiten wat stoom aflaten ipv een scheldpartij of natrappen soms wonderen doen.
                              Het BD-forum begint anders meer en meer op deze situatie te lijken (en daar is niemand mee gebaat) : http://www.sire.nl/kortlontje/media/video/Sire35.mpg
                              (thks H€rmen voor de tip)
                              Mijn fotowebsite : www.filover.be

                              Comment


                              • #60
                                Re: Bidden

                                misschien zou een slotje en een deugdoend weekend hier wel welkom zijn...

                                stop it please...
                                Chrisly... [B]www.christvilez.be

                                Comment

                                Working...
                                X