Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bidden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Bidden

    Zoals ik vannacht nog toelichting gegeven heb rondom een eigen foto ivm de dood die onafscheidelijk is van het leven, en die ik, naar ik hoop, ook zo sereen mogelijk gebracht heb. (ref: Fatalité )

    1. De verantwoordelijkheid van het posten van een foto ligt volgens mij allereerst bij de fotograaf zelf, aangezien hij het moment, de omstandigheden en de inkadering het best kan inschatten en het is in eerste lijn dus ook zijn verantwoordelijkheid.
    2. Het is, als beheerder/eigenaar van dit forum, vervolgens de taak van de BD-crew/moderators om te zien dat er binnen de grenzen van het fatsoen respect, eerbied en voldoende zelfcensuur van de leden zelf binnen de perken gebleven wordt.

    Ik ga mij hier niet uitspreken over het ja dan neen.

    Over de foto zelf: Heel sereen en mooi genomen, vooral zw/w doet het hier goed. Ik zou links en rechts wel een deel afcroppen en misschien een passend kader er rond zetten om hem nog beter te laten uitkomen.
    De schuine zerk links er af, en de zwarte rechts voor 90% zodat je nog net de rechtse scherpe paal van het achterste graf aan beide zijden ziet. (bijna vierkant)
    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

    Comment


    • #32
      Re: Bidden

      Ik zie dat er onder Dromer zijn naam staat ''banned''.

      Is dit een nieuwe indeling naast junior, member en senior??? Hoewel ik vrees dat hij gewoon niet meer toegelaten wordt tot het forum?

      Graag even de juiste uitleg.
      een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

      Comment


      • #33
        Re: Bidden

        Van het idee alleen al om zelfs het in vraag te stellen of deze foto wel of niet zou moeten verdwijnen val ik gewoon achterover!!! Zitten wij hier in de middeleeuwen? Terwijl we in het dagelijkse leven overspoelt worden met de goorste afbeeldingen op het web, met de meest gruwelijkste beelden op tv... stelt men hier zelfs de vraag als deze serene foto zou moeten verdwijnen????
        Waar zijn jullie mee bezig? Heb je al eens naar "Modellen" gekeken op dit forum?
        Bloot mag (van mij ook) maar deze foto niet? Onvoorstelbaar, dit gaat mijn petje te boven...

        Comment


        • #34
          Re: Bidden

          Oorspronkelijk geplaatst door Peter Lampens
          Ik zie dat er onder Dromer zijn naam staat ''banned''.
          Is dit een nieuwe indeling naast junior, member en senior??? Hoewel ik vrees dat hij gewoon niet meer toegelaten wordt tot het forum?
          Graag even de juiste uitleg.
          Nu zie ik het ook. Ik ben hier op het forum (bij mijn weten) toch nog geen postings van Dromer tegengekomen die aaanleiding zouden kunnen geven tot een "ban". Ik ben ook nieuwsgierig naar de reden hiervan .
          Jan Akkermans
          (BD1097BE)
          Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

          Comment


          • #35
            Re: Bidden

            Oorspronkelijk geplaatst door bouvelo
            Van het idee alleen al om zelfs het in vraag te stellen of deze foto wel of niet zou moeten verdwijnen val ik gewoon achterover!!! Zitten wij hier in de middeleeuwen? Terwijl we in het dagelijkse leven overspoelt worden met de goorste afbeeldingen op het web, met de meest gruwelijkste beelden op tv... stelt men hier zelfs de vraag als deze serene foto zou moeten verdwijnen????
            Waar zijn jullie mee bezig? Heb je al eens naar "Modellen" gekeken op dit forum?
            Bloot mag (van mij ook) maar deze foto niet? Onvoorstelbaar, dit gaat mijn petje te boven...
            Ik krijg van Dromer het bericht dat hij inderdaad 'banned' is. Hij heeft tevergeefs gepoogd een PM te sturen naar de betrokken perso(o)n(en), maar blijkbaar is hij geen motivatie waard, want er komt geen antwoord.

            Langs deze weg dan maar? Kan er iemand antwoord geven op de vraag waarom hij gebanned is? Ik ken Dromer intussen persoonlijk, en hij is iemand die geen vlieg kwaad zou doen.

            Als de lange tenen van sommige mensen er nu moeten zorgen dat betalende leden zonder veel verantwoording van het forum worden gesmeten, dan zal BD snel in de financiële problemen komen, vrees ik. De laatste tijd gaan er meer en meer stemmen op over het eigengereide optreden van (sommige) crewleden en moderatoren, en die stemmen zijn niet steeds even positief.

            Dit voorval heeft me ervan weerhouden betalend lid te worden. Ik vrees dat dit voor vele anderen intussen ook het geval is.

            Een repliek - en misschien zelfs excuses - van minstens één van de verantwoordelijken lijkt me hier wel op zijn plaats. Voor zover ik kan nagaan heeft Dromer op geen enkele manier iets gedaan waarvoor hij verantwoording zou moeten afleggen. Een vereniging waar pure willekeur heerst bij dit soort beslissingen, draagt mijn voorkeur niet weg. Anderen zijn me al voorgegaan in deze discussie.
            Fullator
            Fotostudio Candela Zone
            website: http://www.chronax.be
            website: http://www.marquisemodels.eu

            Comment


            • #36
              Re: Bidden

              Wat deze topic betreft, heeft Dromer mails van mij ontvangen en ik van hem.
              Dat er meningsverschillen zijn en ook kunnen bijgelegd worden staat hier nu niet meer ter discussie.

              Waarom hij Banned is zal hij wel weten en heeft niets met deze topic te maken, maar met het wissen van foto's in meerderde topics. Ik hoop dat de moderator die hem bande, hem eveneens een PM gestuurd heeft.

              mvg,
              Lut

              Comment


              • #37
                Re: Bidden

                Hallo Fullator,

                Dit is niet persoonlijk aan jou gericht.

                Maar van dit soort opmerkingen krijgen wij, het bestuur en de moderatoren, het stilaan op onze heupen.
                Steeds maar weer opnieuw, en opnieuw, en opnieuw en nogmaals opnieuw moeten wij ons hier telkens gaan verdedigen en in het lang en breed gaan uitsmeren waarom iets is gebeurd ...
                Tjonge, en daar worden wij zo moe van.

                Alleen al het in stand houden van BD en de ganse werking kost energie genoeg en slorpt heel veel van de (vrije) tijd op.
                Het is heel simpel:
                - zonder crew/bestuur geen belgiumdigital meer ...
                - zonder moderatoren geen forum meer ...

                Dus, in plaats van die mensen die hard en gratis voor deze zaak werken ongegronde verwijten naar het hoofd te slingeren - en die bovendien ook nog eens onfeilbaar moeten zijn - wees eens een beetje opbouwend constructief.
                Er is onlangs een oproep geweest naar "helpende handen".
                En als je je weerhouden voelt om betalend lid te worden, geen probleem, maar vertel ons niet dat dit anderen weerhouden heeft.
                Integendeel, we hebben de laatste maanden een pak betalende leden erbij gekregen ...
                Maar het is ons in eerste instantie niet daarom te doen.
                BD is al jarenlang onze "passie" en daar doen we heel veel voor - maar niet alles ...

                Jaja

                Oorspronkelijk geplaatst door Fullator

                Als de lange tenen van sommige mensen er nu moeten zorgen dat betalende leden zonder veel verantwoording van het forum worden gesmeten, dan zal BD snel in de financiële problemen komen, vrees ik. De laatste tijd gaan er meer en meer stemmen op over het eigengereide optreden van (sommige) crewleden en moderatoren, en die stemmen zijn niet steeds even positief.

                Dit voorval heeft me ervan weerhouden betalend lid te worden. Ik vrees dat dit voor vele anderen intussen ook het geval is.

                Een repliek - en misschien zelfs excuses - van minstens één van de verantwoordelijken lijkt me hier wel op zijn plaats. Voor zover ik kan nagaan heeft Dromer op geen enkele manier iets gedaan waarvoor hij verantwoording zou moeten afleggen. Een vereniging waar pure willekeur heerst bij dit soort beslissingen, draagt mijn voorkeur niet weg. Anderen zijn me al voorgegaan in deze discussie.
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #38
                  Re: Bidden

                  we zijn toch grote mensen he, of niet?
                  Chrisly... [B]www.christvilez.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: Bidden

                    Oorspronkelijk geplaatst door lut
                    Ik hoop dat de moderator die hem bande, hem eveneens een PM gestuurd heeft.

                    mvg,
                    Lut
                    Dat schijnt dus niet gebeurd te zijn...

                    Dat hij gebanned zou worden omwille van het verwijderen van eigen foto's: ik ben ervan overtuigd dat een eenvoudige PM hem wel op andere gedachten zou gebracht hebben. Maar bannen zonder verwittiging en passende motivatie gaat me te ver. Volgens mij wordt hier een escalatie op gang getrokken die zeer eenvoudig te vermijden was geweest. En dan gaat het over een toegewijd lid van BD, die zich altijd heel loyaal heeft opgesteld en nog nooit reden heeft gegeven tot een opmerking. Dit is niet het soort leden dat je eraf moet smijten...
                    Fullator
                    Fotostudio Candela Zone
                    website: http://www.chronax.be
                    website: http://www.marquisemodels.eu

                    Comment


                    • #40
                      Re: Bidden

                      Oorspronkelijk geplaatst door jaja
                      Hallo Fullator,

                      Dit is niet persoonlijk aan jou gericht.

                      Maar van dit soort opmerkingen krijgen wij, het bestuur en de moderatoren, het stilaan op onze heupen.
                      Steeds maar weer opnieuw, en opnieuw, en opnieuw en nogmaals opnieuw moeten wij ons hier telkens gaan verdedigen en in het lang en breed gaan uitsmeren waarom iets is gebeurd ...
                      Tjonge, en daar worden wij zo moe van.

                      BD is al jarenlang onze "passie" en daar doen we heel veel voor - maar niet alles ...

                      Jaja

                      Alle begrip voor je standpunt. Je ervaringen ken ik: ik heb ze gedeeld...

                      Maar dat jullie zonder meer juist een toegewijd en loyaal lid aan de dijk zetten, die eigenlijk niets op zijn kerfstok heeft, gaat tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in. Een geluk dat ik me over zoiets nog kan opwinden, want anders was ik mezelf niet meer.

                      Nu verneem ik dat de moderator in kwestie T-B zou zijn. Dat kan ik me al helemaal niet voorstellen. Die man is toch de zachtmoedigheid in persoon? Dus denk en hoop ik dat er sprake is van een misverstand.

                      Mijns inziens mag je een ban niet gebruiken om iemand de mond te snoeren. En een verwittiging is meestal al effectief genoeg. En lichtzinnig gebruik van een ban ontslaat de betrokken moderator toch niet van het geven van enige motivatie? Dromer heeft blijkbaar geen flauw idee van wat hem overkwam.

                      Verre van mij om het bestuur hier de les te spellen of hen een gedragslijn voor te schrijven. Zonder hen geen vereniging. Maar een vereniging zonder leden is als een koning zonder onderdanen. Het kàn, maar de lol is er snel af...
                      Fullator
                      Fotostudio Candela Zone
                      website: http://www.chronax.be
                      website: http://www.marquisemodels.eu

                      Comment


                      • #41
                        Re: Bidden

                        Hallo Fullator,

                        Nu toch maar persoonlijk dan ...

                        Maar dat jullie zonder meer juist een toegewijd en loyaal lid aan de dijk zetten, die eigenlijk niets op zijn kerfstok heeft, gaat tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in. Een geluk dat ik me over zoiets nog kan opwinden, want anders was ik mezelf niet meer.
                        Laat me stellen dat betroffen persoon wel degelijk iets gedaan heeft wat in een forum niet kan. Een ban (in dit geval een zeer korte) wordt niet zomaar gegeven - laat staan uit willekeur. Dat begrijp je toch ook wel. En er is daaromtrent overleg geweest in de moderatorengroep.
                        Vlam, ik ben het alweer allemaal aan het uitleggen, maar ja ...

                        Nu verneem ik dat de moderator in kwestie T-B zou zijn. Dat kan ik me al helemaal niet voorstellen. Die man is toch de zachtmoedigheid in persoon? Dus denk en hoop ik dat er sprake is van een misverstand.
                        Ik weet niet waar je die info vandaan haalt ...
                        Maakt ook niet uit, ze klopt in elk geval niet ...

                        Mijns inziens mag je een ban niet gebruiken om iemand de mond te snoeren. En een verwittiging is meestal al effectief genoeg. En lichtzinnig gebruik van een ban ontslaat de betrokken moderator toch niet van het geven van enige motivatie? Dromer heeft blijkbaar geen flauw idee van wat hem overkwam.
                        Een ban wordt niet gebruikt om iemand de mond te snoeren, laat dat duidelijk zijn. Hij wordt wel gebruikt om uit te drukken dat er dingen gebeurd zijn die niet zomaar kunnen in het forum. In dit geval betreft het trouwens een zeer korte ban - en daarna kan Dromer gewoon weer verder ...
                        En ik denk dat hij wel weet waarom hij een korte ban gekregen heeft.
                        Trouwens, de regel is dat er steeds een PM vetrekt naar het forumlid dat een ban gekregen heeft. Of dat nu ook het geval was, geen idee, maar het is wel de regel dat dat gebeurt.

                        Verre van mij om het bestuur hier de les te spellen of hen een gedragslijn voor te schrijven. Zonder hen geen vereniging. Maar een vereniging zonder leden is als een koning zonder onderdanen. Het kàn, maar de lol is er snel af...
                        Kort antwoord: wij zouden veel minder kopzorgen, slapeloze nachten en "familiale ambras" hebben zonder belgiumdigital.
                        Laat dus vooral niet uitschijnen dat de leden er voor ons zouden zijn.
                        Dat is een onaanvaardbaar standpunt waartegen ik met klem protesteer!

                        Als BD morgen zou stoppen, dan ga ik dat heel erg betreuren. Ik stond vanaf het prille begin aan de "html"-wieg van BD.
                        Maar erzonder kan ik ook verder hoor ...

                        Wij, vanuit het bestuur en de moderatoren, doen er alles aan om de (al dan niet betalende) leden een platform aan te bieden waarop ze hun zegje/posting kunnen doen, en daar hebben we veel voor over - maar nogmaals - zeker niet alles.

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #42
                          Re: Bidden

                          Hi

                          op mijn eerdere vraag heb ik dus volgend antwoord gekregen:

                          bannen: dromer werd korte tijd gebannen

                          waarom: omdat hij in zelf gestarte threads zijn foto's weg nam.

                          de verwittiging per PM: daarop kan nog niemand antwood geven.

                          Het lijkt mij van groot belang de drie fundamentele regels inzake 'straffen' in herinnering te brengen:

                          1. de bestraffing van een daad omdat deze de afgesproken regels overschreden heeft. Dit is een persoonlijk karakter van de straf.

                          2. een voorbeeld functie:met andere woorden een voorbeeld voor de anderen, de omstaanders en toehoorders dat zij weten dat dergelijk handelen niet kan.

                          3. een vergeldende functie: natuurlijk niet volgens het pricipe oog-om-oog tand om tand.

                          Dus, wanneer op deze drie zaken ook nog een antwoordje komt naar iedereen en de betrokkene, dan zal alles al weer beter te verstaan zijn zeker?
                          een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

                          Comment


                          • #43
                            Re: Bidden

                            Ter info..
                            Ik heb wel via PM in het begin contact gehad met Dromer, maar heb hem zelf niet geband.

                            De Mod die dit wel gegaan heeft kan/kon geen bericht sturen naar Dromer en had daar persoonlijke en verschoonbare reden voor!

                            Er waren wel degelijk forumredenen om een (héél)korte ban te geven aan Dromer en word zoals eerder aangehaald STEEDS besproken EN SAMEN beslist in het mods-forum.

                            Idd. het is de laatste tijd erg geweest, graag voor alle mods en crew wat meer vertrouwen en respect graag, zij verdienen dit zéér zeker.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Bidden

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouvelo
                              Van het idee alleen al om zelfs het in vraag te stellen of deze foto wel of niet zou moeten verdwijnen val ik gewoon achterover!!! Zitten wij hier in de middeleeuwen?
                              Ik zou eerder stellen dat diegenen die het aandurven om ethische vragen te stellen bij foto's, hun tijd ver vooruit zijn. Nu is het zeker zo dat de foto waar het hier over gaat wat mij betreft waarschijnlijk kan (en ik kom nochtans uit de Middeleeuwen ), maar een beschaafde discussie (als zoiets mogelijk is in een forum) is toch altijd goed Kris

                              Comment


                              • #45
                                Re: Bidden

                                Oorspronkelijk geplaatst door jaja
                                Wij, vanuit het bestuur en de moderatoren, doen er alles aan om de (al dan niet betalende) leden een platform aan te bieden waarop ze hun zegje/posting kunnen doen, en daar hebben we veel voor over - maar nogmaals - zeker niet alles.

                                Jaja
                                Heu Jaja en bestuur en (vooral ook) moderatoren... Jullie zijn er zich toch voldoende van bewust dat er hier ook een zwijgende (overgrote) meerderheid is die wél het werk van vele vrijwilligers apprecieeert, die wél begrijpt dat moderators niet onfeilbaar zijn, die wél aanvaarden dat zij hier te gast zijn...
                                En die niét voorturend op de loer liggen om iemand anders (moddereter of forummember) op een onnauwkeurigheid te betrappen en die een eventueel probleem 'gemodereerd' en via 'praten' proberen op te lossen...

                                Het zal wel, maar misschien kan het geen kwaad in naam van de velen dit even te vermelden...


                                Positief bedoeld bericht - voor wie het nog verkeerd zou willen begrijpen...
                                Greetz, Kariboe
                                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                                Comment

                                Working...
                                X