Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Faces of poverty (deel 2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Faces of poverty (deel 2)





    Meer foto's op mijn website

  • #2
    Re: Faces of poverty (deel 2)

    Je schopt ons een geweten met alweer 3 prachtige, doch voor zichzelf sprekende foto's.

    mvg
    Koen

    Comment


    • #3
      Re: Faces of poverty (deel 2)

      sterke heel sterke beelden hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Faces of poverty (deel 2)

        Het is net alsof de beelden een boodschap geven. Sjiek gedaan!

        Comment


        • #5
          Re: Faces of poverty (deel 2)

          Net als jou vind ik armoede (en derdelanden) fotografie zeer boeiend.
          Helaas doen we behalve foto's nemen weinig voor ze.

          Comment


          • #6
            Re: Faces of poverty (deel 2)

            Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
            Net als jou vind ik armoede (en derdelanden) fotografie zeer boeiend.
            Helaas doen we behalve foto's nemen weinig voor ze.
            Ik vind eerlijk gezegd niets boeiends aan armoede (fotografie), beste collega.
            Ik maak deze foto's net om mensen met die toestanden te confronteren en, wie weet, een klein beetje solidariteit los te weken.
            Voor ons ontwikkelingsproject en de vele duizenden andere projecten die wel degelijk een verschil maken.
            Meer foto's op mijn website

            Comment


            • #7
              Re: Faces of poverty (deel 2)

              Mooie foto's daar niet van.
              Maar de armoede uit je titel kan ik in deze beelden toch niet vinden.

              Comment


              • #8
                Re: Faces of poverty (deel 2)

                Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                Mooie foto's daar niet van.
                Maar de armoede uit je titel kan ik in deze beelden toch niet vinden.
                Neem deze reactie vooral niet persoonlijk Vonkske.
                Maar ik begin me echt af te vragen hoe ver je moet gaan in fotografie voor iemand er armoede in ziet.
                Zijn onze geesten dermate afgestompt door alle reality TV en bikkelharde nieuwsbeelden dat we al nood hebben aan creperende kinderen, enz. voor het ons nog iets doet?

                't Zal waarschijnlijk aan mij liggen.

                Nu, nogmaals. Armoede kent vele gezichten en het staat er niet altijd op geschreven. Niet in Afrika en zeker niet hier.
                Meer foto's op mijn website

                Comment


                • #9
                  Re: Faces of poverty (deel 2)

                  Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                  Maar ik begin me echt af te vragen hoe ver je moet gaan in fotografie voor iemand er armoede in ziet.
                  Mogelijk wordt het zichtbaarder als je het in een grotere setting ziet i.p.v. portretten. Overigens zie ik persoonlijk in de eerste 2 opnames meer armoede dan in de eerste serie.
                  Ik ben er klaar mee.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Faces of poverty (deel 2)

                    Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                    Neem deze reactie vooral niet persoonlijk Vonkske.
                    Maar ik begin me echt af te vragen hoe ver je moet gaan in fotografie voor iemand er armoede in ziet.
                    Zijn onze geesten dermate afgestompt door alle reality TV en bikkelharde nieuwsbeelden dat we al nood hebben aan creperende kinderen, enz. voor het ons nog iets doet?

                    't Zal waarschijnlijk aan mij liggen.

                    Nu, nogmaals. Armoede kent vele gezichten en het staat er niet altijd op geschreven. Niet in Afrika en zeker niet hier.
                    Ik verwijs enkel naar je titel.Zou Malinese portetten (of gambiaanse) niet kunnen?En dan kan je in je tekstje bij de foto's wat uitleg geven.De getoonde portetten zijn heel goed gemaakte foto's maar tonen niet direct de "armoede" en daarom vind ik dat die "armoede" niet in de titel hoeft.Ik kan me echter perfect inbeelden dat jij door je rechtstreekse betrokkenheid de armoede nog in die beelden "ziet" en het je meer "doet" dan bij een buitenstaander.

                    Ik denk echter ook wel dat we door de stroom armoede- en oorlogsbeelden inderdaad afgestompt geraakt zijn.Nieuws op TV bvb 15' lang over de vele regen in ons landje in de zomer en dan 3 sec ..in Irak vielen 28 doden op de markt bij een zelfmoordaanslag...en hup naar het naar het volgende korte item.Dat stoort me heel erg.We hebben het hier materieel meer dan behoorlijk maar onze harten zijn er wel killer door geworden.

                    Laat het duidelijk zijn,Pendragon:het ging me enkel over de titel.Je engagement siert je en we moesten dat met veel meer mensen doen.
                    Maar die titel...tja,gewoon een opmerking.

                    Dit is wel off-topic maar ik wilde mijn reactie in deze delicate materie wat verduidelijken...

                    groeten en laat het je positieve instelling niet verbrodden zeg !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Faces of poverty (deel 2)

                      Voor je foto's (welke dan ook) hoef ik geen duimen meer uit te delen.

                      Voor jullie project en je inzet daarvoor kan ik er niet genoeg geven.
                      mvg,
                      Ludo V.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Faces of poverty (deel 2)

                        Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                        Ik vind eerlijk gezegd niets boeiends aan armoede (fotografie), beste collega.
                        Ik maak deze foto's net om mensen met die toestanden te confronteren en, wie weet, een klein beetje solidariteit los te weken.
                        Voor ons ontwikkelingsproject en de vele duizenden andere projecten die wel degelijk een verschil maken.
                        Ik bewonder je werk en heb er respect voor.Wie doet dat tegenwoordig?
                        Wie geeft tegenwoordig om een medemens?

                        Ik heb een deel van mijn jeugd in een van de armste landen op de wereld
                        doorgebracht.echt plezierig was het soms niet.Op elk straat lag er
                        8 a 9 beddelaars.Je helpt de ene en ziet in de volgende straat 13 andere.
                        Het gevoel dat jij eet terwijl er honderden aan de andere straat zitten
                        te beddelen; is sneu en oneerlijk.
                        Ik begrijp je punt en ben helmaal met je eens.Ik denk niet dat westerse mensen hard of gevoelloos zijn.Ik denk eerder dat we er niet aan willen
                        denken.Wij willen luxe , wij zijn materialisch ingesteld.
                        De grootste oorzaak van armoede is oneerlijke handel eerder dan gevoelloosheid; want zeg eens wie moet onze chocolade repen
                        klaar maken en wie moet onze nike schoenen in elkaar zetten.Als
                        er geen armoede is?

                        Verder,
                        Alleen de ergste beelden raken ons.want zeg eens eerlijk ; had angelina jolie
                        Sahara echt geadopteerd als ze niet de erge beelden van haar op tv had gezien?

                        Sad,

                        Comment

                        Working...
                        X