Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reigersbek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reigersbek

UP:

bedankt voor de tips
    Last edited by bommasien; 13 juli 2025, 11:07.
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

lijkt een mooie opvulling van het beeldoppervlak, maar er is niets scherp.
    Dit heb je wel meer voor; heb je al geanalyseerd waar de oorzaak ligt? We krijgen alleen het beeld op Belg Dig te zien en kunnen niet opklimmen naar de bronnen; zelfs exifs zijn blanco. Je zal dus zelf op zoek moeten gaan naar de stap waar het misloopt. Ik vermoed dat je geen beeld zal insturen dat van in het begin onscherp is, dat wordt dus een zoekwerkje. Succes er mee..
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
      lijkt een mooie opvulling van het beeldoppervlak, maar er is niets scherp.
      Dit heb je wel meer voor; heb je al geanalyseerd waar de oorzaak ligt? We krijgen alleen het beeld op Belg Dig te zien en kunnen niet opklimmen naar de bronnen; zelfs exifs zijn blanco. Je zal dus zelf op zoek moeten gaan naar de stap waar het misloopt. Ik vermoed dat je geen beeld zal insturen dat van in het begin onscherp is, dat wordt dus een zoekwerkje. Succes er mee..
      Bedankt voor je opmerking , In mijn ogen(oud) had het iets, bloempje is kleiner dan een halve cm. Maar vermits het dan niet 'dat' weergeeft, heb ik up geplaatst
      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

de up is verdomd mooi
        grt
        Gerrit

Comment

In de eerste foto is niks scherp, dat had je ook al wel gemerkt !
          In de 2e foto is het linker bloempje mooi scherp, dat beeld zou ik "redelijk" noemen daar de compo daar het zwakke punt is.
          Beeld 1 zou geweldig zijn indien daar dat rechter bloempje de scherpte gehad had van het linker bloempje uit beeld 1 !
          Een gemiste kans ? Blijven proberen Sien ! (je oude ogen zijn een flauw excuus hé )
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

hetzelfde (soort) bloempje, maar zoals je merkt aan de reacties, merkelijk scherper en kleurrijker.
            Door je uitleg over de grootte kan ik me al wel inbeelden dat het macro-probleem hier een grote rol heeft gespeeld: de minste zucht wind, de minste trilling van de hand (geen statief? ) en je hebt het zitten. Ik kom zojuist van de vijver en bij een eerste tri kon ik al 2/3 van de beelden deleten. Morgen teruggaan en met wat ik vandaag leerde, hopen op betere oogst.
            Jij ook veel succes gewenst.
            mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
            nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
            https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              In de eerste foto is niks scherp, dat had je ook al wel gemerkt !
              In de 2e foto is het linker bloempje mooi scherp, dat beeld zou ik "redelijk" noemen daar de compo daar het zwakke punt is.
              Beeld 1 zou geweldig zijn indien daar dat rechter bloempje de scherpte gehad had van het linker bloempje uit beeld 1 !
              Een gemiste kans ? Blijven proberen Sien ! (je oude ogen zijn een flauw excuus hé )
              Ik begrijp deze opmerking volledig. Maar mij stoort het niet dat links perfect scherp is en rechts minder
              http://www.photo-patricske.be
              Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Voor zover ik kan zien op mijn monitor zijn is ook de bloem links zijn niet echt scherp (kijk maar eens naar de meeldraden) en valt de focus op de knop rechtsonder. Jammer, want op zich vind ik het wel een mooi beeld.
                Mvg Philip

Comment

Working...
                X