Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pluimvoetbij.. + update grotere versie 1920 pixels

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pluimvoetbij.. + update grotere versie 1920 pixels

Ik vermoed een pluimvoetbij...... deze heb ik in de collage niet eerder getoond... sommige lijken op elkaar..

Ik blijf het jammer vinden dat het verlies aan scherpte door mij goed te zien is.. maar goed, we roeien met de riemen die we hebben.

bijtje by Natuurfreak, on Flickr

Even een testje m.b.t. de scherpte vanaf een andere hosting site dan flickr..

Rob,
    Last edited by natuurfreak; 10 juli 2025, 11:08.

Die staat er mooi scherp op

Groetjes,
    Patric

http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Prachtig weer...

Ik deel enorm jouw frustratie wat betreft het scherpteverlies na uploaden. Het is echt gigantisch, dit was vroeger het geval toch niet? Ik stoor me er zelf ook mateloos aan...
      In ieder geval, na doorklikken (2x best, ookal staat hij dan klein) zie je de wezenlijke scherpte van je foto en die is perfect.

Comment

Die staat er mooi en vriendelijk op.
        Inderdaad nog beter na doorklikken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht
          Prachtig weer...

Ik deel enorm jouw frustratie wat betreft het scherpteverlies na uploaden. Het is echt gigantisch, dit was vroeger het geval toch niet? Ik stoor me er zelf ook mateloos aan...
          In ieder geval, na doorklikken (2x best, ookal staat hij dan klein) zie je de wezenlijke scherpte van je foto en die is perfect.
          Thanks Jolleke, zover ik mij kan herinneren was dat vroeger niet zo....

ik heb even een testje vanaf imgur.com gemaakt (die verkleint niet naar 1024 pixels) een soortgelijke site als flickr, maar dan op 1920 pixels, dat is de langste zijde die op BD forum mag.... deze oogt een heel stuk beter...
          wie weet hebben we het lek gevonden...?
          wat vind jij?

Rob,
          Last edited by natuurfreak; 10 juli 2025, 11:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht

Thanks Jolleke, zover ik mij kan herinneren was dat vroeger niet zo....

ik heb even een testje vanaf imgur.com gemaakt (die verkleint niet naar 1024 pixels) een soortgelijke site als flickr, maar dan op 1920 pixels, dat is de langste zijde die op BD forum mag.... deze oogt een heel stuk beter...
            wie weet hebben we het lek gevonden...?
            wat vind jij?

Rob,
            Wauw, wat een verschil... moet ik ook proberen, heel benieuwd...
            Dankjewel om dit te delen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht

Wauw, wat een verschil... moet ik ook proberen, heel benieuwd...
              Dankjewel om dit te delen!
              Oké, Jolleke ik ben ook benieuwd naar jouw nieuwe foto's... Die hele grote mier die ik laatst postte (staat ook in het hof) met die aparte houding die had ik als test ook op imgur gezet en gelinkt naar BD, ook op 1920 pixels...
              Later heb ik nog wat testjes gedaan op een kleiner formaat en gelinkt op het BD forum en dan lijkt het toch weer een beetje op flickr, maar op 1920 is het resultaat tot nu toe zeer goed...
              Ik ben pas vanaf die mier bezig op imgur dus ik was nog wat aan het testen maar bij deze pluimvoetbij begin ik toch enthousiast te worden...

Kortom: zover ik getest heb ben ik op 1920 pixels tot nu toe overtuigt. op kleinere formaten nog niet helemaal, maar ben benieuwd naar jouw ervaringen..

dus je foto in Photoshop, de langste zijde 1920 pixels maken voor upload, geeft bij mij het beste resultaat bij imgur dat ik tot nu toe getest heb.
              Overigens is de kleine originele versie van de pluimvoetbij ook op imgur op 1100pixels dus dat geeft toch weer wat minder resultaat net zoals flickr.

Rob,
              Last edited by natuurfreak; 10 juli 2025, 12:02.

Comment

Toch ik kan alleen maar "wauuuww" zeggen, dit is top macro
                Canon EOS R10 + Canon EF 24-105 mm IS L + Canon EF 100 mm macro IS L

Comment

Wel, dit is macro ... Knap !
                  Mvg Philip

Comment

weer Waouwww
                    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Prachtige opname

Comment

Weer een heel knappe
                        Zie ook flickr

Comment

Grote foto ziet er inderdaad scherper uit. Moet ik ook eens proberen misschien.

Comment

Thanks allemaal

Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
                            Grote foto ziet er inderdaad scherper uit. Moet ik ook eens proberen misschien.
                            Dat zou ik zeker doen Chris, op imgur kun je gewoon de 1920 pixels geven die mag op BD voor de langste zijde.. en je ziet hier goed het verschil..
                            Ik ben er pas achter gekomen, al die collages hadden per stuk op 1920 pixels ook mooier tot hun recht gekomen...

Rob,

Comment

Prachtige foto !
                              Christof Laeremans

Comment

Working...
                              X