Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik ga voor de Tweede , helder alles scherp , merk volledig in beeld.
Goed belicht.
De andere twee waren voor mij ok als er niet dat scherpte diepte probleem
was.(of was dit de bedoeling dit zo te maken)
Indien niet deze tip.
Indien mogelijk .Gebruik maken van een groter diafragmagetal met aangepaste sluitersnelheid en of ISO instelling.
Welke belichting gebruikt?.(is prima)
Ik weet niet, maar vanaf wanneer is het makro ?
Ik heb identiek dezelfde foto van hetzelfde merk, doch toch nog 4x groter (niet gecropt).
Zie ook mijn post van eergisteren in Makro.
Deze foto's zijn ook mooi, doch zoals ik zei, vanaf wanneer ?
Ik weet niet, maar vanaf wanneer is het makro ?
Ik heb identiek dezelfde foto van hetzelfde merk, doch toch nog 4x groter (niet gecropt).
Zie ook mijn post van eergisteren in Makro.
Deze foto's zijn ook mooi, doch zoals ik zei, vanaf wanneer ?
Ik kan je reactie wel begrijpen. Of het nu origineel is om op vrijwel hetzelfde moment ook een Breitling-horloge te gaan fotograferen, daarover heb ik ook mijn twijfels. Maar de titel van dit forum is Macro & Close-up. Dat laat volgens mij voldoende ruimte om deze foto's hier te tonen. Het Sticky laat de fotograaf hier trouwens helemaal vrij in.
Dit zijn volgens mij gewoon close ups , maar niet zo een geslaagde , als je een uurwerk fotografeerd vind ik dat het uurwerk er ook 'volledig' scherp op moet staan , maar ieder zijn mening . De eerste twee zijn ook niet echt goed belicht .
Ik kan je reactie wel begrijpen. Of het nu origineel is om op vrijwel hetzelfde moment ook een Breitling-horloge te gaan fotograferen, daarover heb ik ook mijn twijfels. Maar de titel van dit forum is Macro & Close-up. Dat laat volgens mij voldoende ruimte om deze foto's hier te tonen. Het Sticky laat de fotograaf hier trouwens helemaal vrij in.
Ola,
Begrijp me niet verkeerd !!!!
Ik heb er helemaal niets tegen dat deze foto's gemaakt zijn, stoort mij trouwens helemaal niet.
Absoluut niet !!!
Hij heeft verstand van horloges
Maar vanaf wanneer heb je eigenlijk makro.
Deze foto zijn eigenlijk close-up's.
Begrijp me niet verkeerd !!!!
Ik heb er helemaal niets tegen dat deze foto's gemaakt zijn, stoort mij trouwens helemaal niet.
Absoluut niet !!!
Hij heeft verstand van horloges
Maar vanaf wanneer heb je eigenlijk makro.
Deze foto zijn eigenlijk close-up's.
Groeten
Yvan
Ik begrijp je
Maar als dit close-ups zijn staan ze toch goed? Volgens mij kun je hier zelfs een tele-foto van de maan plaatsen en het blijft een close-up. Ik denk dat er voor wat betreft macro geen vastomlijnde definitie is. Meestal wordt 1:1 of 1:2 als macro gezien.
Zoals jullie misschien (waarschijnlijk ) wel in de gaten hebben ben ik nog maar pas bezig plaatjes te schieten, wat weet ik er dus van vanaf wanneer je het hebt over Macro of Close-Up . Voorlopig houd ik het op vanalles uitproberen...
2dacale: ISO 200, F/2.8
2Leonidas: Het zijn beide horloges met datumaanduiding
2dzjee: Ik vond ze ook slecht belicht, de schaduw van mn lens is zelfs te zien op foto 2 maar hoopte wat tips te kunnen vangen om dit bij een volgende poging te kunnen vermijden
Zoals jullie misschien (waarschijnlijk ) wel in de gaten hebben ben ik nog maar pas bezig plaatjes te schieten, wat weet ik er dus van vanaf wanneer je het hebt over Macro of Close-Up . Voorlopig houd ik het op vanalles uitproberen...
2dacale: ISO 200, F/2.8
2Leonidas: Het zijn beide horloges met datumaanduiding
2dzjee: Ik vond ze ook slecht belicht, de schaduw van mn lens is zelfs te zien op foto 2 maar hoopte wat tips te kunnen vangen om dit bij een volgende poging te kunnen vermijden
Voor zo kort bij is 2,8 veel te laag.
ik zou zeggen minstens 8 tot 11 diafragma
En met statief, dan maakt de sluitertijd niet zoveel uit !
maar hoopte wat tips te kunnen vangen om dit bij een volgende poging te kunnen vermijden
Als ge op voorhand bepaalde zaken denkt te kunnen verbeteren maar nog niet
precies weet hoe , dan mag je dat gerust vragen bij openen van een tread.
De vraag naar instelling van camera, was reeds een voorbereiding op het antwoord.( in verband met scherpte diepte) .Maar soms moet ge wat meer geduld hebben.
Comment