Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
ik vind de groene achtergrond het mooiste/natuurlijkste.
Ik zie dat je dit doet met een 90mm macro - kan je ze genoeg benaderen dan - welke afstand - of zijn dit crops ?
Goed scherp wel te zien aan de haakjes op de poten en het detail in de vleugels
Peter
ik vind de groene achtergrond het mooiste/natuurlijkste.
Ik zie dat je dit doet met een 90mm macro - kan je ze genoeg benaderen dan - welke afstand - of zijn dit crops ?
Goed scherp wel te zien aan de haakjes op de poten en het detail in de vleugels
Peter
Sommige zijn wat gecropped maar niet zo veel. 90mm op APS-C geeft ongeveer 135mm equivalent wat meer dan voldoende is. Deze zijn zelfs tijdens de middag geschoten wanneer ze het actiefst zijn.
Benaderen hangt van libel tot libel af heb ik al gemerkt. Die met de groene achtergrond was aan het eten zoals je kan zien en ze liet zich met niks afleiden. Ik kan soms tot op 30cm naderen als ik me klein maak. Meestal zit ik op 1 à 2 m. Hangt wat van de situatie af. En met libellen kan je soms beter blijven zitten als je weet waar hun uitkijkposten zijn want meestal komen ze daar terug.
Ook ik vind de groene het mooist om naar te kijken, alhoewel de twee andere ook technisch zeer goed zijn en zeer scherp.
Met de egaal grijze achtergrond vind ik ze wat clean. Als je ze apart getoond had, zou ik zeggen 3 mooie foto's, maar nu kies ik naar mijn smaak...
Comment