Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Caught in the act

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Caught in the act

Oorspronkelijk geplaatst door LoulouBeavers Bekijk bericht
    Wat aan de randen/soort omlijsting in de onscherpte is, ligt ook letterlijk buiten de DoF en is vooral tussen lens en insect in. Hier heb ik dus door de zonnedauw heen een opening gezocht naar de juffer toe. In de uitwerking beperk ik me tot contrast, tint en scherpte en soms kloon ik wat weg, geen software matige blur dus. Het insect hangt boven aan zijn vleugel vast op dezelfde hoogte als enkele zonnedauwtjes dus.
    Groetjes,
    Loulou
    Bedankt voor de uitleg LouLou. Eigenlijk "gebruik" je dus, als ik het goed begrijp, de beplanting zelf (hier zonnedauw) om die extra blur te krijgen. Ik kan me voorstellen dat het dan wel even zoeken is voor je een geschikt standpunt hebt gevonden ...
    Daar moet ik bij gelegenheid eens mee experimenteren. Ik heb het zelf nog nooit gedaan en probeerde tot nu toe net de ruimte tussen lens en onderwerp "vrij" te krijgen van obstakels ... In de toekomst ga ik eens zoeken naar een doorkijkje
    Master the craft, and the art will follow.
    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Re: Caught in the act

Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
      Bedankt voor de uitleg LouLou. Eigenlijk "gebruik" je dus, als ik het goed begrijp, de beplanting zelf (hier zonnedauw) om die extra blur te krijgen. Ik kan me voorstellen dat het dan wel even zoeken is voor je een geschikt standpunt hebt gevonden ...
      Daar moet ik bij gelegenheid eens mee experimenteren. Ik heb het zelf nog nooit gedaan en probeerde tot nu toe net de ruimte tussen lens en onderwerp "vrij" te krijgen van obstakels ... In de toekomst ga ik eens zoeken naar een doorkijkje
      Klopt, je begrijpt dat juist zo. Is idd. even zoeken, soms vind je het ook niet.
      Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

Comment

Working...
      X