Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Met een beetje spijt in het hart, nog steeds mijn Sony'ke op macrostand.
Ik wil een DSLR met macrolens...boehoehoe
Ik HOU van jouw macro's, maar één goede raad : probeer dit NIET met een DSLR met macro lens : je zult NOOIT zo'n scherptediepte krijgen als met je compact Sony. Ik heb dit ook al eens gezegd tegen The Fish, en die is er tot op heden ook nog niet in geslaagd om zijn vroegere macro's (met compact camera en goede voorzet-macrolens)) te doen vergeten...
Misschien (en ik hoop er nog altijd stiekem op) vergis ik mij vooralsnog, maar dat zien we dan nog wel !
Voor al de rest, buiten macro-opnames, is een DSLR m.i. wel een goed (en het enig goede) idee.
Ik HOU van jouw macro's, maar één goede raad : probeer dit NIET met een DSLR met macro lens : je zult NOOIT zo'n scherptediepte krijgen als met je compact Sony. Ik heb dit ook al eens gezegd tegen The Fish, en die is er tot op heden ook nog niet in geslaagd om zijn vroegere macro's (met compact camera en goede voorzet-macrolens)) te doen vergeten...
Misschien (en ik hoop er nog altijd stiekem op) vergis ik mij vooralsnog, maar dat zien we dan nog wel !
Voor al de rest, buiten macro-opnames, is een DSLR m.i. wel een goed (en het enig goede) idee.
Mvg.
Het kost inderdaad meer moeite met een DSLR + Macro-lens om dergelijke scherpte te krijgen en het beperkt ook je bewegingsvrijheid (zwaarder, bijna altijd een statief nodig,...). Maar ondanks dat heb ik aan mijn uitrusting ook al heel wat plezier beleefd, zeker toen ik de techniek voldoende onder de knie begon te krijgen.
Mvg.
Ik ben er me van bewust dat ik met een DSLR niet onmiddellijk de resultaten zal behalen die ik met mijn H9 behaal.
Na veel oefenen en geduld hoop ik wel iets moois te kunnen maken met een in de toekomst aangekochte DSLR.
Maar mijn H9 doe ik niet weg...voor 't geval het niet zou lukken met een reflex
Comment