Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Witte krodde??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Witte krodde??

Is dit de correcte benaming voor dit plantje?

edit: Danzij Jord, weet ik dat het de zandraket is. Arabidopsis thaliana. THNX!

Last edited by MadMax; 10 april 2006, 10:59.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Re: Witte krodde??

Ken dit niet maar wel mooi.Eens proberen echte macro's te maken van dit bloemmetje,echt de moeite.Knap duo
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Heel mooi
      Maar het is niet de witte krodde, het is een soort van tuin of waterkers.
      Groetjes Jord

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jord Weyts
        Heel mooi
        Maar het is niet de witte krodde, het is een soort van tuin of waterkers.
        Groetjes Jord
        Hmmm... Pijlkruidkers dan? Ik heb zo'n boekje van de ANWB maar die plaatjes zijn zo klein dat het niet te herkennen is. Wordt tijd dat ze een van ons BD'ers inhuren om wat fatsoenlijke foto's te maken
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

Het is toch geen tuin of waterkers , maar zandraket Arabidopsis thaliana.
          Groetjes Jord

Comment

mooie bloemkes hoor, maar hoort het met je gebruikte camera/instelling, niet scherper te zijn???.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
              mooie bloemkes hoor, maar hoort het met je gebruikte camera/instelling, niet scherper te zijn???.
              grt,bouk.
              Die eerste is met een G.blur bewerkt, misschien daarom, bij de tweede stond windkracht 12

Maar je hebt gelijk. No 2 kan idd een stuk scherper. No1 is volgens mij redelijk tot goed. Maar ik had gisteren een 'leerling' bij me. Dus alles ging nogal snel. Ik zal het nog eens over doen
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jord Weyts
                Het is toch geen tuin of waterkers , maar zandraket Arabidopsis thaliana.
                Groetjes Jord
                Kijk, aan die info hebben we wat
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Als ge dit onkruid in de tuin hebt staan weet je ook wat je te doen staat als het bijna is uitgebloeit.

Dat is niet meer weg te krijgen, dat springt gelijk een raket open en schiet zijn zaadlobjes met kracht weg.

Eerste foto kan mij het meest bekoren
                  Groetjes
                  ----JO

Comment

Ik ga ook voor de eerste. Misschien is http://www.trq.nl/school/herbarium.php wel een interessante links. Daar kan je nog andere soorten van dezelfde familie en geslacht van een plant bezien.
                    Canon 350D, sigma 105 mm macro, sigma 28-135 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
                      Die eerste is met een G.blur bewerkt, misschien daarom, bij de tweede stond windkracht 12

Maar je hebt gelijk. No 2 kan idd een stuk scherper. No1 is volgens mij redelijk tot goed. Maar ik had gisteren een 'leerling' bij me. Dus alles ging nogal snel. Ik zal het nog eens over doen
                      Lijkt mij geen slecht idee...mis nogal wat detail, "toegelopen" wit en een toch iets te onrustige achtergrond....
                      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                      BD0290BE

Comment

Working...
                      X