Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De eerste is inderdaad erg origineel.
Technisch misschien niet 100 % perfect, maar
De tweede is dan weer technisch OK, maar hier spreekt het onderwerp me dan weer minder aan.
De eerste is inderdaad erg origineel.
Technisch misschien niet 100 % perfect, maar
De tweede is dan weer technisch OK, maar hier spreekt het onderwerp me dan weer minder aan.
Dirk
Dit vat heel mooi samen hoe ik er ook over denk.
Verdienstelijke foto die eerste.
Maar qua "idee" is foto 1 toch pakken beter. Het is inderdaad niet de eerste keer dat zoiets wordt gefotografeerd. Als je wat gaat experimenteren met je camera, dan is zo'n idee onvermijdelijk. Of je nu opstijgende vliegtuigen fotografeert, of rijdende auto's, of mensen met fakkels, of zelfs gewoon de sterrenhemel... het zijn stuk voor stuk foto's die altijd op veel bijval kunnen rekenen. (als ze technisch goed gemaakt zijn, hé)
"A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others." (Ayn Rand)
Eerst en vooral iedereen bedankt voor de commentaren. Ik ben inderdaad niet de uitvinder van dit soort foto's maar dat heb ik ook nooit beweerd. Airliners.net is inderdaad de referentie wat spotting foto's betreft. Het is ook daar dat ik de mosterd gehaald heb. Ik denk dat Rafael het zowat samengevat heeft iedereen moet door die moeilijke periode van experimenteren heen. Ik heb me er in ieder geval mee geamuseerd. Foto 1 mist naar mijn mening een scherp voorwerp of gebouw op de voorgrond en foto 2 heb ik getrokken tijdens een dood moment. Ik denk dat ik mijn statief nog eens ergens anders in Steenokkerzeel ga planten om de combinatie van de twee te verkrijgen.
Groeten,
Canon 30D; Canon 300D; EF-S 18-55mm f/3.5-5.6; EF 24-70mm f/2.8L USM; EF 70-200mm f/2.8L USM; 580EX
Comment