Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roisin Murphy op Lowlands 2008

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Roisin Murphy op Lowlands 2008

Even de tijd gehad om me door een deel van LL te worstelen. Roisin heeft terug een nwe LD en die heeft een voorkeur voor blauw licht. In november staat ze in Vorst Nationaal.

Alle foto's op ISO 1250.

of
    Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

Re: Roisin Murphy op Lowlands 2008

hemelse(blauwe) opnamen hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

knappe compos, zeer goed momenten

(waarschijnlijk door de omstandigheden) zijn ze wel wat 'mistig'

en bij 2 lijk ik wat scherpte te missen
      Canon EOS 400D, Sigma f3,5-6,3 18-200mm OS DC, Canon f1,8 50mm
      I'm a rookie

Comment

fotos op zich wel goed,
        maar kzou ze toch nnog eens herprocessen , zeker en vast die levels eens wat bijsturen en meer contrast op gooien
        www.kemizz.com
        Brand new Blog
        kemizzdotcomonflickr

Comment

Mooie compo's, vooral de derde
          Maar ook voor mij belabberde naprocessing
          Canikon 40D - D200, D300

Comment

prachtige basis om 3 sterke foto's van te maken
            facebook

Comment

Heb nog nooit met een digitale dslr gewerkt, moet toch veel meer uit te halen zijn zeker als je ze vergelijkt met post van andere members. Die van mij op Pukkelpop zijn look alikes als deze en dan met een compact gemaakt.

Greetz,
              Patrick Theunis
              http://www.festivalganger.be

Comment

Er was veel rook in de tent, daardoor die waas. Ik ben geen held met PS en als ik het contrast verhoog krijg ik direct uitgebrande vlekken. Ik slaag er niet in om ze 'eruit te laten schieten' De foto's zijn voor haar website bedoeld, dus als ik die dankzij tips nog beter kan maken zal Roisin je ook dankbaar zijn

Hierbij een poging:

Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

Comment

Ik zie dat je een 1D mark III hebt. Met zo'n professioneel toestel heb je vast wel nog wat marge om die waas eraf te halen, zonder kwaliteitsverlies.

Heb je in RAW geschoten? (een must bij concerten)
                  Indien ja, dan is mijn oplossing voor dit probleem meestal het optrekken van de "blacks" in camera raw of lightroom, te zien wat je gebruikt.
                  Ook goed veel contrast toevoegen.
                  Als je daardoor een rodere/gelere huidskleur krijgt, kan je dit aanpassen door wat met de witbalans te spelen.

Je 2de poging gaat al beter de goede richting uit trouwens

Tom
                  ~TDN
                  fotoblog: www.tdn9.be

Comment

Als deze voor haar website bedoeld zijn, dan is er nog wat werk aan. Ik zou er in ieder geval geen genoegen mee nemen. Compo's zijn goed, alhoewel ik vind dat er in nr. 3 te veel ruimte is links. Die waas echter...
                    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
                      Als deze voor haar website bedoeld zijn, dan is er nog wat werk aan. Ik zou er in ieder geval geen genoegen mee nemen. Compo's zijn goed, alhoewel ik vind dat er in nr. 3 te veel ruimte is links. Die waas echter...
                      Ze krijgt de foto's gratis omdat ik leverancier ben van haar. En ze is er blij mee. Ik wil mijn best doen om goed mogelijke foto's te geven, maar ken heel weinig van PS... Fotografie is ook niet mijn beroep.

Oorspronkelijk geplaatst door TDN Bekijk bericht
                      Ik zie dat je een 1D mark III hebt. Met zo'n professioneel toestel heb je vast wel nog wat marge om die waas eraf te halen, zonder kwaliteitsverlies.

Heb je in RAW geschoten? (een must bij concerten)
                      Indien ja, dan is mijn oplossing voor dit probleem meestal het optrekken van de "blacks" in camera raw of lightroom, te zien wat je gebruikt.
                      Ook goed veel contrast toevoegen.
                      Als je daardoor een rodere/gelere huidskleur krijgt, kan je dit aanpassen door wat met de witbalans te spelen.

Je 2de poging gaat al beter de goede richting uit trouwens

Tom
                      Neen, in jpg geschoten omdat ik maar 8 Gb kaartje had en er een heel verlengd weekend moest mee doen (PC kabeltje vergeten )

Zij die zich geroepen voelen om die waas er af te krijgen krijgen met veel plezier het origineel in hun mailbox. Maar 't zal moeilijk zijn denk ik. Op de site van MOJO staan foto's van Paul Bergen en die van Roisin heeft hij niet geplaatst. Je maar eens kijken bij Junkie XL, dezelfde waas ook bij hem. Trad ook op in de Bravo. 't Was precies dat daar een dichte mist hing die maar niet wegging.

Hoop dat ik de link hier mag plaatsen.

Comment

Ik heb nooit begrepen waarom ze zo graag rondspuiten met die nevel/rook. Ok, een beetje kan voor leuke lichteffecten zorgen, maar zeker bij kleinere evenementen weten ze soms van geen ophouden!

Roisin lijkt me sowieso al geen éénvoudige madam om te fotograferen, met die rare hoedjes, zonnebrillen en danspassen... foto 1 en 2 lijken wat last te hebben van compressie-artefacten. Waarschijnlijk een gevolg van het resizen en bewerken. Als je ze oplevert, zou ik dat toch eens nazien en eventueel als grotere bestanden opslaan, zal de kwaliteit zeker ten goede komen.
                        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Working...
                        X