Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natalia Kick Off

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Natalia Kick Off

Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
    Ladderke ??? Explaaaain Het is trouwens nog niet bevestigd hoor, maar normaal zou het in orde moeten komen.
    Ik ben niet van de grootsten en dus gebruik ik een laddertje om geen neusgatfoto's te hebben vanuit de front. Als het mag van de artiest in kwestie, natuurlijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teske21 Bekijk bericht
      hoe geraak je tedju in de front-stage om zulke sjieke foto's te pakken?;ppp
      ik moet het altijd met m'n zoompje uitproberen;-))
      Frontstage-passes worden uitgedeeld (nuja) door de platenfirma. Die pasjes zijn zéér beperkt bij de grote internationale namen, dus moet je al voor een vrij bekend medium werken wil je er aan geraken. Voor locale artiesten (zoals Natalia) verloopt het al iets soepeler. Maar geen zorg: voor al deze beelden heb ik van mijn frontstagepass niet eens gebruik gemaakt, omdat in dit geval de 'recul' in de front onvoldoende was. Deze opnamen zijn dus gewoon gemaakt van in de gangen tussen de (zittende) publiek, maar wel met toelating uiteraard. De zaal verbiedt namelijk foto-opnamen met profcamera's als je geen aparte toelating hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
        derde vind ik iets minder, met dat ongezonde kleur groen op haar gezicht...

Tja, dat was nu eenmaal de kleur van de spot op dat moment. Daar kan je dan ook maar beter afblijven, want alle correcties maken het alleen maar erger...

Comment

3 knappe foto's, is moeilijk om er een echt uit te kiezen

wel tof dat je zo dicht kan komen
          ik zou dat ook graag doen bij optreden in sportpaleis, elisabthzaal, totz enzo, maar ja dat lukt me nooit

Met vriendelijke groeten
          Joeri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joerig1970 Bekijk bericht
            3 knappe foto's, is moeilijk om er een echt uit te kiezen

wel tof dat je zo dicht kan komen
            ik zou dat ook graag doen bij optreden in sportpaleis, elisabthzaal, totz enzo, maar ja dat lukt me nooit

Zie mijn vorige reactie: "voor al deze beelden heb ik van mijn frontstagepass niet eens gebruik gemaakt, omdat in dit geval de 'recul' in de front onvoldoende was. Deze opnamen zijn dus gewoon gemaakt van in de gangen tussen de (zittende) publiek" ... Veel BD-fotografen die concerten willen doen, dromen van plaatsen vlak bij het podium. Die zijn echter zelden geschikt om fraaie shots te maken, zeker als het podium hoog is, zoals dat in grote zalen meestal het geval is. Je krijgt van kort bij dan alleen maar goeie 'neusgatfoto's' , zoals ik dat noem. Van verder af met een 70-200 levert meestal de beste resultaten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
              Tja, dat was nu eenmaal de kleur van de spot op dat moment. Daar kan je dan ook maar beter afblijven, want alle correcties maken het alleen maar erger...
              Jij hebt natuurlijk een pak meer ervaring dan ik, maar 'k heb ondervonden dat je met aanpassing van de witbalans sommige foto's toch beter krijgt (maar zeker niet allemaal!)... (dit is eerder ter info van wie dit topic leest en zou denken dat je dat niet eens moet proberen... het kàn dus wel degelijk helpen, ik probeer soms in rawshooter de auto white balance).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                Jij hebt natuurlijk een pak meer ervaring dan ik, maar 'k heb ondervonden dat je met aanpassing van de witbalans sommige foto's toch beter krijgt (maar zeker niet allemaal!)... (dit is eerder ter info van wie dit topic leest en zou denken dat je dat niet eens moet proberen... het kàn dus wel degelijk helpen, ik probeer soms in rawshooter de auto white balance).
                Dat klopt, maar als je dit beeld goed bekijkt, zie je direct dat dat niet werkt. Noch Phase One, noch de 'autocolour' van CS2 slagen er in dit beter te krijgen. De fond is immers al veel te blauw, terwijl de huidskleur nog te veel groen en geel bevat. Twee 'tegenstrijdige belangen', dus en op geen enkele manier nog neutraler te maken, zelfs niet door in de curves alles manueel aan te passen. Het wordt alleen maar' vuiler'. Tenzij je voor 'desaturate' kiest natuurlijk en er zwart-wit van maakt. Maar dat gaf voor dit beeld geen goed resultaat. Kijk ook eens naar onze beelden van Roger Waters op dit forum. Daar is de toestand nog veel extremer, ook door kleurlicht in de volgspot. Maar wel beter gekozen kleuren dan hier, vind ik.

Comment

De foto's moeten een beeld geven, dat het publiek gezien heeft. Worden er bepaalde kleuren op de artiesten geworpen door de spots, dan heb je die kleuren ook. Of het gebrek aan licht, bv My Dying Bride zou ik iets donker laten zien dan bv Doro die krachtig verlicht werd.

Comment

Super prachtige reeks

Comment

Mooie reeks met voorkeur voor de derde, en ruis valt héél erg mee
                      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Frontstage-passes worden uitgedeeld (nuja) door de platenfirma. Die pasjes zijn zéér beperkt bij de grote internationale namen, dus moet je al voor een vrij bekend medium werken wil je er aan geraken. Voor locale artiesten (zoals Natalia) verloopt het al iets soepeler. Maar geen zorg: voor al deze beelden heb ik van mijn frontstagepass niet eens gebruik gemaakt, omdat in dit geval de 'recul' in de front onvoldoende was. Deze opnamen zijn dus gewoon gemaakt van in de gangen tussen de (zittende) publiek, maar wel met toelating uiteraard. De zaal verbiedt namelijk foto-opnamen met profcamera's als je geen aparte toelating hebt.
                        ah sjieke opnames dan toch!!;-) De toelating vragen aan de platenfirma zelf ofzo van ja ik zou graag foto's trekken? ;-) In ieder geval mocht je nog es gaan en je hebt er nog over laat maar weten;-))

groetjes!
                        xxx
                        Sony N2 : CCD sensor 1/1,7"- 10,3 Mpix-3x optical Zoom - 6 x Digital Zoom-ISO 1600- f/2.8-8W - f/5.4-16T Snelheid: 1/8 tot 1/2000 s automatisch, 1" tot 1/2000geprogrammeerd auto, 30" tot 1/1000 s handmatig

Comment

maar wel met toelating uiteraard. De zaal verbiedt namelijk foto-opnamen met profcamera's als je geen aparte toelating hebt.
                          en aan wie moet je die toelating dan vragen.
                          Of krijg je die enkel als je meewerkt aan grote sites zoals showbizzsite, musicitems, of concertsites ofzo
                          BV bij totz mogen die wel frontstages en gewone andere amateurs ( want dat zijn ook geef profs ) mogen dat dan weer niet

Met vriendelijke groeten
                          Joeri

Comment

en aan wie moet je die toelating dan vragen.
                            Of krijg je die enkel als je meewerkt aan grote sites zoals showbizzsite, musicitems, of concertsites ofzo
                            BV bij totz mogen die wel frontstages en gewone andere amateurs ( want dat zijn ook geef profs ) mogen dat dan weer niet
                            Hangt van de 'beroemdheid' van de performer af: bij hele grote namen geeft de platenfirma alleen passes aan fotografen van grote kranten(groepen) en magazines, en worden sites uitdrukkelijk geweerd. Bij iets mindere goden worden ook al eens sites toegelaten, en bij binnenlandse artiesten mag bijna iedereen meedoen die een plausibele reden kan bedenken. Bij de grote artiesten schuift de platenamatschappij ons bovendien een contract onder de neus met draconische voorwaarden voor de toepassing van het portretrecht. Ze zijn namelijk als de dood voor piraat-merchandising. Dat is de reden waarom we van sommige acts (vb. Elton John, Sting, Eric Clapton,...) hier nooit iets kunnen posten.

Comment

bij binnenlandse artiesten mag bijna iedereen meedoen die een plausibele reden kan bedenken.
                              die heb ik dus nooit een goede reden, dus dat wordt ook niks,

en aan wie moet je dat vragen om in de gangpaden enzo te mogen staan, om foto's te maken.
                              zoals bv hier in de lottoarena bij nathalia

Met vriendelijke groeten
                              Joeri

Comment

die heb ik dus nooit een goede reden, dus dat wordt ook niks,

en aan wie moet je dat vragen om in de gangpaden enzo te mogen staan, om foto's te maken.
                                zoals bv hier in de lottoarena bij nathalia
                                Dat is bij de grote acts net zo goed verboden. De security kijkt daar nauwlettend op toe. Dat is dus het absurde: ze kijken uit naar profcamera's met grote lenzen, maar vlak voor hun neus gaan heel het concert door op de eerste rijden honderden flitsers van amateurcamera's én er worden ook talloze opnamen met gsm's gemaakt, maar daar wordt niet op gereageerd. Heel vreemd dus... en heel het systeem is dus, door de evolutie van de technologie hoogdringend aan een herziening toe.

Comment

Working...
                                X