Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Prachtig vastgelegd! Moet ofwel van heel dichtbij geweest zijn ofwel met een zeer goede tele.
Mooi licht ook bij deze fantastische foto!
Ik schat de afstand daar in op een goeie 50 meter waar mijn meeste opnames van deze dame zijn gemaakt.
behalve bij deze, dan kwam ze toch een stuk dichterbij om te jagen ... dus misschien een 30tal meter, is eigenlijk moeilijk in te schatten ...
Ik schat de afstand daar in op een goeie 50 meter waar mijn meeste opnames van deze dame zijn gemaakt.
behalve bij deze, dan kwam ze toch een stuk dichterbij om te jagen ... dus misschien een 30tal meter, is eigenlijk moeilijk in te schatten ...
grts
Sieg
Hey Sieg, de afstand tot je onderwerp is uit je EXIF te halen
Hey Sieg, de afstand tot je onderwerp is uit je EXIF te halen
Ik kan dat niet zien Vincent, 't is te zeggen ik zie het er niet tussen staan in mijn exif viewer
Kan je eens zeggen wat er dan in de exif staat qua afstand ?
Ik kan dat niet zien Vincent, 't is te zeggen ik zie het er niet tussen staan in mijn exif viewer
Kan je eens zeggen wat er dan in de exif staat qua afstand ?
grts
Sieg
Hier een voorbeeld van 1 van mijn foto's en als je dan op de EXIF gaat zal je zien dat ik deze op 29,85m afstand heb getrokken:
Inderdaad Vincent daar kan je de afstand zien.
Maar kan je die ook in mijn opname terugvinden, zelf zie ik er niks van terug
Of geeft Canon dat misschien niet weer ?
Hier over een ander type (ik dacht dat jij de 1Dx gebuikt?) maar alle info is dat Canon deze niet in de EXIF steekt. Wel spijtig vind ik, het is me al meermaals van pas gekomen.
Canon heeft dat inderdaad ook in de EXIF zitten, maar je moet goed zoeken om het te vinden. In Lightroom vind je het niet, blijkbaar verwijderd op vraag van Canon zelf omdat het niet accuraat genoeg zou zijn meen ik ergens gelezen te hebben.
In Photoshop CS6 kun je het eenvoudig vinden als je een foto opent die de exif bevat (RAW, jpg, tiff, ...). Dan File>File Info en de tab Raw Data aanklikken. Zoek dan op distance en je komt in de XML terecht bij Approximate Focal Distance, en dat is wat je moet hebben. Misschien zijn er eenvoudiger manieren om het te vinden, maar zo doe ik het.
Comment