Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
.....Dat die beesten uiteindelijk toch al doen wat jij wil........
Gelukkig doen ze dat juist niet Marc, anders heeft het niks meer met natuurfotografie te maken hé.
Ik heb trouwens praktisch nog nooit een dier gevoed om een foto te maken en ik heb ook nog nooit gebruik gemaakt van een schuilhut (zit wel in m'n hoofd om er eentje aan te schaffen, maar weet nog niet goed welke)
Al m'n foto's zijn dus gemaakt zoals iedereen die beestjes kan tegenkomen in de natuur, maar er wordt wel veel tijd vooraf ingestoken voor observatie (alhoewel het maar 1 dag op de week is dat ik er op uit trek)
...Meestal heb ik een bepaalde pose/actie van een vogel of iets dergelijks al in m'n hoofd zitten voordat ik de foto's maak, uiteraard lukt dit niet altijd, maar dat houdt wel de spanning erin tot ik net dat ene plaatje heb.....
Gelukkig doen ze dat juist niet Marc, anders heeft het niks meer met natuurfotografie te maken hé.
Heu...m'n opmerking was bedoeld naar het feit, dat als je maar geduldig genoeg bent ze uiteindelijk dan toch doen wat jij in gedachten hebt...
Over schuilhutjes gesproken...Anaisje en ik hebben op Texel geprobeerd met camouflagenetten (van bij 't Amerikaantje...weet je wel). Het scheelt een pak dat ze minder rap het hazepad kiezen en je niet per sé als "gevaar op twee poten" herkennen.
Natuurlijk als je dan den bos uitkomt met je net over je schouders en rugzak met fotomateriaal is het wel hilarisch....
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Comment