Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Hele mooie actiefoto Dieter, al mocht ie iets meer ruimte hebben
Ik begrijp verder ook de commotie rond de locatie en het voederen, maar dat maakt de foto zeker niet minder goed
Natuurfotografie moet volgens mij een bron van ontspanning en rust zijn, en niet een snibbige strijd om de beste en mooiste primeurs in de schaarse vrije natuur hier in de benelux
Natuurfotografie moet volgens mij een bron van ontspanning en rust zijn, en niet een snibbige strijd om de beste en mooiste primeurs in de schaarse vrije natuur hier in de benelux
1 : Ik begrijp niet waar je heen wilt , als je de hoge veluwe vergelijkt met een dierentuin de hoge veluwe is 5000 hectaren groot !!!!
2 : staat er ergens in het forum dat foto's uit een park of een dierentuin en dergelijke niet mogen worden gepupliséérd
3 : wat betreft het voederen ...... ga ik niet verder op in , heb in de winter andere dingen gezien
4 : Wat betreft vrije natuur , dan moet je op een ander forum zijn
Wat heb je in de winter dan gezien?????
Ik ben wel een beetje curieus...... Ik denk wel dat ik het kan raden......
Voor de rest nog eens PROFICIAT met deze mooie foto!
Groetjes, tjieken.
Hele mooie actiefoto Dieter, al mocht ie iets meer ruimte hebben
Ik begrijp verder ook de commotie rond de locatie en het voederen, maar dat maakt de foto zeker niet minder goed
Wat betreft de ruimte , die was er niet meer , van deze plaat is niks afgeknipt , moest ik nu photochop hebben kon ik er een stukje bij aan zetten , maar ik fotografeer enkel in jpeg , puur natuur zonder toeters en bellen .
Natuurfotografie moet volgens mij een bron van ontspanning en rust zijn, en niet een snibbige strijd om de beste en mooiste primeurs in de schaarse vrije natuur hier in de benelux hier ben ik het volkomen mee ééns
Natuurfotografie moet volgens mij een bron van ontspanning en rust zijn, en niet een snibbige strijd om de beste en mooiste primeurs in de schaarse vrije natuur hier in de benelux hier ben ik het volkomen mee ééns
Ook mijn gedacht, het is voor de meesten onder ons toch een hobby en wat is leuker dan je hobby delen met een zelfde denkend persoon of personen ! (meningen over de foto "an sich" mogen en moeten verschillen, het zou anders saai worden)
Over parken, wel of niet, tjah.... ieder zijn vrije keuze uiteraard, maar als je parken en/of reservaten uitsluit zul je hier niet veel foto's meer zien verschijnen, hetzelfde geldt voor het voederen .... is ook een punt van discussie vooral bij vogelfotografie
Niettegenstaande dat dit een prachtig plaatje is, vind ik 'm iets te nauw in het kader zoals ik reeds hierboven geschreven heb.
Pracht van een plaat door de natuurlijke omgeving en de prachtige pose van het dier zelf, de actie zit er spontaan in en je hebt het weten te vangen!!
Ik begrijp niet waar Ho-merris ons attent op wil maken en vind het vrij negatief overkomen, en snap dus ook niet waarom?
Jaloers?? Ik ben het in elk geval wel, maar hij heeft toch ook mooie platen?!
BD heeft geen regels wat betreft dierenfotografie dus het kàn hier wel degelijk!
Dat dit in een park (van 5000Ha) getrokken is, ....... who cares?! De foto is mooi en het moment is mooi gevangen. Ik had graag geweten waar je deze nog kan fotograferen in de vrije natuur? Zoals reeds geschreven is , zelfs als je op safari gaat in Afrika kom je in een 'park' terecht. Dit is nu eenmaal wat onze maatschappij er van gemaakt heeft, de dieren hebben niet meer de ruimte om vrij rond te lopen, dat heeft de mens allemaal ingepalmd; ik ben blij dat er parken bestaan waar we dit moois nog kunnen bewonderen en fotograferen en waar de dieren beschermd worden. Verder heb ik ook niet de tijd om naar de Veluwe te rijden en niet het geduld om te wachten tot ze voorbij komen, noch de fysiek om het ganse park door te wandelen. Het vergt dus nog steeds moeite om deze te platen en kennis van fotografie én dieren.
DUS: Dikke proficiat voor Witte Plu, ik doe t je niet na!!!!!!!!
--------------------------------------------------------------- Don't blame the Canon, blame the canonnier!!! www.lenafotografie.be
Ik vind dit een hele mooie foto al wil ik sommige voorgangers bijtreden door te zeggen dat het achteraan net een beetje te krap is (zelfs niet te krap, maar gewoon te kort )
Mooi scherp en mooie kleuren, je moet het maar doen, die dieren komen in de Veluwe echt niet in de buurt - als je het nog uit de exif kan halen mag je me verbeteren maar ik vermoed dat deze op minstens 65 meter afstand stond.
De opmerking over het voederen gaat niet op: die dieren worden daar helemaal niet gevoederd; het tijdstip waarop ze het vaakst te zien zijn heeft eerder met hun eigen migratiepatroon (binnen het park) en biologische klok te maken. Die fotografen staan er niet alleen om 18u hoor, kijk gerust eens op de blog van Marcel van Balkom deze week: er staat een foto op van de line up (waarschijnlijk staat de TS er tussen ).
het is voor de meesten onder ons toch een hobby en wat is leuker dan je hobby delen met een zelfde denkend persoon of personen ! (meningen over de foto "an sich" mogen en moeten verschillen, het zou anders saai worden)
Over parken, wel of niet, tjah.... ieder zijn vrije keuze uiteraard, maar als je parken en/of reservaten uitsluit zul je hier niet veel foto's meer zien verschijnen, hetzelfde geldt voor het voederen .... is ook een punt van discussie vooral bij vogelfotografie
Niettegenstaande dat dit een prachtig plaatje is, vind ik 'm iets te nauw in het kader zoals ik reeds hierboven geschreven heb.
grts
Sieg
Sluit me hier volledig bij aan en mooi uitgedruktmet dien verstande dat fotografie een algemeenheid is in "beeldende kunsten", waar, wat en hoe speelt geen rol in de beoordeling van een product - of zou dat niet mogen zijn, helaas voor sommigen Deze foto is een knap shot
Wow, een pittige discussie hier!
Dat bewijst alleen maar dat dit een passionele hobby is waar ieder zijn eigen mening heeft en dat is maar goed ook natuurlijk. Ik hou ervan om op mijn eentje, met net voldoende mm en zo weinig mogelijk gewicht te wandelen door de natuur, te platen wat ik voor mijn neus krijg en af en toe onder mijn camouflagedeken te verdwijnen. Met een paar man in een schuilhut kruipen, dierentuinfotografie, mooi in het lijntje staan om herten te fotograferen... is allemaal aan mij niet besteed maar dat wil niet zeggen dat ik het niet begrijp of geen respect heb voor mensen die dit wel doen.
Plezier in je hobby, met respect voor de natuur, en dan maakt het uiteindelijk niet zo veel uit hoe een goede foto tot stand komt.
D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050 Flickr - JAlbum
Comment