Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koala

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Koala

Een wakkere koala.

Grtz Tigo
    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

Re: Koala

witbalans?
    staat er wel leuk op trouwens.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      witbalans?
      staat er wel leuk op trouwens.
      grt,bouk.
      Ja, ......? wat is er mis met het witbalans?
      To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
      Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
        Ja, ......? wat is er mis met het witbalans?
        nou ik vind het beestje nogal groen, of hoort dat zo?
        effe geGooglet:

grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          nou ik vind het beestje nogal groen, of hoort dat zo?
          effe geGooglet:

grt,bouk.
          De foto is genomen vanonder een verdonkerde wandelgang . Deze was overtrokken met groene schaduwdoeken en de zon scheen nogal sterk die dag. De kleuren zijn wel degelijk zoals je het beestje daar ziet.

Ik heb al verschillende keren deze Koala's proberen trekken maar was telkens niet echt tevreden over het resultaat. Deze keer getrokken met een 500mm telelens en gezien de omstandigheden ben ik toch redelijk tevreden. Wetende dat die beestjes z'n 15 meter van me verwijderd waren en achter glas zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
            De foto is genomen vanonder een verdonkerde wandelgang . Deze was overtrokken met groene schaduwdoeken en de zon scheen nogal sterk die dag. De kleuren zijn wel degelijk zoals je het beestje daar ziet.

Ik heb al verschillende keren deze Koala's proberen trekken maar was telkens niet echt tevreden over het resultaat. Deze keer getrokken met een 500mm telelens en gezien de omstandigheden ben ik toch redelijk tevreden. Wetende dat die beestjes z'n 15 meter van me verwijderd waren en achter glas zitten.
            Het beestje zit daar niet op zijn plaats en daarom zal er ook nooit een fatsoenlijke foto van getrokken worden
            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
            Flickr - JAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
              Het beestje zit daar niet op zijn plaats en daarom zal er ook nooit een fatsoenlijke foto van getrokken worden
              Elk beestje in gevangenschap zit niet op z'n plaats maar dit zou een eindeloze discussie als men dan zou beginnen over het welzijn van dieren. Ondanks zijn "gevangenschap" ben ik er zeker van dat hij beter af is dan vele van zijn soortgenoten en andere dieren die genadeloos afgeslacht worden. Maar zoals ik al zei zou dit een eindeloze discussie zijn en is dit hier ten slotte niet plaats voor. Laat ons het houden bij het beoordelen van de foto zelf hé

Grtz Tigo

Comment

ga je dit dan op alle foto's zetten waar 'beestjes' niet op hun/haar plaats zitten? Dan kan je je alvast beginnen uitleven bij portret... veel plezier :-)
                ••• Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep. •••
                NIKON D200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KatiKato Bekijk bericht
                  ga je dit dan op alle foto's zetten waar 'beestjes' niet op hun/haar plaats zitten? Dan kan je je alvast beginnen uitleven bij portret... veel plezier :-)
                  Ik wil hier ook geen discussie starten. Als dieren fotograferen in dierentuinen je blij maakt moet je dat vooral doen. Alleen vind ik deze foto's zelden de moeite waard om te tonen in showcase. Deze dus ook niet: linkerkant van zijn kop (oog en oor) zijn scherp, rechter niet, bovendien zit er, zoals bouk al zei een groene zweem over gans de foto.
                  D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                  Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                  Flickr - JAlbum

Comment

Als je door glas fotografeert kun je aan een zweem verwachten, niet enkel veroorzaakt door de kleur van het glas zelf maar ook de beïnvloeding van het licht (of kunstlicht). In dit opzicht is de opname relatief geslaagd, de zweem kan men verbeteren of zelfs versterken naargelang de visie van de auteur. De opmerking van KatiKato is een doordenker waar ik me in kan vinden: "dieren poseren niet, mensen...."
                    grt.hogteneer
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Ik wil hier ook geen discussie starten. Als dieren fotograferen in dierentuinen je blij maakt moet je dat vooral doen. Alleen vind ik deze foto's zelden de moeite waard om te tonen in showcase. Deze dus ook niet: linkerkant van zijn kop (oog en oor) zijn scherp, rechter niet, bovendien zit er, zoals bouk al zei een groene zweem over gans de foto.
                      Ik ben zelf iemand die meestal heel rechtdoor is en uit kom voor mijn mening. Ik kan dus zelf ook heel wat kritiek verdragen. Zeker als ze terecht is. Het is ten slotte uit de inzichten van een ander dat men kan leren. Ik zal dus zeker je opmerking van de groene zweem niet tegen spreken. Op mijn scherm komt deze niet echt voor maar het is dan ook al meer dan eens bewezen dat niet alle schermen hetzelfde zijn laat staan de kleurinstellingen.

Wat je verdere opmerkingen betreft en het niet waardig zijn aan SC is muggenzifterij en ga ik dan ook gewoon negeren. Als men deze opmerkingen moet volgen zijn meer dan de helft van de SC inzending niet op hun plaats. Maarja, ieder zijn hobby ......

Comment

Working...
                      X