Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Zwanen portretjes
Collapse
X
-
-
Re: Zwanen portretjes
Weer de exif kwijt in de foto:
[Image]
Make = Canon
Model = Canon EOS 10D
Orientation = top/left
X Resolution = 180
Y Resolution = 180
Resolution Unit = inch
Date Time = 2009-04-20 11:23:11
YCbCr Positioning = centered
Exif IFD Pointer = Offset: 196
[Camera]
Exposure Time = 1/1600"
F Number = F5.6
ISO Speed Ratings = 100
Exif Version = Version 2.21
Date Time Original = 2009-04-20 11:23:11
Date Time Digitized = 2009-04-20 11:23:11
Components Configuration = YCbcr
Compressed Bits Per Pixel = 3
Shutter Speed Value = 10.64 TV
Aperture Value = 4.97 AV
Exposure Bias Value = -0.33EV
Max Aperture Value = F5.6
Metering Mode = Average
Flash = Off
Focal Length = 244mm
Maker Note = 1372 Byte
User Comment =
Flashpix Version = Version 1.0
Color Space = sRGB
Exif Image Width = 3072
Exif Image Height = 2048
Interoperability IFD Pointer = Offset: 2330
Focal Plane X Resolution = 3443.946
Focal Plane Y Resolution = 3442.017
Focal Plane Resolution Unit = inch
Sensing Method = One-chip color area sensor
File Source = DSC
Custom Rendered = Normal process
Exposure Mode = Auto exposure
White Balance = Manual white balance
Scene Capture Type = Normal
[Interoperability]
Interoperability Index = ExifR98
Interoperability Version = Version 1.0
Related Image Width = 3072
Related Image Length = 2048
[Thumbnail Info]
Compression = JPEG Compressed (Thumbnail)
X Resolution = 180
Y Resolution = 180
Resolution Unit = inch
JPEG Interchange Format = Offset: 2548
JPEG Interchange Format Length = Length: 6144
-
-
Een leuke serie weer Monica. ik ga ook voor de tweede. Misschien mag ik een kleine tip geven aangaande deze foto's. Ik las ergens f5.6 en mijn ervaring is als je op 7.1 of misschien wel f8 nog meer tekening krijg in platen.
Maar je gaat lekker hoor ga door.
Mvg VmotionDurf bijna niks meer te zeggen
Comment
-
Bij de eerste mis ik eerlijk gezegd enige scherpte, bij de tweede vind ik het jammer dat de scherpte niet op de kop van de zwaan ligt.
Comment
-
Ik vind de laatste de beste, de eerste twee missen inderdaad wat scherpte (op de juiste plek). De kleuren zijn mooi zacht, maar kunnen misschien nog wat contrast gebruiken. In beide platen is vrij veel ruis aanwezig, vraag mij af waar die vandaan komt.
Al met al toch verdienstelijk.Last edited by Erryt; 22 april 2009, 04:03.Niet geschoten is altijd mis
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vmotion Bekijk berichtEen leuke serie weer Monica. ik ga ook voor de tweede. Misschien mag ik een kleine tip geven aangaande deze foto's. Ik las ergens f5.6 en mijn ervaring is als je op 7.1 of misschien wel f8 nog meer tekening krijg in platen.
Maar je gaat lekker hoor ga door.
Mvg Vmotion
Comment
-
Voor mij was dit een soort studie....HOE hou je het wit onder controle in de felle middagzon? Is dat volgens jullie nu wel redelijk gelukt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk berichtVoor mij was dit een soort studie....HOE hou je het wit onder controle in de felle middagzon? Is dat volgens jullie nu wel redelijk gelukt?
Mvg.
RobertMvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Comment
-
Zo blijft men leren....en dat is dan ook mijn verslaving.
Heel gek, maar als ik aan de waterkant zit, neem ik echt jullie tips met mij mee....zo lukt beetje bij beetje steeds meer.
Dank voor de tip Hasseltenaar! Dat ga ik zeker doen. Kon ook makkelijker een hoog f getal, aangezien er zonlicht genoeg was. Oenig achteraf eigenlijk.
Waar zou ik zijn zonder de adviezen...bedankt allemaal!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erryt Bekijk berichtIk vind de tweede de beste, de eerste mist inderdaad wat scherpte. De kleuren zijn mooi zacht, maar kunnen misschien nog wat contrast gebruiken. In beide platen is vrij veel ruis aanwezig, vraag mij af waar die vandaan komt.
Al met al toch verdienstelijk.
Ik heb niet waanzinnig veel gekropt...randen eraf wel, om ze vierkant te krijgen.
Ik heb nog zoiets geks....vandaag zie ik in al mijn foto's genomen met zelfde lens een kleine rode plek van 2 pixels....midden in de groene blaadjes een knalrood klein plekje.
Ik ben zo bang dat er iets met de censor is ofzo. Wat kan dit zijn volgens jullie?
(plek zit steeds op dezelfde plek) Ik ga morgen andere lens maar even uitproberen....al lijkt me niet dat rode pixels door een lens worden veroorzaakt. Wie o wie?
Comment
-
-
Dank je wel gNo...dank allemaal.
Eens gaat het mij lukken Maar het klinkt gek...ik ben trots dat ik al wat aardige plaatjes kan schieten na een week of 5 met mijn allerliefste 10D. Ik ben iets gehandicapt door de goedkope oude aparatuur, maar dat vind ik ook een uitdaging.
Ik hoop de volgende keer jullie adviezen meegenomen te hebben.
Tx voor de tips...toppertjes!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk berichtDat vraag ik mij ook af Erryt. ISO stond op 100 (kan het door fel zonlicht gekomen zijn?)
Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk berichtIk heb nog zoiets geks....vandaag zie ik in al mijn foto's genomen met zelfde lens een kleine rode plek van 2 pixels....midden in de groene blaadjes een knalrood klein plekje.
Ik ben zo bang dat er iets met de censor is ofzo. Wat kan dit zijn volgens jullie?
(plek zit steeds op dezelfde plek) Ik ga morgen andere lens maar even uitproberen....al lijkt me niet dat rode pixels door een lens worden veroorzaakt. Wie o wie?Niet geschoten is altijd mis
Comment
-
Nee, ik durf helemaal niet aan de sensor of spiegel te komen. Ik ga zo even een paar fotootjes maken om te kijken of het er nog zit. Raar hoor.
Ik heb de camera zelf nog niet zo lang (6 weken ofzo), maar het is natuurlijk wel een tweedehandsje.
Comment
Comment