Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwanen portretjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zwanen portretjes

Last edited by Monica; 21 april 2009, 23:13.

Re: Zwanen portretjes

Weer de exif kwijt in de foto:

[Image]
    Make = Canon
    Model = Canon EOS 10D
    Orientation = top/left
    X Resolution = 180
    Y Resolution = 180
    Resolution Unit = inch
    Date Time = 2009-04-20 11:23:11
    YCbCr Positioning = centered
    Exif IFD Pointer = Offset: 196

[Camera]
    Exposure Time = 1/1600"
    F Number = F5.6
    ISO Speed Ratings = 100
    Exif Version = Version 2.21
    Date Time Original = 2009-04-20 11:23:11
    Date Time Digitized = 2009-04-20 11:23:11
    Components Configuration = YCbcr
    Compressed Bits Per Pixel = 3
    Shutter Speed Value = 10.64 TV
    Aperture Value = 4.97 AV
    Exposure Bias Value = -0.33EV
    Max Aperture Value = F5.6
    Metering Mode = Average
    Flash = Off
    Focal Length = 244mm
    Maker Note = 1372 Byte
    User Comment =
    Flashpix Version = Version 1.0
    Color Space = sRGB
    Exif Image Width = 3072
    Exif Image Height = 2048
    Interoperability IFD Pointer = Offset: 2330
    Focal Plane X Resolution = 3443.946
    Focal Plane Y Resolution = 3442.017
    Focal Plane Resolution Unit = inch
    Sensing Method = One-chip color area sensor
    File Source = DSC
    Custom Rendered = Normal process
    Exposure Mode = Auto exposure
    White Balance = Manual white balance
    Scene Capture Type = Normal

[Interoperability]
    Interoperability Index = ExifR98
    Interoperability Version = Version 1.0
    Related Image Width = 3072
    Related Image Length = 2048

[Thumbnail Info]
    Compression = JPEG Compressed (Thumbnail)
    X Resolution = 180
    Y Resolution = 180
    Resolution Unit = inch
    JPEG Interchange Format = Offset: 2548
    JPEG Interchange Format Length = Length: 6144

Comment

Ik ga voor de tweede

Johan

Comment

Een leuke serie weer Monica. ik ga ook voor de tweede. Misschien mag ik een kleine tip geven aangaande deze foto's. Ik las ergens f5.6 en mijn ervaring is als je op 7.1 of misschien wel f8 nog meer tekening krijg in platen.

Maar je gaat lekker hoor ga door.

Mvg Vmotion
        Durf bijna niks meer te zeggen

Comment

Bij de eerste mis ik eerlijk gezegd enige scherpte, bij de tweede vind ik het jammer dat de scherpte niet op de kop van de zwaan ligt.
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik vind de laatste de beste, de eerste twee missen inderdaad wat scherpte (op de juiste plek). De kleuren zijn mooi zacht, maar kunnen misschien nog wat contrast gebruiken. In beide platen is vrij veel ruis aanwezig, vraag mij af waar die vandaan komt.

Al met al toch verdienstelijk.
            Last edited by Erryt; 22 april 2009, 04:03.
            Niet geschoten is altijd mis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vmotion Bekijk bericht
              Een leuke serie weer Monica. ik ga ook voor de tweede. Misschien mag ik een kleine tip geven aangaande deze foto's. Ik las ergens f5.6 en mijn ervaring is als je op 7.1 of misschien wel f8 nog meer tekening krijg in platen.

Maar je gaat lekker hoor ga door.

Mvg Vmotion
              meer tekening in die veren? Ahja, want je vergroot je dieptescherpte. Dat is een hele goede tip! tx

Comment

Voor mij was dit een soort studie....HOE hou je het wit onder controle in de felle middagzon? Is dat volgens jullie nu wel redelijk gelukt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                  Voor mij was dit een soort studie....HOE hou je het wit onder controle in de felle middagzon? Is dat volgens jullie nu wel redelijk gelukt?
                  Dat hoofdstuk heb je al goed onder de knie. Probeer volgende keer zeker eens op diafragma 8. Ik denk dat je zelfs nog hoger mag. Indien je de kans heb dit nog eens over te doen, maak eens een reeks met verschillende diafragma's. Ze moeten in elk geval scherper en dan zijn deze plaatjes top.

Mvg.
                  Robert
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Zo blijft men leren....en dat is dan ook mijn verslaving.
                    Heel gek, maar als ik aan de waterkant zit, neem ik echt jullie tips met mij mee....zo lukt beetje bij beetje steeds meer.
                    Dank voor de tip Hasseltenaar! Dat ga ik zeker doen. Kon ook makkelijker een hoog f getal, aangezien er zonlicht genoeg was. Oenig achteraf eigenlijk.
                    Waar zou ik zijn zonder de adviezen...bedankt allemaal!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erryt Bekijk bericht
                      Ik vind de tweede de beste, de eerste mist inderdaad wat scherpte. De kleuren zijn mooi zacht, maar kunnen misschien nog wat contrast gebruiken. In beide platen is vrij veel ruis aanwezig, vraag mij af waar die vandaan komt.

Al met al toch verdienstelijk.
                      Dat vraag ik mij ook af Erryt. ISO stond op 100 (kan het door fel zonlicht gekomen zijn?)
                      Ik heb niet waanzinnig veel gekropt...randen eraf wel, om ze vierkant te krijgen.

Ik heb nog zoiets geks....vandaag zie ik in al mijn foto's genomen met zelfde lens een kleine rode plek van 2 pixels....midden in de groene blaadjes een knalrood klein plekje.
                      Ik ben zo bang dat er iets met de censor is ofzo. Wat kan dit zijn volgens jullie?
                      (plek zit steeds op dezelfde plek) Ik ga morgen andere lens maar even uitproberen....al lijkt me niet dat rode pixels door een lens worden veroorzaakt. Wie o wie?

Comment

hou,deze had ik niet gezien.........verdorie doe mij de een en de twee maar,knappe platen Monica

Comment

Dank je wel gNo...dank allemaal.
                          Eens gaat het mij lukken Maar het klinkt gek...ik ben trots dat ik al wat aardige plaatjes kan schieten na een week of 5 met mijn allerliefste 10D. Ik ben iets gehandicapt door de goedkope oude aparatuur, maar dat vind ik ook een uitdaging.
                          Ik hoop de volgende keer jullie adviezen meegenomen te hebben.

Tx voor de tips...toppertjes!

Comment

Dat vraag ik mij ook af Erryt. ISO stond op 100 (kan het door fel zonlicht gekomen zijn?)
                            Dan zal de ruis het gevolg zijn van de bewerking of de verkleining. In dat geval zou je moeten kijken of het ook op de originele foto's aanwezig is. Zo ja, dan weet ik niet waar het aan ligt. ISO 100 kan geen oorzaak zijn.

Ik heb nog zoiets geks....vandaag zie ik in al mijn foto's genomen met zelfde lens een kleine rode plek van 2 pixels....midden in de groene blaadjes een knalrood klein plekje.
                            Ik ben zo bang dat er iets met de censor is ofzo. Wat kan dit zijn volgens jullie?
                            (plek zit steeds op dezelfde plek) Ik ga morgen andere lens maar even uitproberen....al lijkt me niet dat rode pixels door een lens worden veroorzaakt. Wie o wie?
                            Precies een paar pixels klinkt inderdaad als een sensorprobleem. Maar je hebt je camera nog niet zo lang. Het zit niet op eerdere foto's? Als het morgen met een andere lens weg is, dan is het iig niet je sensor. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat het aan een lens kan liggen. Niet precies twee pixels in ieder geval. Je hebt je sensor niet gereinigd in de tussentijd?
                            Niet geschoten is altijd mis

Comment

Nee, ik durf helemaal niet aan de sensor of spiegel te komen. Ik ga zo even een paar fotootjes maken om te kijken of het er nog zit. Raar hoor.
                              Ik heb de camera zelf nog niet zo lang (6 weken ofzo), maar het is natuurlijk wel een tweedehandsje.

Comment

Working...
                              X