Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Japanse kerselaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Japanse kerselaar

Al een hele poos staat een prachtige Japanse Kerselaar bij ons op school in bloei, helaas zag ik nooit de kans eens een mooi plaatje te kunnen maken. Met de 100 dagen van afgelopen vrijdag had ik wel mijn camera mee en kon ik het niet laten heel eventjes een bloesem in beeld te brengen. Ik had echt amper tijd om te experimenteren maar ik vind hem wel nog mooi geworden.

Wat denken jullie?

Verder bijgesneden om de compositie mooier te maken.

Vele groetjes
    Last edited by Zoë C.; 17 maart 2016, 18:53.

Re: Japanse kerselaar

Geef gerust jullie mening, ik kan er alleen maar van leren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zoë C. Bekijk bericht
      Geef gerust jullie mening, ik kan er alleen maar van leren.
      Je compositie is niet ok. Ik zou het rechtse gedeelte-> tak en kleine bloem wegcroppen en bovenaan ook een stukje om de verhoudingen van de foto teru ok te krijgen. Zodat de grote tak de diagonaal wordt van de nieuwe kadrering

YMMV
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Ontzettend bedankt voor je reactie! Ik pas het aan.
        Last edited by Zoë C.; 17 maart 2016, 18:44.

Comment

Zo! Ik heb wat gelezen over de allerlei regels omtrent compositie en geprobeerd de 1/3de regel toe te passen.. Maar legt dat de focus genoeg op de bloesem? Of leiden de verdikkingen aan de tak wat af?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zoë C. Bekijk bericht
            Zo! Ik heb wat gelezen over de allerlei regels omtrent compositie en geprobeerd de 1/3de regel toe te passen.. Maar legt dat de focus genoeg op de bloesem? Of leiden de verdikkingen aan de tak wat af?
            Iets moeilijker nu. In digitale fotografie is het blijkbaar een paradigma dat een foto "bewerkt" moet worden om een bruikbaar resultaat te krijgen om een of andere reden. We vlammen 1000 kliks erop los- kiezen er eentje uit, we laten daar fotoshop op los en voila, meesterwerk. Niet dus. Dit is kwantiteit, geen kwaliteit.
            Een goed voorbeeld is je eigen foto: met wat "bewerking" heb je de zaak kunnen redden, terwijl dat dat niet nodig was: die "bewerkte" foto had je ook direct kunnen maken - alleen je hebt het niet "gezien". En dat is nu fotografie: dingen "zien". En ja je hebt gelijk de verdikkingen storen, de achtergrond kon ook nog wat beter ("zien" dus). En die kan je moeilijker fotosoepen. Door de zoeker kijken en direct de juiste compsitie maken, daar gaat het om. Photoshop mag alleen dienen om wat technische storingen weg te werken, maar niet om het beeld zodanig te 'berwerken' dat er van het origineel niets meer overblijft..

YMMV
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Dankjewel voor je reactie! Ik volg je daarin ook helemaal, ik ben ook niet zo'n fan van het nabewerken en dergelijke, dan is het niet meer aan fotografie doen.
              Ik had eigenlijk ontzettend weinig tijd die vrijdag, en heb dus maar heel snel iets genomen maar ik ben blij dat ik dat hier geplaatst heb, ik kan er maar van leren nietwaar.
              Dankjewel!

Comment

Working...
              X