Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tulp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tulp

Met een bang hartje plaats ik mijn allereerste foto hier, maar ach, ik kan maar leren uit jullie adviezen toch?
    Van de belichting ben ik absoluut nog niet tevreden maar dat komt omdat ik vooraleer ik mij helemaal ging verdiepen in de materie eerst eens wou experimenteren met al die knopjes en waarden. Laat ons zeggen dat het een experimentje was.

Camera Model: Nikon D3200
    Lens: AF-S NIKKOR 18-55mm
    Sluitertijd: 1/30
    Diafragma: f/5.6
    ISO waarde: 400

De rechterkant is een beetje bijgesneden.

Jullie opmerkingen en tips zijn meer dan welkom!
    Last edited by Zoë C.; 13 maart 2016, 16:21.

Re: Tulp

Knap gedaan hoor - mooi beeld
    Wel een beetje vreemd dat je op deze manier in de bloem kan kijken - ontbreken er geen kroonblaadjes ?
    Peter
    mijn website : klik

Comment

"Bang hartje"...?? Wij bijten niet hoor

Ik vind dit heel goed, maar zou de rechterkant nog wat meer croppen. Mijn gevoel hé...
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

Comment

Whaw, mooi beeld. Goede scherpte, prachtige kleuren.

Comment

Hallo, en welkom op dit forum.
          Waarom met een bang hartje, de foto ziet er zeer goed uit. De belichting is volgens mij volledig in orde, misschien had ik liever wat meer scherptediepte gezien (kleiner diafragma - hogere f-waarde)

Comment

niet bang zijn zo voort doen mooie foto , ik wil meer zien van je
            mvg

Comment

Je hoeft niet bang te zijn hoor!!! Vriendelijke mensen hier En we kunnen maar leren van elkaar!
              Mooie foto, maar ik volg Marie-Anne wat
              betreft de rechterkant, een stukje eraf, zou misschien nog beter kijken.
              Het licht zit wel goed en mooi!

Mvg.Katrien
              Groetjes Katrien
              Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

Comment

Dankjewel, lieve lieve allemaal voor de lieve complimentjes. Echt, ik ben ontzettend blij dat jullie het ook wat geslaagd vinden hihi.
                Wat het croppen betreft, daar hebben jullie helemaal gelijk in, ik ga dat morgen meteen eens doen zie. Ik had nog even gewacht met bewerken en bijsnijden zodat ik wat kon zien wat jullie me zouden aanraden.

Ja, ik was eerlijk gezegd een klein beetje bang, ik bedoel, ik heb even getwijfeld met de foto hier te plaatsen. Stiekem was ik al heel blij dat ik dit plaatje kon maken en als jullie het niet goed zouden vinden, zou ik het meteen ook niet meer goed vinden. Het is een beetje moeilijk om uit te leggen, maar snappen jullie een beetje wat ik bedoel?

Maar wauw, dat fotograferen, ja, ik doe het graag, ik doe het zelfs ontzettend graag. Het is even geleden dat ik in iets zo mijn hart heb kunnen terugvinden.

@ Peter: Ja inderdaad, er ontbreken enkele kroonblaadjes. Ons mama had tulpen gekocht en ik heb eigenlijk heel de namiddag zitten experimenteren met de vaas met als resultaat dat sommige tulpen het grondig beu waren en hun blaadjes begonnen de verliezen.

Comment

Vinden jullie de bijgesneden versie beter?

Comment

Mooi van kleur en goed scherp.
                    Mijn voorkeur gaat naar de update.
                    Welkom hier op het forum.. je foto is een bewijs dat je fantasie hebt en oog om een speciaal plaatje te maken.
                    Heb nog zoveel te leren

Comment

Welkom Zoë! Hoeveel foto's heb je genomen van de tulpen misschien?
                      Ik vind de foto zeer mooi, heel scherp. Heb je hem getrokken zonder statief?
                      Groetjes Glenn
                      - 10 000 luchtballonnen kleuren de horizon.

Comment

@Sproet: Dankjewel voor het supermieve compliment.

@BlockieBlock: Goh toch een stuk of 30 hoor. Zonder statief en geen nabewerking, enkel het croppen dan.

Comment

Working...
                        X