Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Port Of Antwerp - Linkeroever

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Port Of Antwerp - Linkeroever

Hallo

Ik ben Jelle, 31 jaar oud, woonachtig te Ninove. Ik ben nieuw in de fotografiewereld.

Ik werd erdoor aangetrokken doordat we voor mn vriendin haar zoontje een telescoop wilden aankopen. Ik had een kwalitatief sterke verrekijker aangekocht (aangezien elke astronoom een goede verrekijker bezit) en kreeg na enkele natuurwandelingen de drang om de beelden die ik erdoor zag (lees: vogeltjes), vast te leggen. Ook het idee om de sterren en de maan te kunnen vastleggen, sprak me heel hard aan!

Sinds eind september ben ik de trotse bezitter van een tweedehandse FujiFilm X-T1. Bij aankoop van de camera is me gezegd geweest dat in maart 2016 een telezoom van 100-400mm (eq. van 152-609mm) zou uitgebracht worden. Dit sprak me onmiddellijk aan.

Intussen na wat oefenen met de nieuw aangekochte 'standaard' lens XF18-55mm heb ik nog twee lenzen nieuw aangekocht. Het betreft de XF 35mm f2.0 WR en de XF 14mm f2.8.
    Ook heb ik me in de fotografie en de nabewerking ervan verdiept en enkele boeken gaan halen in de bib plus de drie verschillende fotografiemagazines die bij de boekhandelaar te verkrijgen zijn.

Graag kreeg ik wat feedback terug van jullie, want ik heb het idee dat de nabewerking van mn foto's niet altijd even optimaal is.

Deze foto is getrokken met de XF18-55mm volledig ingezoomd, f 8.0, iso 200. De zon was al een uurtje gaan slapen.

met vriendelijke groeten

jelle

Port of Antwerp Industry Evening by Jelle Vanthuyne, on Flickr
    FujiFilm X-T2
    | XF 14 f2.8 | XF 18-55 | XF 23 f2 | XF35 f1.4 | XF35 f2 | XF56 f1.2 | XF50-140 f2.8 |

Re: Port Of Antwerp - Linkeroever

Heb je dit getrokken uit de hand of statief?

Uit de hand dan zeg ik chapeau knap werk.
    Hij is mooi belicht en de scherpte zit goed...
    Hij oogt ook recht, kwa compo heb je een goede keuze gemaakt om meer lucht te nemen.

Als je hem op statief zou getrokken hebben.
    Dan zou ik je diafragma meer sluiten (f/15)
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

Dankjewel voor de comment. Deze is met een statief getrokken. De zon was reeds een uur kwart onder dus het was redelijk donker. Ik weet niet of het mogelijk was om het diafragma meer te sluiten zonder extra ruis of onscheprte? De sluitertijd was nu reeds drie seconden.

Sent from my iPhone using Tapatalk
      FujiFilm X-T2
      | XF 14 f2.8 | XF 18-55 | XF 23 f2 | XF35 f1.4 | XF35 f2 | XF56 f1.2 | XF50-140 f2.8 |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SnelleJelle Bekijk bericht
        Dankjewel voor de comment. Deze is met een statief getrokken. De zon was reeds een uur kwart onder dus het was redelijk donker. Ik weet niet of het mogelijk was om het diafragma meer te sluiten zonder extra ruis of onscheprte? De sluitertijd was nu reeds drie seconden.

Ruis hangt af van toestel tot toestel (en ik weet niet hoe uw toestel daar mee omgaat)
        Onscherpte ga je enkel krijgen als je je camera gaat bewegen. (timer gebruiken of afstandbediening)
        Of als je stabillisatie aanstaat

Waarom doel ik op een hoger fgetal dan krijg je meer sterretje door de lamellen van je diafragma ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
          Ruis hangt af van toestel tot toestel (en ik weet niet hoe uw toestel daar mee omgaat)
          Onscherpte ga je enkel krijgen als je je camera gaat bewegen. (timer gebruiken of afstandbediening)
          Of als je stabillisatie aanstaat

Waarom doel ik op een hoger fgetal dan krijg je meer sterretje door de lamellen van je diafragma ;-)
          Volgende keer zet ik hem op f15 en kom ik iets eerder toe op locatie zodat een betere belichting aanwezig. Dankjewel voor uw reactie!

FujiFilm X-T2

Comment

Volgende keer zet ik hem op f15 en kom ik iets eerder toe op locatie zodat een betere belichting aanwezig. Dankjewel voor uw reactie!

of je sluiter langer...
            Je lucht is nu zeer mooi, een uur vroeger kan het zijn dat hij veel grijzer gaat ogen ;-)

Comment

f15 is niet steeds nodig hoor. afhankelijk van de lens heb je op een f11 ook al mooie sterren. hou er ook rekening mee dat eens je eens lens te veel afstopt de beeld kwaliteit er eerder op achteruit gaat. best een mooie binnenkomer deze.
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Mooi resultaat.
                Toffe compo.
                Met die sluitertijd van 3" heb je rustig water en een zachte lucht.
                Een prima toestel heb je aangekocht.
                Succes met je fotografie.
                mvg,
                Eddy
                Smaken verschillen

Comment

Beste beginner,

zet voortaan de exif beschikbaar in je foto, dat voorkomt vragen.
                  Er zit wat onscherpte in, statief stevig genoeg? Anders verzwaren met rugzak of zand of een steen in de buurt.
                  ...leeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                    Beste beginner,

zet voortaan de exif beschikbaar in je foto, dat voorkomt vragen.
                    Er zit wat onscherpte in, statief stevig genoeg? Anders verzwaren met rugzak of zand of een steen in de buurt.
                    Kan je de exif niet bekijken via de link van Flickr?

FujiFilm X-T2

Comment

Kan je de exif niet bekijken via de link van Flickr?

Beste beginner,
                      misschien, maar op dit forum is dat leuker om onmiddellijk te kunnen bekijken, en zeker in de beginnershoek.
                      ...leeg...

Comment

Zeker een geslaagde avondopname, of moet ik nacht zeggen. De horizon staat recht in je foto en loopt toch schuin weg, dit geeft me een beetje een geforceerde indruk.
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                          Zeker een geslaagde avondopname, of moet ik nacht zeggen. De horizon staat recht in je foto en loopt toch schuin weg, dit geeft me een beetje een geforceerde indruk.
                          De horizon staat recht, maar loopt schuin weg..? Leg es uit, want snap je niet goed?

FujiFilm X-T2

Comment

De horizon staat recht, maar loopt schuin weg..? Leg es uit, want snap je niet goed?

de bruine boord is rechts dikker dan links...
                            En daardoor krijg je dat gevoel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
                              de bruine boord is rechts dikker dan links...
                              En daardoor krijg je dat gevoel.
                              D.w.z. dat je niet recht voor je onderwerp stond bij het maken van de foto !
                              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Working...
                              X