Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smelleken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Smelleken

f14 s1/320 +1/3 ISO320

Iedereen bedankt om te kijken en graag een reactie!
    Last edited by Marcel Raspoet; 21 augustus 2015, 21:33.

Re: Smelleken

Normaal reageer ik hier niet op want ik ken niks van vogels ...
    Mooie waarneming en ook mooie compo.
    Het licht is wel hard - en dat speelt je wat parten
    Ik denk ook dat dit vanop een redelijk grote afstand is genomen - hoeveel mm ?
    Peter
    mijn website : klik

Comment

Voor mij is de foto iets warm, kan je iets doen aan de WB. Anders wel een mooie plaat.

Comment

Ik weet ook niet veel van vogels, maar deze kwam een show verkopen zo op een 20 m, tijdens ons ontbijt.
        Dus naar binnen om fotogerief snel te nemen, en klikken!
        Ik controleer al mijn foto's op kleurzweem, ook deze.

mvg

marcel

Comment

Heb die in LR eens binnen gehaald en bij HSL de verzadiging van oranje naar -15 en geel naar -37 gezet, vindt toch dat de kleuren dan natuurlijker ogen.

Comment

Mooi moment vastgelegd alleszins.
            Of er al dan niet kleurzweem is durf ik niet zeggen, want je schrijft tijdens het ontbijt, dus kan het evengoed door de nog laagstaande zon zijn dat het geheel wat gelig oogt, maar mij stoort het niet echt.
            Ik had wel liever iets meer scherpte gezien, maar naar de omstandigheden die je beschrijft is het toch nog behoorlijk gelukt, iets vast te leggen wat je niet elke dag tegenkomt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Mooi moment vastgelegd alleszins.
              Of er al dan niet kleurzweem is durf ik niet zeggen, want je schrijft tijdens het ontbijt, dus kan het evengoed door de nog laagstaande zon zijn dat het geheel wat gelig oogt, maar mij stoort het niet echt.
              Ik had wel liever iets meer scherpte gezien, maar naar de omstandigheden die je beschrijft is het toch nog behoorlijk gelukt, iets vast te leggen wat je niet elke dag tegenkomt.
              Volg volledig Marcel. Toch zou ik van het onderste van de paal een deel durven wegsnijden.
              Mvg Suske

Comment

Ik zou hem ook iets minder warm maken.
                Het zal wel warm licht geweest zijn maar met minder geel is hij aangenamer om te bekijken (volgens mijne smaak).
                Knap beest en goed vastgelegd.
                mvg,
                Eddy
                Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                  Ik zou hem ook iets minder warm maken.
                  Het zal wel warm licht geweest zijn maar met minder geel is hij aangenamer om te bekijken (volgens mijne smaak).
                  Knap beest en goed vastgelegd.
                  mvg,
                  Eddy
                  +1, ik volg

Comment

Ik kan begrijpen dat je als neutrale kijker het beeld iets te warm vindt.
                    Maar bekijk eens goed de schaduw aan de binnen zijde van de rechter vleugel, het was s'morgens vroeg en de zon schijnt horizontaal op de vleugel,
                    en een zon die horizontaal staat s'morgens of s'avonds die geeft warm licht af.
                    Wat de scherpte betreft, ik stond daar half in slaap en daarboven op in mij blote flikker. Dat dat laatste niet veel zal doen aan de scherpte.

mvg

marcel

Comment

ik zou eens kijken voor een vierkante crop of het licht op de onderkant van de paal wat trachten te temperen.
                      maar smelleken staat er schoon en haar scherp op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                        ik zou eens kijken voor een vierkante crop of het licht op de onderkant van de paal wat trachten te temperen.
                        maar smelleken staat er schoon en haar scherp op
                        Rens, die vogel kijkt naar beneden, als ik daar een vierkante uitsnede van maak gaat het geheel ongetwijfeld wringen!

mvg

marcel

Comment

Working...
                        X