Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kusjes van...(2)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kusjes van...(2)

Technisch ken ik niets van studiofotografie en ga het ook nooit proberen maar wat ik hier zie en de vorige kan ik alleen maar zeggen dat ik daar veel respect voor heb wat hier presteert Marc.

Gr, Daniel

Comment

Weer een pracht portret, de te verbeteren dingetjes werden reeds aangehaald. Ik heb ze eens in zw omgezet (je weet wel ik zie ook graag modellen in zw, ze komen sterker naar voor, vond het zelfs een beetje jammer dat je dat deze keer niet geprobeerd had, maar ik begrijp het, er zijn weinig amateurs hiervoor). Heb rekening houden met schaduw op oog, en huid en het contrast verhoogd). Ferm model heb je daar.

Comment

Alvast bedankt aan de mensen die hun zienswijze gaven.

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
        Rechter oog zit wat weggestopt en halskettinkje had je moeten rechthangen als fotograaf. Mooie ontspannen opname Marc.
        Bedankt Raymond. Heb je beetje gemist de laatste weken. Maar waarschijnlijk mijn schuld omdat ik niet zoveel meer in andere forum onderdelen ga kijken...(Waarvoor sorry...)
        Je hebt gelijk...maar als fotograaf durf ik daar toch geen vinger naar uitsteken hoor

Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
        Heb er ook geen verstand van maar het komt wel heel naturel over, dus voor mij geslaagd
        De tips voor het haar en de halsketting misschien volgende keer gebruiken.
        Jij ook bedankt Pixxel. Deze foto's zijn nooit tot bij de dame geraakt om de aangehaalde reden(en). Ketting en haar...
        De betere wel.
        Deze dienen nu vooral voor mij om op te oefenen en leren nabewerken. In deze foto is haar rechteroog al bijna een volledige reconstructie omdat er oorspronkelijk veel meer haar voor hing tot op haar wang.

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
        ...mijn probleem situeert hem meer in het communiceren en sturen.
        Ben zelf vrij terughoudend, toch wanneer ik dit soort fotografie doe.
        Mensen die me kennen zeggen dat dat alvast niet mijn probleem is, maar ik ga mij hier wel over moeten zetten....
        Het spreken met je model en het sturen is volgens mij wel iets belangrijks. Het helpt haar ontspannen.
        Soms zit er zo eens eentje volledig doorgezakt op een stoeltje. Zo een houding waarbij de schouders afhangen. Met of zonder kleren...speelt daarbij geen rol. Dan sla ik er met mijn kop zo iets tussen in de aard van: "Awel meiske...onze Lieve Heer heeft twee leuke heuveltjes op u gezet die ik niet heb. Je mag daar gerust fier op zijn, je rug rechten en die twee heuveltjes flink vooruit steken." Onmiddellijk is het ijs gebroken, er wordt gelachen, er komt een soort ontspanning en we kunnen weer verder. Ik meen ook te ervaren dat het tussen fotograaf en model moet klikken. Trouwens er zijn wel degelijk ontspanningsoefeningen die een verkrampt gezicht wat losser krijgen. Zijn allemaal kleine details die kunnen bijdragen bij een betere foto.

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
        Weer een pracht portret, de te verbeteren dingetjes werden reeds aangehaald. Ik heb ze eens in zw omgezet (je weet wel ik zie ook graag modellen in zw, ze komen sterker naar voor, vond het zelfs een beetje jammer dat je dat deze keer niet geprobeerd had, maar ik begrijp het, er zijn weinig amateurs hiervoor). Heb rekening houden met schaduw op oog, en huid en het contrast verhoogd). Ferm model heb je daar.
        Dank u wel Loeky. Als je vindt dat de z/w sterker naar voor komt mag je me dat gerust eens tonen. Ben altijd benieuwd wat iemand anders er van maakt en kan steeds bijdragen tot het leerproces.

Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Ok hier komt ze

Comment

Geef mij maar de kleurenversie !!!! er zit in de zw/w precies geen leven meer in.
            grt. Ria

Comment

Je excuses aanvaardt Marc ook al is dat niet nodig, je kan niet overal tegelijk zijn en er zijn naast fotografie nog andere dingen in het leven. Ik heb even een adempauze ingelast hoor.
              Je zwartwit versie is niet moeders mooiste dus ik vergeet deze zo vlug mogelijk.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Geef mij maar de kleuren Marc.
                Mvg.

Comment

Bedankt voor de bijkomende reacties.

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                  ...Je zwartwit versie is niet moeders mooiste dus ik vergeet deze zo vlug mogelijk.
                  Euh...sorry Raymond de z/w versie is Loeky haar zienswijze op de foto. En vind hem persoonlijk niet helemaal recht doen aan het model.
                  Maar...vind het tof dat Loeky haar visie hier deelt en zo leren we allemaal bij.

Groetjes
                  Marc

Comment

weeral een toffe foto,
                    maar ik heb moeite met haar rechteroog,
                    ik vond er al iets kunstmatig aan, ik dacht dat je die teveel had opgelicht, tot dat ik las dat je die zelf gemaakt hebt.

Momenteel ook modellenfotolessen aan 't volgen.
                    Niet gemakkelijk,
                    gelukkig hebben we oa een heel mooi, lief en ervaren modelletje tot onzer beschikking
                    die eerder de fotografen op hun gemak stelt, dan omgekeerd.

ik zou wel eens willen je original zien.
                    euh, welke belofte was dat ook al weer?
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Bedankt Michel.
                      Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                      weeral een toffe foto,
                      ik vond er al iets kunstmatig aan, ik dacht dat je die teveel had opgelicht, tot dat ik las dat je die zelf gemaakt hebt.
                      Ja...en dat is pas prutsen....

weeral een toffe foto,

Momenteel ook modellenfotolessen aan 't volgen.
                      Niet gemakkelijk,
                      gelukkig hebben we oa een heel mooi, lief en ervaren modelletje tot onzer beschikking

De belofte was een "voor" en "na" te laten zien waaraan voldaan werd in het eerste bericht.
                      Ook omtrent de andere vraag zal je antwoord krijgen.

Groetjes
                      Marc

Comment

Voor mij ook de kleur,ondanks het glimmende gelaat,toch mooi model,grts,Jozef
                        Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Bedankt Jozef.
                          De volgende keer dat ze komt krijgt ze van "het lapke." (Poeder)

Groetjes
                          Marc

Comment

IK doe niet aan modellenfotografie, maar kan deze toch zeker pruimen(zoals ze zeggen). Ik vind het toch een knappe plaat.

Grt,

Jean-Pierre

Comment

Ja Jean-Pierre maar heb elders al gezien dat het nog beter zou kunnen hoor.
                              Ben er nog volop aan het oefenen en vind het verdorie niet makkelijk.
                              Bedankt voor je mening.

Groetjes
                              Marc

Comment

Working...
                              X