Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geruisloze dood...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geruisloze dood...

Graag uw mening omtrent een eventueel verschil in kwaliteit. Kan wel zijn dat de ene al wat "warmer" afgewerkt is dan de andere, of wat meer contrast heeft...Maar heb het nu specifiek over kb'tjes.

1.1/640s - f5 - iso400 - 500mm
    300 Kb

2.Identieke versie als hierboven maar 57 Kb

3.53 Kb - te verwaarlozen versie...

Opgenomen in vrije natuur.
    Bedankt om te kijken
    Marc
    Last edited by Brombeer; 4 april 2013, 13:20.
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Re: Geruisloze dood...

mooi in de vlucht genomen.....
    groetjes aline

Comment

mooi en graag de eerste.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
        Graag uw mening omtrent een eventueel verschil in kwaliteit. Kan wel zijn dat de ene al wat "warmer" afgewerkt is dan de andere, of wat meer contrast heeft...Maar heb het nu specifiek over kb'tjes.
        De 300 Kb wint het ruimschoots van de 53 Kb.
        Kleuren en detaillering op de kop zijn stukken beter.

Maar het is wel lastig beoordelen wanneer er ook nog verschillen zijn
        ingebracht op het punt van afwerking. Beter om zoiets gelijk te houden.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

mooi foto!!
          heb ze eens naast elkaar gezet (in 2 verschillende tabbladeren)
          het eerste wat opvalt is dat het 'ooggeel' in je eerste foto feller is.
          Dan zie je ook iets meer ruis (of misschien pixels?) in je 2e foto

dus hou ik het hier bij de eerste
          (ikzelf stel mijn bestandsgrootte via BDSizer in op 550 kb)
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

De eerste is duidelijk beter van kwaliteit.
            Wat meteen opvalt is dat je bij de tweede meer ruis hebt.
            Voorts komen in de eerste de kleuren beter eruit.
            Als je dan wat beter gaat kijken kan je op de tweede ook artifacten zien, vooral aan de rand van de onderkant vleugel.

Verder een knappe foto! Je ziet zo de concentratie in die blik. Mooie dof.
            Groetjes,
            Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              De 300 Kb wint het ruimschoots van de 53 Kb. Kleuren en detaillering op de kop zijn stukken beter.
              Maar het is wel lastig beoordelen wanneer er ook nog verschillen zijn ingebracht op het punt van afwerking. Beter om zoiets gelijk te houden.
              Naar aanleiding van deze opmerking nog één exemplaar toegevoegd. Heb ze voor het gemak genummerd.
              1. Is de versie zoals ze zou moeten zijn.
              2. De laatst toegevoegde versie aan 57 Kb = wél dezelfde foto als in 1.
              3. Deze versie mag verwaarloosd worden aangezien het een andere bewerking betrof.

De raad welke ik kreeg van de host: de foto's op de volle bestandsgrootte plaatsen op de webruimte en daarna hier op het forum zelf dmv "resize" de correcte resolutie inbrengen (in dit geval 900 x651) Dat is nog een grotere ramp
              Eindconclusie...nog wat verder boeren met deze ruimte die net voor een jaar betaald werd...Ofwel naar volgend jaar toe uitkijken naar ander hosting service.

Noenkel: misschien nog even meegeven dat bewerking en plaatsing op twee verschillende pc's gebeuren. De foto wordt onmiddellijk aan de bron omgezet naar 900 Pix en haalt voldoende Kb's. Het is echter de host die hem "ongewenst/ongevraagd" nogmaals gaat comprimeren.

Bedankt
              Marc

Comment

Naar aanleiding van deze opmerking nog één exemplaar toegevoegd......
                waarom..?
                ---
                3.1.5 Fotohoek: Update’s
                grt,bouk.

Comment

Naar aanleiding van deze opmerking nog één exemplaar toegevoegd. Heb ze voor het gemak genummerd.
                  1. Is de versie zoals ze zou moeten zijn.
                  2. De laatst toegevoegde versie aan 57 Kb = wél dezelfde foto als in 1.
                  3. Deze versie mag verwaarloosd worden aangezien het een andere bewerking betrof.

De raad welke ik kreeg van de host: de foto's op de volle bestandsgrootte plaatsen op de webruimte en daarna hier op het forum zelf dmv "resize" de correcte resolutie inbrengen (in dit geval 900 x651) Dat is nog een grotere ramp
                  Eindconclusie...nog wat verder boeren met deze ruimte die net voor een jaar betaald werd...Ofwel naar volgend jaar toe uitkijken naar ander hosting service.

Noenkel: misschien nog even meegeven dat bewerking en plaatsing op twee verschillende pc's gebeuren. De foto wordt onmiddellijk aan de bron omgezet naar 900 Pix en haalt voldoende Kb's. Het is echter de host die hem "ongewenst/ongevraagd" nogmaals gaat comprimeren.

Bedankt
                  Marc
                  Ook nu bij 1 en 2 heeft 2 minder kleur en detail en ik zie artefacten en ruis.

Als je een nieuwe fietsband hebt gekocht die niet goed is, gooi je hem weg.
                  Waarom doormodderen met een host die niet deugt.
                  Ik werk al -tig jaar met Picasawebs. Voor kwaliteit wil ik wel betalen.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

Comment

Waarom wil je dat nu weten? De eerste is veruit de beste, zie je ook in de mooie egale achtergrond.
                    facebook
                    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      waarom..?
                      ---
                      3.1.5 Fotohoek: Update’s
                      grt,bouk.
                      Omdat Plaatwerker terecht opmerkte dat twee verschillende bewerkingen niet makkelijk te vergelijken zijn. Mocht ik jou daar mee plezieren wil ik gerust de derde verwijderen...maar dan slaan de commentaren weer op niets.

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                      Ook nu bij 1 en 2 heeft 2 minder kleur en detail en ik zie artefacten en ruis.

Als je een nieuwe fietsband hebt gekocht die niet goed is, gooi je hem weg.
                      Waarom doormodderen met een host die niet deugt.
                      Ik werk al -tig jaar met Picasawebs. Voor kwaliteit wil ik wel betalen.
                      Deze fietsband is vorige maand nog maar betaald (spreek hier ook niet over 5 of 10 €)en aangezien deze ruimte ook nog andere zaken herbergt die niet zomaar één twee drie verplaatst kunnen worden.
                      Bij het aanschaffen van andere ruimte gaan ook alle bestaande links met geplaatste foto's om zeep.
                      Deze wijziging om nogmaals te gaan comprimeren is nog maar zeer recentelijk in voege getreden...en zoals gewoonlijk zal er wel ergens een bericht gepasseerd zijn van tig bladzijden met gewijzigde gebruikersvoorwaarden....(die zelden of nooit volledig doorgenomen worden.)

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                      Waarom wil je dat nu weten? De eerste is veruit de beste, zie je ook in de mooie egale achtergrond.
                      Omdat ik aan het sukkelen ben met mijn Kb'tjes Jill en dit op een zo min mogelijk ingrijpende wijze graag in orde zou krijgen.

Groetjes
                      Marc

Comment

Voor mij nog altijd de eerste de beste,
                        Mvg, Dylan.
                        Fotografie is mijn passie.

Comment

marc ga ook voor de 300kb dus de eerste,grts,Jozef
                          Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Omdat Plaatwerker terecht opmerkte dat twee verschillende bewerkingen niet makkelijk te vergelijken zijn. Mocht ik jou daar mee plezieren wil ik gerust de derde verwijderen...maar dan slaan de commentaren weer op niets.
                            OK, maar waarom er dan een te verwaarloze versie er bij plaatsen..?
                            grt,bouk.

Comment

Vriendelijke dank xDylan en Jozef.

Ik weet genoeg. Ben de zaken elders gaan bekijken en het heeft geen zin om hier nog op dergelijke wijze foto's te plaatsen, tot dit opgelost is. Dus zal maar beginnen uitkijken naar (voorlopig) een bijkomende host die geen ongevraagde/ongewenste handelingen stelt. Misschien bieden de albums van BD een tijdelijk soelaas want zal dat nog even moeten uitpluizen.

Iedereen van harte bedankt om mij te helpen in deze materie waarbij ook "mijn" kleurtjes me parten spelen.

Bouk: die te verwaarlozen foto stond daar als tweede.

Groetjes
                              Marc

TOEVOEGING:
                              De kwaliteit van de bovenste foto is hetgeen de host tot voor enkele weken leverde. Dit is misschien niet helemaal duidelijk in heel deze retoriek.
                              Last edited by Brombeer; 4 april 2013, 14:30. Reden: Toevoeging

Comment

Working...
                              X