Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

La Plagne

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: La Plagne

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
    ... (met excuses voor het witte randje)
    Groeten,
    Johan
    Dat zat er al in hoor bij het origineel.
    Kennelijk heeft niemand gekeken op zwarte achtergrond.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

@Johan, bedankt om het even aan te passen, op een manier is het beter, maar in realiteit ligt het ergens tussen mijn en jouw resultaat.

@plaatwerker/Johan, de witte rand had ik niet gezien Hoe kan dat eigenlijk ? Heb enkel de foto wat bijgesneden met paint, verder niets...
      Voorlopig kan ik niet meer bewerken, mijn pc waar Lightroom opstaat is stuk. Een vriend gaat hem gratis herstellen, maar dat duurt dan ook wel even... :/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weazel Bekijk bericht
        @plaatwerker/Johan, de witte rand had ik niet gezien Hoe kan dat eigenlijk ? Heb enkel de foto wat bijgesneden met paint, verder niets...
        Zo simpel: je tekent een crop af en daarna verschuif je die per ongeluk over
        de rand van het origineel. Net zo'n heel klein beetje. Of je trekt de crop net
        dat bijna onzichtbare randje over de rand van het origineel.
        Maar wij, wij zien het wel.
        Van kritiek leer ik.

Comment

Mooi beeld. De update is beter maar volgens mij mag het nog iets minder blauw.
          Groetjes,
          Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
            Mooi beeld. De update is beter maar volgens mij mag het nog iets minder blauw.
            De update is NIET beter. Het is voor mij de zelfde foto met een iets andere uitsnede.
            Hoe kan men dat nu beter vinden zonder goed vergelijk toe te passen.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              De update is NIET beter. Het is voor mij de zelfde foto met een iets andere uitsnede.
              Hoe kan men dat nu beter vinden zonder goed vergelijk toe te passen.
              Ik stel voor dat je dan zelf even goed vergelijkt want de update heeft wel degelijk iets minder blauw en wat meer opgelicht, en daarvoor heb ik niet eens mijn programma voor hoeven te openen
              Groetjes,
              Dominic

Comment

Ik stel voor dat je dan zelf even goed vergelijkt want de update heeft wel degelijk iets minder blauw en wat meer opgelicht, en daarvoor heb ik niet eens mijn programma voor hoeven te openen
                Bij nader inzien moet ik hierop terugkomen. Doordat de foto's onder elkaar staan en ik een andere kijkhoek heb op mijn monitor zag ik verschil in helderheid. Door ze langs elkaar te leggen zie ik idd ook geen verschil meer. Mijn excuses.
                Groetjes,
                Dominic

Comment

Ik baseer mij op de update van 19:30.
                  Ik heb beide foto's in PS-E ingeladen en een zelfde punt in de foto
                  gemeten op het blauw. Ik heb bij beide foto's het blauw gemeten
                  met behulp van de filter Blur-average. Bij beide kwam ik uit op de
                  waarde 139.

QED.

excuses aanvaard. het kan de beste overkomen.
                  Van kritiek leer ik.

Comment

Klopt hoor, foto is niet minder blauw, zoals ik al aangaf bij mijn update, ik heb voor de moment geen lightroom dus kan ik ook geen witbalans aanpassen.
                    Kan wel minder lijken, als je net zoals ik een inferieur scherm hebt, dan lijkt de onderste foto minder blauw

Bedankt voor de commentaar en reacties !

Comment

Working...
                    X