Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst. :-)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Herfst. :-)

Testje met nieuwe lens.
    Vooral gekocht om de straat op te gaan, maar aangezien ik even autoloos ben...

Ik vraag me alleen af waar mijn exif gegevens naartoe zijn...
    Maar zoals ik ze wel nog weet : f5.6 1/60 iso100

Dank je wel om te kijken.
    Last edited by jill.tje; 6 oktober 2012, 22:02.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Re: Herfst. :-)

Een klein het is weekend schopje.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Nee, sorry, 't zegt me niks. Zeker niet door die "vlek" in 't midden, onderaan.
      Heb al betere van jou gezien.
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

voor mij een te beperkte dof, diafragma iets dichter knijpen
        mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Maak deze foto nog eens een keer.

Neem de foto vanaf de grond dus een laag standpunt.
          Zorg dat er geen storende elementen op de voorgrond ligt.
          Loop om de paddenstoelen heen en neem de tijd om naar de achtergrond en voorgrond te kijken zodat de paddenstoelen de meeste aandacht krijgt.
          En dan maak je de foto.

Comment

En iedereen maar klagen dat de herfst er weer is he ^^ Met wat extra oefening zal er wel een knap shot uitrollen van deze shrooms
            Bigger aint always better........ Unless you're me!

Comment

Merci mensjes.
              Heb al een paar nieuwe genomen maar ik ga het eerst even laten bezinken.
              Jammer dat er waarschijnlijk door de katten al een paar van de voorste paddestoeltjes gesneuveld zijn.

Probleem is dat is ze maar van of vanvoor of van rechts opzij kan benaderen. Ze staan in een hoek.
              Vanmiddag, als de kleine in dromenland ligt, nog eens rustig bekijken...

Er staan bij mij niet veel paddestoelen, ik ga eens in het bosje hiernaast moeten bij Andréetje, maar 't is daar zo donker he.
              Eigenlijk vind ik die kleine dof net mooi, dat wou ik bereiken. Maar aan de voorgrond begin ik mij ook meer en meer te storen.
              Misschien zou ik die gewoon kunnen wegclonen? Maar toch maar eerst op fotopad, het moet niet te makkelijk zijn he.

Bedankt om de reacties, update volgt vandaag.
              facebook

Comment

Het meeste is hier reeds geschreven, toch wil ik nog eens vermelden dat voor mij persoonlijk de wazige vlek het meest stoort en ook het feit dat het groepje paddenstoelen zo uit de rand tevoorschijn komt.
                De komende dagen weken zullen de foto's van paddenstoelen hier wel weer als..... paddenstoelen uit de grond schieten .
                Groetjes

Comment

Dank je wel Djivan.

Iedereen bedankt om te reageren. Ik ben vanmiddag hopeloos op zoek geweest naar champignonnen, maar ze zitten allemaal te diep verdoken.
                  Heb er wel een paar getrokken in het bosje, maar voel me er niet 100% goed bij.
                  Wil ook geen update plaatsen van 'willen maar niet kunnen'.
                  Een update van deze hierboven heb ik (nog RAW) maar de helft van de champignonnekes zijn al afgebroken en zo... Dan hou ik liever deze.
                  Ga wel eens kijken om die 'vlek' weg te krijgen, want verder sta ik nog achter mijn foto.

Maar ... Heb hier een paar champignonnekes zien passeren, in andere forumdelen ook. Ik moet op chapignonnenpad !!

Wel heel erg bedankt iedereen.
                  facebook

Comment

De kleuren zijn wel mooi. Helaas zoals gezegd een iets te kleine dof en moeilijk bereikbare plaats om ze mooi in beeld te krijgen.

Hier in het bos staat het echt vol met paddestoelen, en serieuze giants, zo groot heb ik ze nog nooit gezien.
                    Groetjes,
                    Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                      De kleuren zijn wel mooi. Helaas zoals gezegd een iets te kleine dof en moeilijk bereikbare plaats om ze mooi in beeld te krijgen.

Hier in het bos staat het echt vol met paddestoelen, en serieuze giants, zo groot heb ik ze nog nooit gezien.
                      Ja hier ook één mega champi !!
                      Maar is hier bosje van de buur, oude man, ligt vol rommel dus ook weer niet zo ok.
                      Maar ik ga dikwijls wandelen in het bos (een echt bos dan) dus ga er nog tegenkomen, wil er zeker wat mooie om fier op te kunnen zijn.

Als er iemand tips heeft om voorgrond te bewerken, heb geprobeerd om te clonen, maar een voorgrond, da's nog altijd iets
                      anders he. Ben wat aan het knoeien.
                      facebook

Comment

buiten die vlek, vind ik het wel een mooie met die beperkte dof (maar ik ben een beperkte doffan)
                        Goeie tips van Jessey, Djivan heeft ook gelijk kwa uit de hoek komen.
                        Tips voor het klonen van die vlek.... ik vrees dat dit een heel moeilijke wordt.
                        ik probeer...
                        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Working...
                        X