Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
mooi van idee en kleur en compo
maar je horizontalen zijn niet echt ...euh... horizontaal.
zou er ook lensvervorming kunnen zijn? Je 2e pilaren van links (kan het nu niet nachecken wegens photoshop-elements-zwartwit-omzetting die nogal zwaar is)
zou er ook lensvervorming kunnen zijn? Je 2e pilaren van links (kan het nu niet nachecken wegens photoshop-elements-zwartwit-omzetting die nogal zwaar is)
Inbreuk op de rechtzinnigheid van noenkelMi wordt veroorzaakt door het feit
dat de fotograaf niet volledig recht en op ooghoogte kan gaan staan ten opzichte
van het onderwerp. Hoe gering ook, er zal perspectievische vertekening plaats
vinden (zowel horizontaal als verticaal). Uit eigen ervaring weet ik dat dit het
makkelijkst is te corrigeren met 'force rectangle' van DxO. Dan houd je nog een
pietsje verkorting in de hoogte over maar dat zie je nauwelijks en kan eventueel
ook nog worden gecorrigeerd door het resultaat in de hoogte iets uit te rekken.
Last edited by Plaatwerker; 4 juli 2012, 23:33.
Reden: tikfout
Inderdaad kon ik het geheel niet op oog hoogte fotograveren .
Inbreuk op de rechtzinnigheid van noenkelMi wordt veroorzaakt door het feit
dat de fotograaf niet volledig recht en op ooghoogte kan gaan staan ten opzichte
van het onderwerp. Hoe gering ook, er zal perspectievische vertekening plaats
vinden (zowel horizontaal als verticaal). Uit eigen ervaring weet ik dat dit het
makkelijkst is te corrigeren met 'force rectangle' van DxO. Dan houd je nog een
pietsje verkorting in de hoogte over maar dat zie je nauwelijks en kan eventueel
ook nog worden gecorrigeerd door het resultaat in de hoogte iets uit te rekken.
Ik ga zo nog even proberen het een en andere rechter te krijgen.
probeer hem eens in zw om te zetten. Dat zou de beelden ten goede komen. (al kun jij daar niets aan doen, maar ik vind persoonlijk, die gele kleur niet zo denderend, ze neemt alle aandacht)
probeer hem eens in zw om te zetten. Dat zou de beelden ten goede komen. (al kun jij daar niets aan doen, maar ik vind persoonlijk, die gele kleur niet zo denderend, ze neemt alle aandacht)
Die gele kleur moet goud voorstellen en aangezien dat in het echt ook zo is verander ik daar niks aan.
ik heb die eens binnengepakt
bewerkt met ShiftN
en dan al de rest van de gewone dingen die ik doe met Elements 9
ik bekom dus een iets meer gouden kleur en een grijzere muur.
Comment