Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Vliegje staat er goed scherp op, maar wat centraal. Ik zou nu onder en rechts (in verhouding) wat snijden zodat hij uit het midden is, en dan in't vervolg meteen je compositie zo maken.
Grt, Ingrid.
Ingrid Vekemans Photography
Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching http://www.ingridvekemans.com
beestje valt wat in het niet tegen dat grote blad.
misschien iets naar voren halen.
grt,bouk.
Ik vond de vorm van het blad eigenlijk heel mooi. Zonder vliegje zou het echter maar saai geweest zijn. Na de commentaar van Ingrid toch een update geplaatst.
Oorspronkelijk geplaatst door IngridVekemansPhotoBekijk bericht
Vliegje staat er goed scherp op, maar wat centraal. Ik zou nu onder en rechts (in verhouding) wat snijden zodat hij uit het midden is, en dan in't vervolg meteen je compositie zo maken.
Grt, Ingrid.
Bedankt voor je commentaar, Ingrid. Ik heb een update geplaatst met het vliegje op de 1/3de snijlijnen. Toch hou ik de eerste erbij voor de reden die ik in mijn antwoord aan bouk heb vermeld. Ik fotografeer nogal veel op gevoel en pas de compositie dikwijls achteraf aan. Zoals met belichting is het natuurlijk beter om zoveel mogelijk ineens goed te hebben als je de ontspanknop indrukt. Vroeger, zeker met dia's, moest het goed zijn, dan was er geen mogelijkheid om achteraf nog iets te verbeteren.
Luc
Comment