Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleur of Zwart-wit ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleur of Zwart-wit ?

    Ik kan niet kiezen.
    Mvg,
    Eddy





    update met meer contrast
    Last edited by eddy007; 3 april 2011, 19:52.
    Smaken verschillen

  • #2
    Re: Kleur of Zwart-wit ?

    zou het kunnen dat deze bewerkt is in Photoshop ofzo? vind links en rechts het haar van de jonge man nogal raar overkomen, niet zo netjes.
    sorry als ik mis ben.

    Mvg,
    Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

    Comment


    • #3
      Re: Kleur of Zwart-wit ?

      ik kan je ook niet helpen kiezen, vind ze allebei mooi! En een lief model!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Kleur of Zwart-wit ?

        Ik vind de kleurenversie beter,het is een mooie en frisse foto,de jonge kerel straalt en leeft,en dit is helemaal anders in de zwart-wit versie. Ik zou hem wel een beetje anders uitsnijden,onderaan tot halfweg het driehoekje in zijn pull en bovenaan ietsje van het haar weg,denk dat hij zo nog beter zal ogen Grtjes Francine
        Zo veel mensen, zoveel meningen
        Groetjes Francine

        Comment


        • #5
          Re: Kleur of Zwart-wit ?

          Dat is inderdaad moeilijk om te kiezen
          zou zeggen zw/w, maar dan vind ik de kleuren ook weer mooi van de kleurfoto
          mooie foto, mooi modelleke
          grt Rosie
          GROETJES ROSIE
          Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
          panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

          Comment


          • #6
            Re: Kleur of Zwart-wit ?

            Knap portret en ik ga voor de zw/w versie.
            De bewerking heeft sporen nagelaten rondom het haar en dat is en beetje jammer.
            Jean Pierre.

            Comment


            • #7
              Re: Kleur of Zwart-wit ?

              Ik ga voor kleur. Hij lijkt levendiger en meer zichzelf zo.

              Comment


              • #8
                Re: Kleur of Zwart-wit ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
                Ik vind de kleurenversie beter,het is een mooie en frisse foto,de jonge kerel straalt en leeft.

                Ik volg hier maar dit betekent niet dat de ZW/W niet goed is hoor.
                There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
                (Ansel Adams)

                Comment


                • #9
                  Re: Kleur of Zwart-wit ?

                  Laat hem zelf eens kiezen. Ik zou persoonlijk gaan voor de kleurversie, daar lijkt de zwart-
                  witte maar een slap afkooksel van. Die met kleur sprankelt meer, geeft een extraatje aan
                  zijn jeugdigheid en iets heel hedendaags.
                  Bij zwart wit heb ik altijd zoiets als dat dit een herinnering is. Dat zal het ook wel worden.
                  Maar is het nog niet. Laat hem nog maar een beetje hier, in het nu. Jong en stralend en fris.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kleur of Zwart-wit ?

                    Ik vind ze beiden heel mooi. Mooie blik die je daar hebt vastgelegd! Wat het haar betreft, volg ik de anderen wel: het lijkt bewerkt. Jammer, maar ik weet ook dat dit helemaal niet makkelijk is. 'k Ben er zelf nog nooit in geslaagd om een kapsel deftig te selecteren...
                    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kleur of Zwart-wit ?

                      ga voor kleur, vind de zwart/wit niet echt zwart/wit.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kleur of Zwart-wit ?

                        de zw/w is mi geen goede omzetting
                        de kleuren ogen ook wat flets, maar dit is toch een knap portret
                        mvg Wilfried

                        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kleur of Zwart-wit ?

                          Mooi portret, zw mag meer contrast hebben volgens mij.
                          Maar ik mis hier een klein beetje levendigheid of net een ietske meer ... Vraag me niet waarom, maar misschien had een asymmetrische compo hier wel gewerkt ? Of misschien komt het door die witte achtergrond ? Langs de andere kant moet eenvoud ook kunnen en hoeft het natuurlijk niet altijd met toeters en bellen te zijn.De jongen heeft zich echter
                          goed van taak gekweten en mooi contact gemaakt met de fotograaf.
                          groeten,
                          deka
                          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kleur of Zwart-wit ?

                            zw/w kan hier wel gezien de achtergrond en de kleur van oa kledij, maar deze vind ik wat punch missen. Voor zo'n jonge kerel mag het wat dynamischer zijn. Dus een moeilijke keuze, maar ik ga voor de kleurversie.
                            Tcch ook knap die blik vastgelegd
                            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                            "Casu Consulto - Modo Fac"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kleur of Zwart-wit ?

                              Ga ook voor de kleurversie, de omzetting naar Z/W is niet echt geslaagd.
                              Photography is an art of observation.

                              Comment

                              Working...
                              X