Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5 voor 12 voor ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 5 voor 12 voor ...

... de glazenwasser
    Tips en commentaar welkom,
    groeten,
    deka

There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Re: 5 voor 12 voor ...

had een groter deel van het venster genomen en het had zo een kerstkaart geweest
    Canon eos 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drekepeke Bekijk bericht
      had een groter deel van het venster genomen en het had zo een kerstkaart geweest
      Ik ben niet zo gek op kerstkaarten.

Ik vind het een mooie foto door de prachtige kleuren.

Ook denk ik dat hij nog mooier kan worden door het snijpunt van de raamstijlen te
      positioneren op 1/3 van boven en 1/3 van links en daarna zo te croppen dat de
      rechterstijlen en de onderrand verdwijnen. Ik heb het hier thuis uitgeprobeerd met een download.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

drekepeke,plaatwerker,
        Bedankt voor het kijken en het commentaar.

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
        Ik ben niet zo gek op kerstkaarten.

Ik vind het een mooie foto door de prachtige kleuren.

Ook denk ik dat hij nog mooier kan worden door het snijpunt van de raamstijlen te
        positioneren op 1/3 van boven en 1/3 van links en daarna zo te croppen dat de
        rechterstijlen en de onderrand verdwijnen. Ik heb het hier thuis uitgeprobeerd met een download.
        Plaatwerker,
        Ik probeerde je tips uit, maar die leveren volgens mij dan een totaal ander beeld op ... Persoonlijk krijg ik dan een beetje het gevoel dat de nadruk wat teveel op het "kruis gevormd door de raamstijlen " komt te liggen.Ik verlies hier dan ook een beetje het "venstergevoel". Ook vond ik het "mini"streepje licht op het rechterraamkozijn wel iets hebben. En dat verlies ik dan bij de door jou voorgestelde crop. Toch bedankt voor je tips, ik was hierdoor toch weer een tijdje zoet met deze foto en bekeek hem dus nog eens goed van alle kanten. Ook je tips bewijzen weer meer eens al te goed dat foto's op verschillende manieren kunnen bekeken en geïnterpreteerd worden.
        groeten,
        deka

Comment

Als de ruitenwasser ze 5 na 12 nog heeft gewassen dan is de boodschap en de inhoud verdwenen die ik hier goed kan volgen en een leuke foto heeft opgeleverd
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            Als de ruitenwasser ze 5 na 12 nog heeft gewassen dan is de boodschap en de inhoud verdwenen die ik hier goed kan volgen en een leuke foto heeft opgeleverd
            sluit me aan
            eos 600 d
            lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Tijd om je ramen te lappen Mevr. Deka, ipv. heel de tijd met je fototoestel bezig te zijn
              Mooi werk, vroeg me alleen af of er (enkel) onderaan niet een beetje meer houtwerk mocht overgebleven zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht

Plaatwerker,
                Ik probeerde je tips uit, maar die leveren volgens mij dan een totaal ander beeld op ...
                Klopt. Ik realiseer me eens te meer door jouw antwoord dat je één opname op zoveel
                verschillende wijzen kunt benaderen. Mijn benadering was een wat abstracte.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Een mooi en rustig beeld. Ik vraag me ook af of ze niet nog beter zou geweest zijn met wat meer hout onderaan.
                  Luc

Comment

G.R., Palac,steenkst,plaatwerker,LucFt,

Bedankt voor het kijken en het commentaar.

Oorspronkelijk geplaatst door steenkst Bekijk bericht
                    Tijd om je ramen te lappen Mevr. Deka, ipv. heel de tijd met je fototoestel bezig te zijn
                    Mooi werk, vroeg me alleen af of er (enkel) onderaan niet een beetje meer houtwerk mocht overgebleven zijn?
                    Steekst, een mens moet zijn prioriteiten weten te leggen, en misschien gaat het ramen lappen net iets minder vlot dat fotograferen ???
                    Een foto met meer houtwerk onderaan heb ik wel, maar dan zat de lichtinval iets anders ... dus helaas zal je op je honger moeten wachten wat betreft wat meer houtwerk onderaan.

Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
                    Een mooi en rustig beeld. Ik vraag me ook af of ze niet nog beter zou geweest zijn met wat meer hout onderaan.
                    Luc
                    Ook jou zal ik moeten teleurstellen wat betreft meer hout ...

Comment

Working...
                    X