Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Ik volg een cursus digitale fotografie in avondles en dit is één van mijn eerste foto's. Ik ben een echte beginner en weet nog niet echt welke richting ik uit wil in de fotografie.
Als je nu nog niet weet welke richting je uit moet dan zul je dat hier wel horen:
Deze richting
dit overstijgt ver de beginnershoek. en ik denk niet dat dit beginnersgeluk is.
Zou zo in een ijzingwekkend spannende filmscene kunnen.
Groeten, Bert
We moesten gewoon in het gebouw van de school op zoek naar wederkerende vormen. Ik had de twee muren van de gang in gedachten en de ramen in de deur. Maar ik vind deze waar het meisje er bij zit mooier dan diegene zonder.
Heb mezelf een Nikon D90 gekocht en probeer nu te ontdekken wat je daar allemaal mee kan. Is trouwens echt één van mijn eerste foto's die ik niet op automatisch getrokken heb
Mooie foto hoor voor een 'beginner'.
Leuk lijnenspel en de aanwezigheid van dat meisje is een plus (zeker omdat je niet kan zien wat ze daar zit te doen achter die muur).
Ahzo, ben jij leerling of leerkracht?
In ieder geval een dikke respect. "den A-blok" is nu niet meteen het meest fotogenieke gebouw.
Want effe ter informatie, in de gangen heb je geen enkel sprietje lichtinval. En de zwakke TL-lampjes die hangen dan 5M boven u hoofd xD.
De foto zelf vind ik wel iets hebben.
Mss enkele kleine details, haal die oranje papieren maar van de muur voor je foto en plak ze er eventueel terug achteraf op.
Ook had ik enkele mm hoger gemikt zodat ik nog een stukje muur zag boven de deur. Ook al is er niets van af gevallen, nu lijk het alsof hij is "afgesneden".
Mss ook proberen om die brandkast te vermijden, 't zal wellicht niet makkelijk zijn als je dat meisje er nog op wilt, maar moeilijk gaat ook .
PS: ben je trouwens content over die D90? Kben van plan m'n spaarcentjes er ook aan te geven .
"Moest iedereen elkaar zo graag zien, zoals ze mij graag zien, dan zou de wereld een veel betere plaats zijn." Muhammed Ali
VePix.be is the place to be :-D.
Ahzo, ben jij leerling of leerkracht?
In ieder geval een dikke respect. "den A-blok" is nu niet meteen het meest fotogenieke gebouw.
Want effe ter informatie, in de gangen heb je geen enkel sprietje lichtinval. En de zwakke TL-lampjes die hangen dan 5M boven u hoofd xD.
De foto zelf vind ik wel iets hebben.
Mss enkele kleine details, haal die oranje papieren maar van de muur voor je foto en plak ze er eventueel terug achteraf op.
Ook had ik enkele mm hoger gemikt zodat ik nog een stukje muur zag boven de deur. Ook al is er niets van af gevallen, nu lijk het alsof hij is "afgesneden".
Mss ook proberen om die brandkast te vermijden, 't zal wellicht niet makkelijk zijn als je dat meisje er nog op wilt, maar moeilijk gaat ook .
PS: ben je trouwens content over die D90? Kben van plan m'n spaarcentjes er ook aan te geven .
De les begint om 18u30 en deze foto is genomen om iets na 19u, dus dan was er sowieso al minder licht inval. En de brandkast zou ik er eventueel kunnen af photoshoppen, maar 'k heb bewust 'nog' niets veranderd aan deze foto voor ik hem hier plaatste, gewoon om de commentaren eens te horen.
Ik heb heel wat opzoek werk gedaan om de juiste kodak te kopen en ben uiteindelijk op de D90 gekomen. Ik ben er heel content van, ok ik ken er alle opties nog niet van, maar daarom volg ik ook deze cursus
....Ik heb heel wat opzoek werk gedaan om de juiste kodak te kopen en ben uiteindelijk op de D90 gekomen.....
Een D90 is geen kodak maar een Nikon volgens mij
Over de foto, heel uniek standpunt maar persoonlijk had ook ik iets hoger gericht, net boven die lijn in de vloer dan had je tevens de bovenkant van de deur mee.
De foto roept iets misterieus op, je stelt jezelf vragen over dit plaatje, je gaat verder zoeken naar het wie en waarom.
Als dit één van je eerste foto's is en het was de bedoeling om deze sfeer vast te leggen....chapeau
Over de foto, heel uniek standpunt maar persoonlijk had ook ik iets hoger gericht, net boven die lijn in de vloer dan had je tevens de bovenkant van de deur mee.
De foto roept iets misterieus op, je stelt jezelf vragen over dit plaatje, je gaat verder zoeken naar het wie en waarom.
Als dit één van je eerste foto's is en het was de bedoeling om deze sfeer vast te leggen....chapeau
grts
Sieg
Hey Sieg
Mijn fototoestel stond zoals je kan zien op de grond, als ik een statief had gebruikt had ik idd het bovenste van de deur mee gehad. Maar zover zitten we nog niet in de les
Iedereen alvast bedankt voor de leuke commentaren.
....de juiste kodak....Heb mezelf een Nikon D90 gekocht en probeer nu te ontdekken wat je daar allemaal mee kan.
Een veel voorkomende Belgische gewoonte om op vanalles maar een merknaam te plakken en dan veelal nog de verkeerde ook.
Een balpen is een BIC, een kauwgum is een CHICK en zo zijn er nog een heel pak.
Ik kan daar wel mee leven;
MAAR EEN NIKON EEN KODAK NOEMEN IS ABSOLUUT ONTOELAATBAAR
en voor de Canon liefhebbers:
EEN CANON EEN KODAK NOEMEN IS ABSOLUUT ONTOELAATBAAR
En voor de Sony, Minolta, Pentax liefhebbers: ....hetzelfde verhaal.
Een veel voorkomende Belgische gewoonte om op vanalles maar een merknaam te plakken en dan veelal nog de verkeerde ook.
Een balpen is een BIC, een kauwgum is een CHICK en zo zijn er nog een heel pak.
Ik kan daar wel mee leven;
MAAR EEN NIKON EEN KODAK NOEMEN IS ABSOLUUT ONTOELAATBAAR
en voor de Canon liefhebbers:
EEN CANON EEN KODAK NOEMEN IS ABSOLUUT ONTOELAATBAAR
En voor de Sony, Minolta, Pentax liefhebbers: ....hetzelfde verhaal.
Groeten, Bert
Ik woon in Antwerpen, en alles waar je een foto mee kan nemen wordt hier kodak genoemd.
Na enig zoekwerk ben ik er achter gekomen hoe jij om 18:30 nog op school kon zijn. Blijkbaar geeft m'n school ook avondlessen fotografie (en ik weet daar niets van, ).
Trouwens goed dat je je toestel leert kennen via cursus. Ikzelf heb het me aangeleerd via google en zelf eens op alle knoppetjes te duwen. Ook heb ik toen voor het eerst een handleiding gelezen zo veel woorden dan daar in staan seg. Maar dat heeft zowel hoogtepunten als hele grote dieptepunten gekent op gebied van foto's.
Ik zelf heb een Nikon D40, kwas toen nog maar 15 jaar en dus geen vakantiejob. Dus moest ik het doen met de sponsoring van m'n ouders. En die wouden me geen duur toestel geven want het was "maar een bevlieging", 2-jaar later loop ik nog elke dag foto's te trekken haha.
"Moest iedereen elkaar zo graag zien, zoals ze mij graag zien, dan zou de wereld een veel betere plaats zijn." Muhammed Ali
VePix.be is the place to be :-D.
Nee is een uitsluitend vlaamse gewoonte en overwegend in het Antwerpse. Heeft niets met belgie te maken. Trouwens mijne Stylo schrijft ni goe en zal direct is mijnen bic pakken
Comment