Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloem en zaad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bloem en zaad

Goeiemiddag
    kommentaar is altijd welkom
    F8
    iso 800

groeten
    Paul

Re: Bloem en zaad

Commentaar...

ik vind er eigenlijk niet zoveel speciaals aan... probeer interessanter standpunt te nemen of wat meer in detail te gaan trekken.
    alvast goede poging keep it up

grts,
    Hans
    Last edited by Hanzzz; 28 augustus 2010, 16:17.
    Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
    My travel photography site

Comment

Hallo, ik ben zelf nog maar pas bezig met fotografie maar heb toch een kleine opmerking bij jouw foto. Ik zie dat je iso 800 hebt gebruikt dus vroeg ik me af waarom? Dit is vrij hoog, en wordt normaal enkel gebruikt voor binnen / s' avonds of slecht weer dacht ik?

Dit is wat ik geleerd heb dus graag zou ik ook willen weten of ik juist zit of niet zodat ik hier ook uit leer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jona B. Bekijk bericht
        Hallo, ik ben zelf nog maar pas bezig met fotografie maar heb toch een kleine opmerking bij jouw foto. Ik zie dat je iso 800 hebt gebruikt dus vroeg ik me af waarom? Dit is vrij hoog, en wordt normaal enkel gebruikt voor binnen / s' avonds of slecht weer dacht ik?

Dit is wat ik geleerd heb dus graag zou ik ook willen weten of ik juist zit of niet zodat ik hier ook uit leer.
        Bedankt voor de reakties.
        Jona, ik heb de iso wat hoger gezet om de kleur van het witte zaad, die is wit, echt goed wit te laten worden. Een beetje overbelichten met iso dus, experimentje.(om te zorgen dat wit niet bruinig wordt)
        Gr. Paul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulAlink Bekijk bericht
          Bedankt voor de reakties.
          Jona, ik heb de iso wat hoger gezet om de kleur van het witte zaad, die is wit, echt goed wit te laten worden. Een beetje overbelichten met iso dus, experimentje.(om te zorgen dat wit niet bruinig wordt)
          Gr. Paul
          Welke andere instellingen van je camera heb je nog veranderd om te overbelichten ?
          Enkel de ISO's veranderen geeft normalerwijze geen overbelichting, tenzij je boven de limieten van je camera gaat.

ISO's opdrijven doe je als je met sluitertijd en diafragma samen niet voldoende licht kan maken. Eerst sluitertijd en diafragma, omdat die geen invloed hebben op je beeldkwaliteit. Door de ISO's op te drijven, ga je het beeld ruisvoller maken, en ga je het dynamisch bereik (contrast licht/donker) afzwakken.
          Dit is dus geen goeie manier.

Uw wit is trouwens veel te wit, waardoor alle detail uit de witte partijen is, en doordat ze overbelicht zijn, lijkt het beeld veel minder aangenaam. Die pluizen zijn inderdaad wit, maar ze zijn ook niet zo fel wit, als dat jij hier op de foto laat zien.

Mvg
          Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            Welke andere instellingen van je camera heb je nog veranderd om te overbelichten ?
            Enkel de ISO's veranderen geeft normalerwijze geen overbelichting, tenzij je boven de limieten van je camera gaat.

ISO's opdrijven doe je als je met sluitertijd en diafragma samen niet voldoende licht kan maken. Eerst sluitertijd en diafragma, omdat die geen invloed hebben op je beeldkwaliteit. Door de ISO's op te drijven, ga je het beeld ruisvoller maken, en ga je het dynamisch bereik (contrast licht/donker) afzwakken.
            Dit is dus geen goeie manier.

Uw wit is trouwens veel te wit, waardoor alle detail uit de witte partijen is, en doordat ze overbelicht zijn, lijkt het beeld veel minder aangenaam. Die pluizen zijn inderdaad wit, maar ze zijn ook niet zo fel wit, als dat jij hier op de foto laat zien.

Mvg
            Chris
            Ik zal er rekening mee houden volgende keer, dit was een experimentje.
            Bedankt voor je reaktie, heb ik weer wat geleerd.
            Groetjes
            Paul

Comment

Als je de pluis wit wil weergeven of de kleur die het effectief heeft is het misschien beter een puntmeting te doen op de witte pluisjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jona B. Bekijk bericht
                Als je de pluis wit wil weergeven of de kleur die het effectief heeft is het misschien beter een puntmeting te doen op de witte pluisjes.
                Dan krijg je grijze pluisjes... tenzij je 2 stops overbelicht.

Mvg
                Chris

Comment

in lightroom kan je ook makkelijk een bepaald deel verlichten

mooie foto maar iets te druk volgens mij
                  Nikon Z7ii + NIKKOR Z 24-70mm F/4.0 S + Tamron 70-200mm F/2.8 | Semi-professioneel | https://500px.com/deefken
                  |Twitter: Deefken |Facebook : Creativision | Instagram | Tips zijn welkom!

Comment

Working...
                  X