Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stevig duel!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stevig duel!

Onze zoon (in't paars) in een stevig duel op de plaatselijke velden van SW Harelbeke.
    Graag tips en commentaar...het kan nog véél beter! greetz Andy

DSLR-A100 - F4.5 - ISO 200 - 1/2000 - BPA 75mm.

Re: Stevig duel!

prachtig shot, technish zeker in orde: beweging stilgelegd, de bal in beeld, geen stukken ledematen die buiten het kader vallen, scherp (hoewel de kwaliteit van de foto niet te goed is, maar ik neem aan dat dit komt door te resizen voor BD). Voor mij een
    Schilderen is beginnen met een wit doek en elementen toevoegen. Fotografie is beginnen met een overvolle wereld en dingen wegfilteren.

Comment

Bedankt, het comprimeren van de foto doet er zeker geen goed aan. Toch heb ik iets bij deze foto van ...hmm er ontbreekt hier toch iets. Kan ook mijn gevoel zijn...blijven oefenen.

Comment

Ik weet niet dat de originele foto het toelaat, Maar probeer eens de regel van derde toete passen voor de bal. Verdeel de foto horizontaal en vertikaal in drie delen.
        Probeer dan eens te croppen zodanig dat de bal op één van de snijpunten komt te liggen
        en geef de spelers bovenaan iets meer plaats want uw zoon gaat zich pijn doen aan de bovenste rand van het kader.
        Ik denk ook dat een iets lager standpunt een beter resultaat gaat geven.
        Voor de rest vind ik het een prima foto.
        Probeer ook, als het gaat over foto's van kinderen en familieleden, om kritisch te blijven. We hebben de neiging op zo'n moment te denken dat alles goed is. In den aard van "Mijn kind, mooiste kind". probeer de foto te beoordelen alsof het een foto is van een vreemde.
        Als je toestel beschikt over de stand continu "in serie" fotograferen, gebruik die dan ook.
        De profesionele gaan ook zo te werk. Die maken 10 en meer foto's achter elkaar in de continustand van één scene, alsof ze een film maken en dan nemen ze de beste foto uit de reeks.
        Anders moet je veel geluk hebben dat die ene foto de goeie is.
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

Bedankt Ronny voor de tips en uitleg! Spijtig genoeg kan ik bij deze foto de regel van derde niet toepassen (was al gecropt). Bij sportfotografie neem ik ze wel altijd in " serie". dat had ik wel al snel door . Het blijft wel altijd zoeken naar de meest optimale instellingen (diafragma- iso - sluitertijd) als je de moeite neemt om manueel in te stellen. En gezien voetbal sterk afhangt van de "weergoden" is zoeken naar de juiste witbalans ook alweer geen pretje. We blijven proberen, wat staat er op een tramkaart...."niet pleujen"! Greetz en bedankt.

Comment

nog een paar dingen die je keer kan uitproberen:

probeer eens shutterpriority ipv volledig manueel. Schiet in RAW formaat, kan je achteraf op je gemakje de witbalans instellen
            Schilderen is beginnen met een wit doek en elementen toevoegen. Fotografie is beginnen met een overvolle wereld en dingen wegfilteren.

Comment

shutterpriority: eventjes opgezocht...op sluitertijd voorkeur. Ga ik ook eens proberen, thx.

Comment

Working...
              X