Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Moon Lake (2)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sun Moon Lake (2)

beginnershoek Dit hoort in showcase thuis (vind ik)
    toch een paar kleine opmerkingskes:
    - het BD SIZER ding links onder wegdoen.
    - aan de rechterkant van de loopbrug even veel ruimte laten als links (dus een stukske wegsnijden. Of;
    - links of rechts wegsnijden tot aan de brug zodat één van de lijnen precies uit de hoek vertrekt.

Maar ook zonder deze aanpassingen een plaat om tegen de muur te hangen.
    Persoonlijk vind ik het zwakke contrast in de achtergron wel mooi in dit geval.

groeten, Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

Comment

Zeer mooie

Comment

Kan iemand mij misschien uitleggen wat er bedoeld wordt met tonvorming? Kan niets opmerkelijks zien aan de foto, vind hem erg mooi.

Comment

Prachtige foto !

Muggeziften : graag, daar leer ik van.

Groet,

Jan

Comment

Prachtige foto.

Kon ik maar eens zo ene afleveren in de beginnershoek.

Groeten,
            wistofus.
            Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
            iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
            Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drienepien Bekijk bericht
              Kan iemand mij misschien uitleggen wat er bedoeld wordt met tonvorming? Kan niets opmerkelijks zien aan de foto, vind hem erg mooi.
              Ga eens een foto maken van een perfect vierkant met het centrum van je zoekerbeeld op het snijpunt van de diagonalen.
              Zorg dat het vierkant (of de rechthoek) zoveel mogelijk beeldvullend is.
              Neem de foto. Bekijk het resultaat.
              Als de zijden nu naar buiten bollen, heb je tonvormige vertekening.
              Hollen ze naar binnen dan is het een kussenvormige vertekening.
              Deze vertekeningen kan je heel goed corrigeren in Photoshop (Elements).

In deze foto kan je zien dat de onderste rechte lijn in het midden wat doorzakt.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                beginnershoek Dit hoort in showcase thuis (vind ik)
                toch een paar kleine opmerkingskes:
                - het BD SIZER ding links onder wegdoen.
                - aan de rechterkant van de loopbrug even veel ruimte laten als links (dus een stukske wegsnijden. Of;
                - links of rechts wegsnijden tot aan de brug zodat één van de lijnen precies uit de hoek vertrekt.

Maar ook zonder deze aanpassingen een plaat om tegen de muur te hangen.
                Persoonlijk vind ik het zwakke contrast in de achtergron wel mooi in dit geval.

groeten, Bert
                Zo, heb in photoshop wat bijgesneden is inderdaad wat beter! Ik hou het ook liever bij het zwakke contrast geeft het ochtendelijk gevoel weer...

Bedankt voor alle complimenten, en hoort thuis hoor in de beginnershoek ben nog maar jaartje bezig met fotograferen en heb het gevoel dat bij deze foto weinig zelf heb moeten doen het licht was er en de prachtige natuur was er ,dus op het knopje drukken was voldoende

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ely Bekijk bericht
                  Zo, heb in photoshop wat bijgesneden is inderdaad wat beter! Ik hou het ook liever bij het zwakke contrast geeft het ochtendelijk gevoel weer...

Bedankt voor alle complimenten, en hoort thuis hoor in de beginnershoek ben nog maar jaartje bezig met fotograferen en heb het gevoel dat bij deze foto weinig zelf heb moeten doen het licht was er en de prachtige natuur was er ,dus op het knopje drukken was voldoende

Nou doe je jezelf toch echt wat tekort, wat deze foto betreft.
                  Jij maakt de compositie, jij kiest het standpunt, jij stelt de camera in en jij bepaalt het moment van de dag dat je de foto neemt.
                  Dus is de beauty van de foto is wel degelijk voor het grootste deel aan jezelf te danken.

Duizend anderen hebben ook aan deze oever gestaan maar waarschijnlijk niet zo'n mooie foto gemaakt.
                  Je hebt gelijk dat de plek ook meehelpt, maar de keuze van op het knopje te drukken , maak jij.

Ga zo door.
                  "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

ik vroeg me ook af waarom zo'n prachtige foto in de beginnershoek staat....Proficiat
                    iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

Comment

welke instellingen heb je gebruikt of kijk ik er overheen?
                      iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blackgirl Bekijk bericht
                        welke instellingen heb je gebruikt of kijk ik er overheen?
                        f=10
                        1/125 sec
                        iso 100
                        18 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
                          Nou doe je jezelf toch echt wat tekort, wat deze foto betreft.
                          Jij maakt de compositie, jij kiest het standpunt, jij stelt de camera in en jij bepaalt het moment van de dag dat je de foto neemt.
                          Dus is de beauty van de foto is wel degelijk voor het grootste deel aan jezelf te danken.

Duizend anderen hebben ook aan deze oever gestaan maar waarschijnlijk niet zo'n mooie foto gemaakt.
                          Je hebt gelijk dat de plek ook meehelpt, maar de keuze van op het knopje te drukken , maak jij.

Ga zo door.
                          Helemaal mee eens.
                          De update is nu wat evenwichtiger.

Groeten, Bert
                          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                          www.bertofotografie.be

Comment

Hoe dan ook, het is en blijft een mooie foto!

Comment

Working...
                            X