Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portretfoto van mijn man

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: portretfoto van mijn man

die bril mag er van mij zeker bij!
    het oog mocht inderdaad ook scherp, maar voor je eerste foto met die lens is het een héél mooi resultaat

groetjes
    hilde
    groetjes
    hilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fabke Bekijk bericht
      Mijn idee was dat, als het gebied rond de ogen scherp is, is het oké. Ik lees nu dat dit niet zo is en dat gans het gezicht scherper had gemoeten.
      Moet je iets genuanceerder zien. De ogen moeten scherp zijn, das een feit, dus scherpstellen op de ogen en indien nodig herkadreren voor de compo die je wil.
      Afhankelijk van het effect die je wil bekomen kan een deel van het gezicht ook OOF (out-of-focus), zolang je maar de aandacht kunt blijven trekken op het gezicht.
      In het geval van jou foto wordt je aandacht eerst of vooral getrokken door de bril en niet door het gezicht. Door een deel van het gezicht OOF te hebben, wordt dit nog versterkt.
      De bril mag er best bij op de foto en is op zich allesbehalve een storend element, enkel door de manier van belichten en scherpstelling doet die hier wat afbreuk. De compo en omzetting zijn prima
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
        Moet je iets genuanceerder zien. De ogen moeten scherp zijn, das een feit, dus scherpstellen op de ogen en indien nodig herkadreren voor de compo die je wil.
        Afhankelijk van het effect die je wil bekomen kan een deel van het gezicht ook OOF (out-of-focus), zolang je maar de aandacht kunt blijven trekken op het gezicht.
        In het geval van jou foto wordt je aandacht eerst of vooral getrokken door de bril en niet door het gezicht. Door een deel van het gezicht OOF te hebben, wordt dit nog versterkt.
        De bril mag er best bij op de foto en is op zich allesbehalve een storend element, enkel door de manier van belichten en scherpstelling doet die hier wat afbreuk. De compo en omzetting zijn prima
        je hebt gelijk, het is inderdaad de bril die met de meeste aandacht gaat lopen.
        bedankt voor de verduidelijking

fabke
        Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

Comment

Working...
        X