Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portretfoto van mijn man

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• portretfoto van mijn man

Een foto van mijn man die zijn krant aan 't lezen is.
    Ben benieuwd, mijn eerste foto op BD.

Fabke
    Last edited by Sannepoes; 18 maart 2010, 07:32. Reden: Foto zichtbaar geplaatst
    Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

Re:

Je moet de foto niet in je titel plaatsen

Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
    Flickr

Comment

Re:

ik weet nog niet wat ik fout gedaan heb maar ik probeer het opnieuw
      dank je
      fabke
      Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

Comment

Re:

Eventjes een tekstje uit "Mijn documenten" gehaald:

Hoe kan je een ingezonden topic wijzigen?

In het venster van een discussie of reactie die je zelf hebt ingezonden, zie jij (en jij alleen) langs de Quote-knop (onder foto of tekst, rechts) nog een andere knop waarop "Aanpassen" staat.
        Als je op die knop klikt, kom je terug op de "snelle, beknopte versie" van jouw oorspronkelijke kladblad. Als je daar onmiddellijk op "Meer opties" klikt, krijg je weer het kladblad met álle toeters en bellen.

Dan kan je eventueel ook de titel van het draadje wijzigen.

Als jouw bericht verbeterd is, gebruik dan (ter controle) de knop "Bericht bekijken voor verzending". Dan komt er boven jouw kladblad een voorbeeld van hoe jouw inzending op de site zal verschijnen. Is er iets fout, dan verbeter je dat op het kladblad en klik je daarna opnieuw op de voorbeeldknop om de verbeterde versie te zien.

Als alles naar wens is, kan je met een gerust geweten op de knop "Bericht versturen" klikken.

Opgelet: die "aanpassen" knop verdwijnt na ± negentig dagen. Als je daarna nog wilt veranderen, moet je de hulp van een moderator inroepen.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

portretfoto van mijn man

[IMG][/IMG]

Hopelijk krijgen we de foto nu wèl te zien.

Fabke

Comment

Re: portretfoto van mijn man

jij had hetzelfde probleem al ik...
            kinderziekte blijkbaar....
            Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

Ja, ik zag het ook juist.
              Alle begin is moeilijk zullen we maar denken he ...

Comment

Had graag enkele reacties gekregen ... van daaruit kan ik leren !!

Comment

Re:

Bedankt Jos,

deze info kan ik goed gebruiken, in 't begin moet je zoveel lezen (en proberen te onthouden ... )

hartelijk dank
                  fabke

Comment

vind hem niet slecht, maar ik had liever het hele gezicht scherper gezien....
                    iets stoort me, ik denk de scherpte op de bril.....
                    het idee is goed, maar je geeft te weinig "informatie" weer volgens mijn gevoel
                    groetjes aline
                    groetjes aline

Comment

Compo vind ik zeer geslaagd, alsook de omzetting.
                      Scherpte zit behoorlijk, maar iets te kleine DOF waardoor de onderkant van het gezicht en neus OOF is en de bril meer de aandacht opeist.
                      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

bedankt voor de reacties, hier kan ik uit leren.

fabke

Comment

het is al gezegd: de bril is wel heel dominant in deze opname.
                          dat komt door het verkeerde accent dat je hebt gelegd met de scherptediepte.
                          en ook omdat er licht reflecteert op de randen van de bril.
                          is gewoon afzetten geen optie, of lijkt het dan niet echt je man meer?

Comment

Re:

Misschien wil je dit ook onthouden:

3.8. Geen dubbelposts

Plaats éénzelfde foto geen tweemaal in verschillende topics/forums van de fotohoek.

Wat wel kan is een totaal andere (ingrijpende) bewerking (bv. HDR), lichte aanpassingen of een andere crop in hetzelfde topic posten.
                            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                              het is al gezegd: de bril is wel heel dominant in deze opname.
                              dat komt door het verkeerde accent dat je hebt gelegd met de scherptediepte.
                              en ook omdat er licht reflecteert op de randen van de bril.
                              is gewoon afzetten geen optie, of lijkt het dan niet echt je man meer?
                              Ik heb deze foto genomen in onze keuken onder de spotlichtjes, vandaar de nogal felle reactie op het brilmontuur. Ook heb ik de foto wat opgescherpt met photoshop. Het is een leesbril, dus die had wel weg gekunnen. Maar, hij was zich niet bewust van het feit dat ik van hem een foto maakte.
                              Die dag had ik juist mijn nieuwe canon 18-200 mm lens gekocht. Wat een verademing na de 18-55 mm kitlens, plots kon ik alles dichtbij halen.
                              Mijn idee was dat, als het gebied rond de ogen scherp is, is het oké. Ik lees nu dat dit niet zo is en dat gans het gezicht scherper had gemoeten.
                              Om precies deze reden heb ik me op BD aangemeld, omdat ik dan van kenners kan horen hoe zij de dingen zien. En ... ik moet nog veel leren dat besef ik wel.
                              vriendelijke groeten,
                              fabke

Comment

Working...
                              X