Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto op dit forum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste foto op dit forum

    Dit is mijn eerste foto op dit forum dus ben benieuwd:




    shoot;

  • #2
    Re: Eerste foto op dit forum

    Je had door je knieën moeten gaan zodat je als achtergrond enkle olken had.
    Nu zie je een streepje stad-bos welke niets toevoegt aan je foto.

    Comment


    • #3
      Re: Eerste foto op dit forum

      hoe zet ik hier eigenlijk een foto op een forum
      kan mij daar eens iemand wat uitleg over geven?
      dank je

      Comment


      • #4
        Re: Eerste foto op dit forum

        Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
        hoe zet ik hier eigenlijk een foto op een forum
        kan mij daar eens iemand wat uitleg over geven?
        dank je
        Hier een linkje naar de tutorial:




        In het kort: op dit forum kan je geen afbeeldingen uploaden, enkel linken naar externe webserver.

        Comment


        • #5
          Re: Eerste foto op dit forum

          Groetjes,wanneer je door je knieen was gegaan zoals gezegd en de muurtjes in de hoeken links en rechts van de foto waren uitgekomen was het dieptezicht veel beter geweest, scroll maar een keer naar die positie, en het torentje niet zo centraal, brengt volges mij wat beweging in de horizontale lijnen.Maar dat is dat dan mijn mening, grtz
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: Eerste foto op dit forum

            Is inderdaad wel zo dat die bomen een beke in de weg staan, dank jullie voor de tip

            Comment


            • #7
              Re: Eerste foto op dit forum

              ik moet op mijn tanden bijten...
              Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

              Comment


              • #8
                Re: Eerste foto op dit forum

                Ik heb dus (weer) een totaal andere mening hierover

                De horizon in combinatie met het muurtje zorgt hier voor wat perspectief, ik vind dat wel werken.
                En over de compositie: de centrale compositie werkt hier lang niet slecht, het is een mooi, evenwichtig beeld zo. De regel van derden is immers iedereen wel beugezien, lang leve de centrale compositie!

                Maar ik zou de foto wel beter nabewerken, wat meer licht op de voorgrond en wat meer contrast in de achtergrond, dat alles wat sterker, strakker wordt en beter uitkomt.

                Om je direct een voorbeeld te geven van een mogelijke bewerking:
                Moest je dit niet appreciëren, PM me even en ik haal het weg.



                Wat ik gedaan heb: een curve-aanpassingslaag op de voorgrond om deze wat lichter te maken en wat meer contrast te geven, en ook nog een 'exposure' aanpassingslaag. Dan een curve-aanpassingslaag om de lucht iets donkerder te maken, maar vooral meer contrast te geven. En dan nog een kleurbalans aanpassingslaag om de foto iets geler te maken, want hij was iets te blauw.

                (Dit is nu wel snel, snel in PS gedaan, dus niet met de nodige zorg afgewerkt)
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste foto op dit forum

                  Bravo Steffen, een andere kijk moet kunnen, en nog gefundeerd en gestaafd ook.
                  Mijn eerste idee (niet gepost omdat ik de gevolgen vreesde) was ook, niets mis mee, alleen niet correct bewerkt.
                  Ik raad de TS dan ook aan om Lightroom 3 beta af te halen, (die gaat langer blijven werken dan de demo van LR2) en eens mee te experimenteren.

                  Comment

                  Working...
                  X