Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
nee laat dat bovenste stuk er maar bij, dat geeft context aan de foto.
anders wordt hij inhoudelijk minder sterk.
Kun jij mij even uitleggen hoe de bovenakant voor jou inhoud geeft?
Voor mij stoort het bakstenen gedeelte dat boven te zien is. Als ik het bovenste stuk weghaal, dan komt de 'connectie' tussen de vrouw en de gegraffiteerde man meer tot uiting. Maar das mijn mening eh. Smaken mogen verschillen
de bovenkant maakt de foto zeker niet mooier, integendeel. Maar goede foto's zijn niet alleen maar mooi, maar hebben ook een potentieel verhaal dat er achter zit, een inhoud.
Met de bovenkant erbij, beperkt wat we zien zich niet enkel tot een vrouw met graffiti, maar krijgen we er een context en een stuk verhaal bij: de vrouw staat in een steeg met graffiti, Ze staat voor een deur. Misschien kijkt ze naar iemand die voor het raam staat. Je ziet aan de reflectie in het glas dat het een smalle steeg is. De graffitispuiters zijn niet tot boven aan de gevel geraakt. Het is blijkbaar een verbouwd huis waar ze voor staat (oude stenen links, nieuwe stenen rechts). Kijk, er is zoveel meer te zien en te veronderstellen aan de foto, als we die bovenkant er bij nemen. Daarom geeft hij inhoud aan de foto. Anders is het alleen een vrouw met graffiti, wat we nauwelijks meer dan esthetisch kunnen beoordelen.
Ik denk niet dat dat een kwestie van smaak is, smaak is esthetiek. En ik heb het over de inhoudelijke aspect van een foto, dat is niet smaakgebonden.
twee recente voorbeelden van foto's die er esthetisch niet bijzonder uitzien maar net wel interessant zijn door het narratieve aspect van de foto, zijn: wijnmadam en in mijn caravan. Deze zijn volgens mij nog beter dan het graffitimeisje omdat er nog meer te zien en te veronderstellen is.
Comment