Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spreeuwen - begint dit er al wat op te lijken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spreeuwen - begint dit er al wat op te lijken?

    Dit weekend bezoek gehad van een aantal spreeuwen die verwoed de pieren uit het gazon aan het peuteren waren. Ideale foto-opportuniteit; de pieren krioelden in overvloed, de spreeuwen hadden blijkbaar flink trek en hadden bijgevolg weinig aandacht voor de fotograaf.

    Mooie (edoch kletsnatte) beestjes als je 't mij vraagt... Arme pierkes

    Spui gerust uw kritiek!


    Canon 100-400 @ 400mm, F/7
    Canon 1000D @ ISO 250 (exp. comp -1), 1/400s


    Canon 100-400 @ 400mm, F/8
    Canon 1000D @ ISO 200, 1/500s
    Last edited by DjiM; 5 mei 2009, 00:37.

  • #2
    Re: Spreeuwen - begint dit er al wat op te lijken?

    DAT gebegint er niet op te lijken....ze zijn prachtig....die kleuren komen perfect uit. Iets minder gras bij de tweede foto aan de bovenkant zou het plaatje wat in balans brengen. Knap hoor

    Comment


    • #3
      Re: Spreeuwen - begint dit er al wat op te lijken?

      Bij de onderste boven wat minder en bij de bovenste ietsjes meer plaats bovenaan.
      Onderste twijfel ik over de scherpte, hij lijkt wel scherp omdat hun pluimen blinken
      Bovenste is op randje
      Kleuren
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: Spreeuwen - begint dit er al wat op te lijken?

        Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Bij de onderste boven wat minder en bij de bovenste ietsjes meer plaats bovenaan.
        Onderste twijfel ik over de scherpte, hij lijkt wel scherp omdat hun pluimen blinken
        Bovenste is op randje
        Kleuren
        Robby
        Allemaal de nagel op de kop... Bij nader inzien ligt mijn focus bij beide foto's iets teveel in de richting van de camera. De beestjes lopen echt op het randje van de DOF (net scherp of net niet scherp, wie zal het zeggen ).
        Ik heb de fotos even opnieuw gekadreerd. Vind je het ook beter zo? Ik vind alvast van wel (vooral de eerste spreekt me (veel) meer aan).

        Bedankt voor de nuttige feedback !



        Last edited by DjiM; 5 mei 2009, 00:41.

        Comment


        • #5
          Re: Spreeuwen - begint dit er al wat op te lijken?

          Oorspronkelijk geplaatst door DjiM Bekijk bericht
          Dit weekend bezoek gehad van een aantal spreeuwen die verwoed de pieren uit het gazon aan het peuteren waren. Ideale foto-opportuniteit; de pieren krioelden in overvloed, de spreeuwen hadden blijkbaar flink trek en hadden bijgevolg weinig aandacht voor de fotograaf.
          Volwassen spreeuwen zijn fruitliefhebbers, vraag maar aan de kersentelers.
          Die pieren zijn waarschijnlijk voor de ongeduldige kroost die onlangs uit het ei gekropen is.

          Verdienstelijke poging, maar ik vind het standpunt te hoog.
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: Spreeuwen - begint dit er al wat op te lijken?

            Compo's al stukken beter
            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

            Comment


            • #7
              Re: Spreeuwen - begint dit er al wat op te lijken?

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Verdienstelijke poging, maar ik vind het standpunt te hoog.
              Goed punt, volgende keer ga ik Monica-gewijs op de buik

              Comment


              • #8
                Re: Spreeuwen - begint dit er al wat op te lijken?

                Dat ligt heerlijk hoor (mits het geen druilweer is) en je kijkt ze recht in hun oogjes
                In het moerasgebied hierachter is het wat minder comfortabel...dan lig je met je buik in de zompige aarde en ganzenpoep Ik heb de laatste tijd dan ook een klein kleedje bij me die aan de onderkant met plastic is gevoerd, want ik stonk soms als een bunzing.

                Jos...spreeuwen zijn dus fruiteters...merels daarintegen zijn echte wormfanaten toch? Als ik mijn gras heb gesproeid barst het daarna van de merels.

                On topic (excuus):
                Ik vind de composities zo een stuk beter Robby is van de scherpte en hij heeft wel gelijk...de kleuren blijf ik prachtig vinden.

                Comment

                Working...
                X