Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterwonderland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Winterwonderland

Gisterenvoormiddag eindelijk eens tijd gehad om wat sneeuwfoto's te maken. Hopelijk is het gelukt

Manuele belichting (telkens ong. 1 stop overbelicht)
    statief
    polarisatie filter

Groeten
    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Re: Winterwonderland

jawadde zeg, voor mij drie hele mooie hoor
    dgv eric
    http://blog.seniorennet.be/eric1957/
    Canon 450D + 18-55 mm en EFs 55-250 mm
    Sigma 120-400 mm en Pana FZ 8 + voorzetlens.

Comment

Hele mooie reeks, persoonlijke voorkeur voor de 1ste, boom en paaltjes steken mooi af tegen de achtergrond

Comment

mooie scherpte en kleurechte opnamen.
        wat me wel verbaast, is je Exposure-Time erg laag is met zoveel aanwezig licht.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik krijg er koud van,
          Bijzonder sfeervol
          Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
          http://fotoalbum.godderis.be

Comment

het onderwerp is wel mooi, maar fotografisch zijn deze beelden niets uitzonderlijks.

Comment

Waarom f 14 gekozen ? Voor de tweede kan ik aannemen dat je ook de voorgrond haarscherp wilde hebben; maar bij de andere had ik toch de voorgrond onscherp gelaten waardoor je aandacht meer naar de diepte zou getrokken worden.
              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
              Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                mooie scherpte en kleurechte opnamen.
                wat me wel verbaast, is je Exposure-Time erg laag is met zoveel aanwezig licht.
                grt,bouk.
                Dat vroeg ik me ook af, waarom ga je overbelichten bij zoveel wit? Ik zou dan eerder wat onderbelichten...
                Maar verder zijn het 3 heerlijke plaatjes hoor!
                Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

Bedankt allen voor de reacties!

De lange sluitertijd is afkomstig van de polarisatie filter (denk ik) maar ook door 1 stop te overbelichten. Ik heb overbelicht, raar mss, maar ik denk dat dat correct is. Ik weet nl dat de lichtmeter alles herleid naar een grijstint? Een wit onderwerp zou dus onderbelicht worden omdat de camera het grijs wil hebben. Anderzijds zou een zwart onderwerp overbelicht worden omdat het zwart tot grijs zou herleid worden. Ik heb dit nooit uitgetest tot nu en idd de normale belichting was te donker en die met 1 stop overbelichting was voor mij goed.

f14 heb ik gebruikt om scherpe foto's te bekomen. Maar ik begrijp de opmerking hoor, wist zelf nog niet zo goed wat ik wou

Uitzonderlijk zijn de beelden niet nee, ik wil me eerst en vooral op de techiek toeleggen en de creativiteit volgt hopelijk nog wel.

Nogmaals bedankt
                  Wat een dag, alles in schoonheid
                  Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Drie mooie winterplaatjes.
                    Volgens mij klopt je redenering ivm het overbelichten helemaal.

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    het onderwerp is wel mooi, maar fotografisch zijn deze beelden niets uitzonderlijks.
                    Voor de maker van deze beelden zullen deze foto's wél bijzonder zijn. We zitten hier wel in de beginnerhoek hé.
                    De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
                      Dat vroeg ik me ook af, waarom ga je overbelichten bij zoveel wit? Ik zou dan eerder wat onderbelichten...
                      Ik denk dat hij er juist aan deed om een stop over te belichten, het wit zou er anders grijs uitzien...
                      350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
                      http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lvs Bekijk bericht
                        Ik denk dat hij er juist aan deed om een stop over te belichten, het wit zou er anders grijs uitzien...
                        Misschien, maar ik denk dat de eerste twee wat meer kleur/contrast hadden gehad, en op de derde foto zouden geen uitgebrande witte plekken op de grond rechts zijn...
                        Allé, das mijn bescheiden mening...

Comment

Voor in de beginnershoek zijn dit echt wel schitterende plaatjes, ze hebben bijna iets sprookjesachtigs. Ik ben alvast benieuwd naar meer van je werk.
                          Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

En in het begin komen ze steeds af met herzelfde, overbelichten bij veel wit...onderbelichten bij veel donker....en als je nu sommige reacties leest is het precies niet meer nodig dat je overbelicht bij sneeuw
                            perman
                            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                              En in het begin komen ze steeds af met herzelfde, overbelichten bij veel wit...onderbelichten bij veel donker....en als je nu sommige reacties leest is het precies niet meer nodig dat je overbelicht bij sneeuw
                              Dan zal ik wel mis zijn. Ben ook gene pro hé!

Comment

Working...
                              X