Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

commentaar a.u.b.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: commentaar a.u.b.

Wel wat ik probeer met groothoek is om de lijn in het midden recht te zetten. Waarom het midden (vertikaal of horizontaal)? Omdat de meeste foto's daarheen leiden en men daar het 'recht' gevoel dus gaat zoeken als men naar de foto kijkt.

Bij de foto's hier, zou ik het volgende geprobeerd hebben..

De verticale lijnen van de deur (het middenste dus) recht krijgen op foto 1. Dit is naar mijn gevoel, de plaats waar ik het schuin gevoel krijg. Bij de tweede de deur vanachter recht zetten op zijn horizontale lijnen. En bij de laatste zou ik het venster recht proberen te krijgen.. maar het is een soort aanvoelen, waar ik soms toch nog eens serieus fout zit.
    ----
    http://www.wispr.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door witam77 Bekijk bericht
      Wel wat ik probeer met groothoek is om de lijn in het midden recht te zetten. Waarom het midden (vertikaal of horizontaal)? Omdat de meeste foto's daarheen leiden en men daar het 'recht' gevoel dus gaat zoeken als men naar de foto kijkt.

Bij de foto's hier, zou ik het volgende geprobeerd hebben..

De verticale lijnen van de deur (het middenste dus) recht krijgen op foto 1. Dit is naar mijn gevoel, de plaats waar ik het schuin gevoel krijg. Bij de tweede de deur vanachter recht zetten op zijn horizontale lijnen. En bij de laatste zou ik het venster recht proberen te krijgen.. maar het is een soort aanvoelen, waar ik soms toch nog eens serieus fout zit.
      ga ik inderdaad is proberen in het vervolg, die waterpas voor flits-schoen lijkt mij ook wel handig behalve als je je flits nodig hebt.
      dank u voor de tips

Comment

ik vind de 2de wel een leuke. enkel had ik scherp gesteld op de achtergrond en niet op het glas. zo vormt het glas als het ware een kader voor je foto.

Jakke
        Canon en glas
        www.jakke16.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
          ik vind de 2de wel een leuke. enkel had ik scherp gesteld op de achtergrond en niet op het glas. zo vormt het glas als het ware een kader voor je foto.

Jakke
          Mijn bedoeling was net om het glas in detail te laten zien (daarom heb ik hem ook handmatig scherp gesteld) en de achtergrond wat wazig maar duidelijk genoeg om de verschillende kleur/licht-vlakken te laten zien anders zou de foto veel te druk geweest zijn niet (als alles scherp was)?
          En als ik het glas op de voorgrond onscherp en de achtergrond scherp had gemaakt denk ik dat de foto helemaal op niets zou trekken.
          Of wat denken jullie er over?

Comment

Working...
          X