Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Je mist helemaal geen scherpte, maar wat scherp is, zijn de blaadjes van de haag, niet het model.
En de sneeuw op de grond weerkaatst net ook iets teveel licht op het onderwerp waardoor handen en buik overbelicht worden denk ik.
ik mis een glimlach ;-) tis de dochter zeker ;-)
idd , de blaadjes zijn scherp.
met autofocus moet je het gericht in focus zetten en dan de ontspanner half indrukken en dan terwijl je half ingedrukt houdt je kamera naar de gewenste positie verplaatsen , de focus blijft dan op het gezicht.
hopelijk versta je wat ik bedoel , ben ook maar een beginner hoor ;-)
Oorspronkelijk geplaatst door powershotG10Bekijk bericht
ik mis een glimlach ;-) tis de dochter zeker ;-)
idd , de blaadjes zijn scherp.
met autofocus moet je het gericht in focus zetten en dan de ontspanner half indrukken en dan terwijl je half ingedrukt houdt je kamera naar de gewenste positie verplaatsen , de focus blijft dan op het gezicht.
hopelijk versta je wat ik bedoel , ben ook maar een beginner hoor ;-)
lol das me dochter niet das mijn vriendin kben nog maar 19 :d
thx vo de info
Nikon D90 met 18-135mm &
18-200mm Sigma 10-20
SB 900
Je kan ook gewoon een ander AF-punt kiezen, eentje die wel op het model staat...
Het model iets meer afstand van de haag laten nemen helpt ook al een stuk om het verschil in scherpte goed te kunnen beoordelen (en persoonlijk " stoort" de scherpe haag hier een beetje imho)
Als je haar dan ook nog eens aan het lachen krijgt....
En...maar dat is heel persoonlijk...zou ik haar buik liever bedekt zien met deze sneeuw...haar gezicht heeft nu zo'n andere kleur als haar buik...
Je kan ook gewoon een ander AF-punt kiezen, eentje die wel op het model staat...
Het model iets meer afstand van de haag laten nemen helpt ook al een stuk om het verschil in scherpte goed te kunnen beoordelen (en persoonlijk " stoort" de scherpe haag hier een beetje imho)
Als je haar dan ook nog eens aan het lachen krijgt....
En...maar dat is heel persoonlijk...zou ik haar buik liever bedekt zien met deze sneeuw...haar gezicht heeft nu zo'n andere kleur als haar buik...
ik volg, en boven een stuk af
maak ze de vriendin van uw toestel
Comment