Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stacken via pc monitor.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stacken via pc monitor.

Heel extreme stacks gebeuren nog al eens in labo set-up's.

Daarom ben ik de eerste stapjes aan het zetten met een externe monitor via hdmi verbonden met de camera.

Hier eerste probeersels met een 5x microscoop objectief via een balg op het toestel.

Let op dit is nog geen stack. Op max balg uittrek kom ik op een 10x vergroting. Foto van de lucifer is ongecropt op een FF camera.

Stack_setup by Guido Franssens, on Flickr

Stack_setup_2 by Guido Franssens, on Flickr

GUFR9846_maximum vergroting_5X by Guido Franssens, on Flickr
    Geyst

interessante opstelling. Ook omdat ik me de bedenking maakte dat 99% van de kijkers tijdens een tentoonstelling op 2 seconden aan een dergelijk beeld voorbijgaan, terwijl er dagen werk is in gekropen, ook denkwerk.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Boeiend probeersel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
        interessante opstelling. Ook omdat ik me de bedenking maakte dat 99% van de kijkers tijdens een tentoonstelling op 2 seconden aan een dergelijk beeld voorbijgaan, terwijl er dagen werk is in gekropen, ook denkwerk.
        Thx. Ja klopt. Dat veranderd vermoedelijk als een oog van een insect in beeld is
        Geyst

Comment

Interessant om te zien hoe je aan die extreme macroresultaten komt, Guido.
          Die monitor zal daarbij zeker nuttig zijn. Je opmerking over die insecten klopt, het is alleen niet evident om die even te laten komen poseren.
          Ik heb op YouTube al gezien dat je dode maar goed geconserveerde insecten kunt kopen, die dan ideaal zijn als modellen.
          Nog veel succes met je experimenten!

Comment

Working...
          X