Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zelf een home-studio maken!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zelf een home-studio maken!

Dag bd'ers;
    ik ben vandaag eens gaan snuiten op zolder en heb daar vanalles gevonden dat ik vroeger toen ik m'n 1ste analoog camera aankocht,zelf heb gemaakt om eens te proeven van de modelfotografie!
    om budget-redenen had ik toen besloten om zelf een softbox te maken,en deze heb ik nu teruggevonden(2 stuks)!
    de bevestigingspunten om de hoogte en zijwaartse beweging te regelen alsook om de flits vast te zetten zijn wel nog zoek,maar ik heb het met wat draadjes voorlopig in elkaar geflanst!
    1.deze softbox is ong 45 x 70cm,gemaakt met 4 latjes en triplex,en dun kalkpapier erover.(papier is gesneuveld,moet het nog vervangen!)
    de binnenkant is wit geverfd!

zo heb ik van stevig karton ook een kleinere softbox gemaakt die met stukjes velcro op een flits kan worden bevestigd!
    2.deze kleine softbox is ong 26 x 26cm.

erna heb ik nog een paar goedkope statiefjes aangekocht om ereen soft-paraplu op te zetten(hier word doorheen geflitst!)

en een tweede om een reflectie-paraplu op te zetten

wat ik hiermee wil zeggen:het hoeft geen hopen geld te kosten om een goed resultaat te geven!
    ik ga deze spullen eens allemaal terug in orde zetten en terug in gebruik nemen,en zal zeker de foto's die ermee gemaakt zijn op het forum posten!
    dus knutselaars onder de bd'ers,schiet maar in gang en maak je eigen home-studio!
    grts; M

Re: zelf een home-studio maken!

komt me bekend voor , heb hier ook nog wat in die varianten staan
    il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
    Sport & Event Photography

Comment

Dat het geen hopen geld moet kosten daar ben ook ik het mee eens maar ben er ook van overtuigd dat je met dit voorbeeld niet echt een goed resultaat zal bekomen. Bekijk maar eens een softbox met statief héél goed en dan weet je wat je minimum nodig hebt. Binnenin zo'n softbox zit er ook nog een los doek om maar wat te noemen, en het statief moet wel verstelbaar zijn tenzij je steeds maar weer met dezelfde opstelling gaat werken en dus tevreden bent met steeds hetzelfde of ongeveer hetzelfde resultaat.
      Een flits min 300WS regelbaar en met instellichten moet je toch wel kopen. En voor de prijs van een degelijk statief kan je het onmogelijk zelf maken.
      Je mag de mensen ook geen "blaasjes" wijs maken, het resultaat wat ik van uw constructie verwacht zal je toch sterk beperken en de kwaliteiten van je werk zal daarmee in overeenstemming zijn. En dat vind ik dan spijtig van het geld.
      En natuurlijk het hoeven geen topmerken te zijn als je wat uit kijkt kan je ook andere kopen, en voor het geld kan je dat dan niet zelf maken.

Comment

Ik ben het helaas niet met je eens Potske.
        Het is maar net hoe je de spullen (al zijn ze zelf gemaakt) gebruikt.
        Ik zie goede resultaten met eenvoudige bouwlampen en zelf gemaakte softboxen. De resultaten zijn soms ongelooflijk te noemen..
        Bij deze wil ik Meuwi dan ook vragen om eens een resultaat te posten!!!!
        Canon EOS 350D | EF-S 18-55 II | EF 50 1.8 II | Canon Powershot G3 | Speedlite 420EX | Velbon CX-640 | Elinchrom Minilite Kit II
        (Portretwebsite)

Comment

Working...
        X