Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De sluitertijd heel kort houden (hogere iso instellen, diafragma ver open), en om reflecties op de ruiten voor een deel te vermijden kan je donkere kleding dragen (of de ruit opendraaien).
Maar als je dat wil doen in het duister, dan zal de kans op geslaagde foto's wel erg klein zijn.
Ik heb al wel foto's gemaakt vanuit een sportvliegtuigje, dat tegen 200km/h hier over het dorp vloog, en bovendien waren de ruiten nog heel donker getint (2 stops verschil, = van iso 100->iso 400). En er zaten wel een paar redelijke foto's tussen. Verwacht niet dat de foto's allemaal perfect zullen zijn, maar alles hangt ook af van de snelheid, en de afstand van het te fotograferen onderwerp.
En niet teveel de zoom gebruiken, met een kortere lens (brandpuntsafstand) is het veel gemakkelijker om scherpe foto's te maken van of vanuit een bewegend voertuig.
Last edited by Black B@ndit; 29 december 2004, 13:56.
meestal is het omgekeerd en staat de fotograaf stil die rijdende wagens fotografeerd
meestal worden onderwerpen, landschappen enz... van langs alle kanten bekeken om het beste standpunt, tegenlicht, enz.. te kunnen bepalen.
en jij gaat een beetje beeldjes schieten van in een auto !!! zelfs nog de mooite niet doen om te stoppen en uit te stappen ( of mis ik iets ) !!!
hoeveel zal je er moeten schieten om één goeie te hebben ???
Het hangt ook af van de camera die je hebt en dan vooral de mogelijkheid tot het instellen van de sluitertijd, diafragma, iso enz. Mocht je dit niet op jouw camera kunnen, tja dan is het een kwestie van gewoon proberen en dan zien wat het resultaat is. Maar dat zul je denk ik zowiezo moeten proberen.
Succes,
JLP
Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
Comment